Acum citesti
Anvelope de iarna

Anvelope de iarna

anvelope_de_iarna_pentru_bicicleteCel mai probabil, ai ajuns sa citesti acest articol, deoarece esti interesat de mersul cu bicicleta iarna. In acest caz, te rugam sa primesti toate felicitarile noastre. Asemenea automobilelor si bicicletele au nevoie de anvelope speciale pe perioada iernii, astfel incat bicicleta ta sa nu piarda foarte mult din performante, cu toate ca discutam de suprafete si terenuri de rulare dificile.


Cand vorbim de anvelope de iarna pentru biciclete, ne referim la cele cu un profil modificat, dar mereu insotite de crampoane metalice. Altfel decat la vehiculele cu patru roti, bicicletele au nevoie de un grip suplimentar ce nu poate fi furnizat doar de profilul anvelopei. De aceea s-a apelat la tintele metalice integrate in crampoane, astfel incat aderenta pe zapada sau chiar pe gheata sa fie optima. In functie de necesitatile tale si de limitele pe care se presupune ca ti le cunosti, poti opta intre anvelope cu tinte metalice mai mici sau mai mari, fiecare model fiind destinat unei anumite suprafete de rulare. In fond, este foarte simplu : cu cat traseul este mai dificil cu atat tintele sunt mai mari.<


Varianta cea mai putin costisitoare pentru bugetul tau este sa-ti utilizezi anvelopele cu care te dai si vara. In acest caz va trebui sa scazi presiunea din acestea pina la aproximativ 2 bar. Iar aderenta pe zapada ar trebui sa fie mai buna. Dar totusi aceasta nu reprezinta decat o solutie de compromis, in niciun caz o solutie care sa-ti ofere si siguranta pe traseele inghetate pe care ruleaza anvelopele bicicletei tale.


Daca esti totusi pregatit sa investesti intr-un set de anvelope profesionale, afla ca oferta producatorilor este destul de restransa in acest domeniu, deoarece si numarul de biciclisti se restrange semnificativ pe perioada iernii. In schimb, cativa dintre producatori, au cateva produse potrivite pentru aceasta perioada a anului, iar noi ti le vom prezenta in cele ce urmeaza.


Anvelope de iarna Continental


conti_spike_clawProducatorul german Continental ofera doua modele de anvelope, cu profil asemanator. Diferenta este oferita de numarul de tinte. Dupa cum ne dezvaluie si denumirea acestora modelul Continental Spike Claw 120 beneficiaza de 120 de tinte iar modelul Continental Spike Claw 240 beneficiaza de 240 de tinte. Diferentele intre cele doua modele se fac remarcate in teren : cel cu 240 de tinte ofera un grip semnificativ mai bun dar beneficiaza de o greutate mai mare.


Modelul Spike Claw 120 cantareste 840 de grame la o dimensiune de 26″ x 2.1, densitatea carcasei fiind de 84 tpi. Este disponibil doar in culoare neagra iar marginile anvelopei cu ajutorul carora se prinde de janta sunt strabatute de o sarma. Profilul anvelopei a fost special realizat, astfel incat sa ofere o curatare rapida in timpul mersului, reusind sa scape atat de noroiul cat si de zapada acumulata pe suprafata anvelopei. Pretul variaza in functie de magazin, dar poti lua in calcul un cost mediu de 180 de lei pentru o anvelopa.


Modelul Spike Claw 240, beneficiaza de aceleasi caracteristici ca fratele mai mic, doar ca atarna cu 60 de grame mai mult pe cantar, oferind o greutate totala de 900 de grame. Pretul mediu pentru o astfel de anvelopa este e 225 de lei. Un pret nu tocmai mic, atat modelul Spike Claw 120 cat si 240, fiind destul de scumpe daca le achizitionezi ca set. In caz extrem poti folosi o astfel de anvelopa doar pentru roata din spate a bicicletei, cea de tractiune, dar nu este recomandat, deoarece roata anterioara va suferi de lipsa de aderenta.


Nici greutatea totala nu este tocmai mica, un set de Spike Claw 240 cantarind impreuna 1,8 kg, greutate care se va resimti din plin la urcari.


Anvelope de iarna Schwalbe


schwalbe_ice_spikerSchwalbe este insa producatorul care a vandut pe piata cele mai multe anvelope de iarna pentru biciclete. Acest succes rasunator l-a cunoscut in urma lansarii noului model de Schwalbe Ice Spiker Pro ce cantareste doar 695 de grame, in conditiile in care beneficiaza de 361 de tinte. Secretul ? Anvelopa este foldabila, deci salveaza foarte multa greutate. La greutatea scazuta au contribuit insa si tintele realizate din aluminiu.


Daca esti pregatit sa cheltuiesti pe aceasta anvelopa aproximativ 300 de lei, vei obtine una dintre cele mai rapide, performante si usoare anvelope pentru zapada sau gheata. Un calcul simplu ne arata ca un set complet ne va scoate aproximativ 600 de lei din buzunar. O suma foarte mare, dar daca ne intrebi pe noi, iti spunem ca merita.


Daca bugetul programat pentru anvelopele de iarna nu este atat de mare, poti alege si alte modele din gama  :  Schwalbe Ice Spiker cu o greutate de 995 de grame si 304 tinte sau Schwalbe Snow Stud ce cantareste 980 de grame, este oferit in dimensiune mai mica decat majoritatea anvelopelor pentru iarna, adica 26″ x 1.9 si 120 de tinte.


Anvelope de iarna Nokian


nokian_anvelope_iarnaProducatorul finlandez Nokian, are cea mai larga oferta de anvelope de iarna pentru biciclete. Nu stim daca totul se datoreaza faptului ca in Finlanda iarna este foarte lunga, dar cu siguranta vei avea de unde alege. Modele oferite de Nokian pentru 2010 sunt : Freddie’s SW336, Hakka 300, Extreme 294, Hakkapeliitta W240, Mount & Ground W160, Hakkapeliitta W106 si Hakkapeliitta Stud.


Dintre toate modelele oferite, varful de gama este reprezentat de catre modelul pentru freeride Nokian Freddie’s SW336. Beneficiaza de 336 de tinte realizate din aluminiu, se numara printre cele mai late din aceasta categorie, adica 26″ x 2.3 si cantareste 990 de grame.


Cei de la Nokian au insa un concurent si pe masura modelului de top de la Schwalbe Ice Spiker Pro : Nokian Hakka WXC 300, o anvelopa ce a fost construita special pentru probele de Cross Country. Din pacate, aceasta nu reuseste sa doboare recordul de greutate detinut de anvelopa germana Ice Spiker Pro, cantarind 750 de grame. Iar numarul de tinte realizate din alumiu este de 304 fata de cele 361 ale Ice Spiker-ului. Oferit in dimensiunea 26 x 2.1, acesta te va costa aproximativ 350 de lei.


Pentru impatimitii bicicletelor 29ers, producatorul finlandez Nokia are in oferta modelul Extreme 294. Beneficiaza de 294 de tinte si cantareste in medie 950 de grame. Modelul pentru biciclete 29er cantareste 990 grame.


Anvelope de iarna Kenda


kenda_klondike_freeriderKenda ofera un singur model pentru iarna : Klondike XT 2.1. Acesta se bucura de 252 de tinte, suficiente pentru a oferi un grip bun, la o dimensiune de 26″ x 2.1.


Caracteristic acestui model sunt plasarea tintelor pe crampoanele laterale ale anvelopei si nu pe mijloc. Aceasta caracteristica este menita sa furnizeze un grip foarte bun pentru viraje si stabilitate.


Kenda Klondike XT 2.1 este o anvelopa recomandata de catre multi biciclisti „de iarna”, in schimb sufera la capitolul greutate : 1045 de grame reprezinta o valoare chiar mare.  In schimb compenseaza cu pretul, fiind oferita la un pret mediu de 200 de lei.


Am realizat un tabel grafic, astfel incat sa-ti fie mai usor sa consulti toata oferta.


tabel_anvelope_iarna_bicicleta


Orice anvelopa ai alege, gandeste-te ca o faci pentru propria-ti siguranta si pentru o perioada foarte lunga de timp. Iar daca ti-ai achizitionat o astfel de anvelopa, ia in calcul un traseu de 40-50 de km pe suprafata rigida, inainte sa le folosesti pe zapada. Astfel, tintele se vor fixa perfect in crampoanele anvelopei. De asemenea, incearca sa nu franezi brusc pe suprafete rigide sau uscate, deoarece vei contribui la tocirea prematura a tintelor, mai ales daca acestea sunt realizate din aluminiu.


Spor maxim la pedalat, prin zapada!


Vezi Comentarii (10)
  • Da, dar pe de alta parte este si mai usor din cate zice CRC: 805g.
    In alta ordine de idei, parca nu il vreau atat de mult ca sa ma complic cu o comanda la CRC. Oricum nu inteleg de ce aduc varianta mai scumpa, in conditiile in care noi oricum nu prea ne permitem lucruri scumpe. Cred ca acest model ar fi avut mai mult succes decat Ice Spiker Pro, care probabil va ramane pe stoc, sa va fi folosit pe post de sponsorizare pentru echipele proprii.

  • Comenzile pe CRC nu-s asa dificile pe cat par. Bineinteles este recomandat sa cumperi de la magazinele din Romania ca sa incurajezi vanzarile locale, dar daca nu ai alta cale, CRC ramane o solutie buna.

    La noi in tara cererea de anvelope de iarna pentru biciclete este oricum foarte mica. Iar preturi mici obtii atunci cand cumperi un volum semnificativ din marfa respectiva.
    Totusi sa speram ca odata cu cresterea numarului de biciclisti, vor patrunde si alte modele de componente si de ce nu, alte marci. Este clar ca unde exista cerere va exista si oferta.

  • Sunt destul de scumpe pentru veniturile romanesti, dar un set de cauciucuri dinastea, purtate la conditiile de iarna de la noi, ar tine cel putin vreo 6 sezoane. Aici in Norvegia se folosesc foarte mult cele Suomi(made in Finnland) si sunt de o calitate exceptionala(lucrez intr-un bike service, pe testate). Si eu am zis initial ca sunt obisnuit de acasa sa umblu cu cauciucuri normale, dar dupa ce le-am pus, nu mai vreau sa le dau jos pana nu se duce zapada: excelente. Recomand !

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

15 − 5 =