Inregistrare | Autentificare | Parola uitata?                                           
Veloplus.ro - află informațiile care t...
FreeRider.ro vă pune la dispoziție începând cu luna martie un nou site: Velo ...
Piese de vânzare la prețuri (foarte) r...
FreeRider.ro scoate la vânzare mai multe piese care au rămas în atelier, fie ...
Cum schimbi corect vitezele (partea a IIa)
Din prima lecție în care explicam procedeul de bază al schimbării vitezelor, ...

FreeRider.ro > Accesorii > Far Union UN170 și stop UN120


Far Union UN170 și stop UN120

Free Rider 23 January 2014 3

Pentru vacanța de iarnă, pe care am petrecut-o la munte, am avut la test două dispozitive de iluminare pentru bicicletă, un far Union din seria UN170 și un stop, din seria UN120. Unul dintre motivele pentru care ne-am dorit aceste accesorii la test este ziua mai scurtă în această perioadă, fapt pentru care am avut nevoie de un dispozitiv care să lumineze noaptea. Evident, chiar și în oraș un set de lumini este recomandat, dar ținând cont de capacitatea farului Union UN170 mi s-a părut mai potrivită utilizarea acestuia la munte, acolo unde sunt șanse mai mari să străbați poteci în plină beznă decât străzi (prost) iluminate.

far_union_stop_1

Farul Union UN170 nu este mic, dar poate fi descris ca fiind compact. În general, când vrei să beneficiezi de un fascicul de lumină mai mare, vei avea nevoie în principiu de un dispozitiv mai generos din punct de vedere al dimensiunilor. Și cu toate că această afirmație nu reprezintă o regulă generală, pot spune că “gabaritul” lui UN170 este decent.

Montarea se face foarte facil și vine cu o prindere suplimentare care se montează pe ghidon. Apoi, cu ajutorul unei șine, se prinde farul de suport. Suportul de ghidon este similar cu cel al camerelor video, cu un colier și cu un robinet de prindere. Este util, deoarece permite demontarea rapidă a farului atunci când lași bicicleta nesupravegheată (presupunând totuși că o vei asigura cu un antifurt). Prinderea este suficient de puternică încât farul să rămână în locul lui, chiar dacă sari o bordură sau dacă dai un mic drop de pe o rampă aflată pe poteca din spatele casei. De asemenea, prinderea de ghidon nu-și mișcă poziție indiferent de câte șocuri primește. Cu ajutorul unor inele din cauciuc aflate pe prindere, o poți monta pe diferite dimensiuni de ghidon.

În ceea ce privește puterea de iluminare, care în fișa tehnică a apare menționată ca 30 Lux, pot spune că am fost mulțumit. LED-ul oferă un contrast bun atunci când iluminează porțiunea de drum pe care urmează s-o parcurgi și având construcția unui far, are un fascicul mai larg decât în cazul unui simplu LED prins într-o carcasă din cauciuc. Asta îl face o variantă rezonabilă atât pentru traseele de munte cât și pentru zonele mai slab iluminate din oraș. După cum poți vedea și în fotografia de mai jos, pata de iluminare nu are o formă foarte coerentă, dar este suficient de lată încât să observi eventualele obstacole din timp.

far_union_stop_7

Stopul în schimb are o prindere cu care nu am fost foarte fericit, cauciucată, o brățară care se prinde în jurul tijei de șa și se agață peste partea sa superioară. Din cauza acestui sistem de prindere, poziția nu poate fi decât una singură și va depinde de unghiul în care este poziționată tija de șa (sau seat tube-ul). Are două LED-uri, suficient de capabile și face exact ceea ce ar trebui să facă un stop: să-i avertizeze pe cei aflați în spatele tău că te afli în preajma lor. Greutatea stopului este de 23 de grame (cântărit).

far_union_stop_6

Ambele accesorii pentru iluminat, adică farul și stopul, se pot încărca printr-un cablu USB, așa cum ne așteptam de la un produs în pas cu vremurile moderne. Greutatea farului este rezonabilă, de 101 grame (cântărit) cu tot cu prindere, mai greu decât un LED de mici dimensiuni, dar mai puternic. Așadar, acest dezavantaj al greutății (pentru cei care se uită la cele 100 de grame), este suplinit de o putere mai mare de iluminare. Durata de viață declarată a acumulatorului este de 4 ore (nu neapărat și la temperaturi de sub zero grade) și poți salva energie utilizându-l pe modul diminuat (pe care noi nu l-am găsit prea util) sau pe modul intermitent, atunci când te deplasezi în zone iluminate.

Prețurile sunt de asemenea rezonabile, farul costând 79 de lei și 40 de lei, stopul. Raportând prețul la performanțele de pe traseu dar și la alte versiuni no-name aflate pe piață, le recomandăm celor care ies mai des prin oraș sau care parcurg trasee montane scurte. Cei care se așteaptă să parcurgă ture mai lungi pe timp de noapte ar trebui să se uite către un produs care fie vine cu acumulatori cu o capacitate mai mare (modelul UN-170M2), fie cu acumulatori montați separat, fie cu unii ce pot fi înlocuiți.

Importator în România: Biciclop.
Far Union UN-170 AM.
Stop Union UN-120 AM.






Rămâi la curent cu ultimele noutăți. Abonează-te la newsletter!

Ai intrebari despre biciclete sau componente? Le asteptam pe forum !

3 comentarii »

  1. marius 30 January 2014 at 2:03 pm -

    farul il am si eu! e o copie buna a unui trelock ls750 si lumineaza la fel de puternic! e si foarte ieftin fata de un trelock ls750 79 lei http://www.biciclop.eu/far-union-un-170-am-1led-usb.html din cate stiu eu are un led nichia!


  2. marius 28 February 2014 at 6:04 pm -

    pacat ca este capsulat si nu se poate desface! voiam sa-l modific si sa-i pun un led xml-t6!


  3. marius 13 June 2014 at 12:37 pm -

    l-am cumparat in ianuarie 2013 si acum in iunie 2013, mufa mini usb din far mi-a intrat in interiorul farului,deci nu se mai poate incarca! am fost nevoit sa tai farul deoarece este capsulat(turnat) si daca tot l-am taiat i-am schimbat ledul cu un led xp-g mult mai puternic 495 lumeni si alimentat extern cu un acumulator 18650 li-ion!in rest este un far excelent cum am spus si in comentariile din celelalte posturi este


Lasa un raspuns »




*