Acum citesti
Biciclete pina in 500 de lei

Am cautat prin magazinele virtuale si nevirtuale din Romania, pentru a gasi cele mai bune biciclete care sa se incadreze in suma de 500 de lei. Aceasta este desigur o utopie, caci nu putem categorisi ca fiind buna o bicicleta cu un pret similar cu cel al unui schimbator de pinioane high-end.

Asa arata o bicicleta cu un pret de 500 de lei: frane V-Brake, roti subtiri, furca cu brate inguste, pedalier din otel.

Daca esti interesat sa achizitionezi o asemenea bicicleta, afla ca nu ai cum sa te astepti la performante deosebite nici la calitate superioara: vei primi doar o bicicleta cu care te misti de colo-colo si cam atat, de preferat, in oras, cu tehnologie învechită. Desi unele modele de biciclete pina in 500 de lei beneficiaza chiar si de suspensie pe cadru, acestea nu sunt recomandate pentru munte, tinand cont de calitatea slaba a pieselor si slabei lor functionalitati. In plus, sunt inutil de grele.

De retinut deci, ca aceastea pot ceda in orice moment daca sunt exploatate necorespunzator, insa cade in sarcina vanzatorului sa iti precizeze asta in momentul in care achizitionezi bicicleta. De cele mai multe ori insa, din pacate, nu se intampla acest lucru.

Am ales un model la intamplare, pentru a verifica echiparea, asadar piesele care compun bicicleta.

Oferit la un pret de 350 lei, modelul ales are o echipare de baza: o transmisie 3×6 (trei foi si sase pinioane) cu schimbatoare din otel, frane V-brake construite tot din otel, manete de frana din plastic si jante de aluminiu single wall (adica un singur perete). De mentionat ca aceasta este construita in jurul unui cadru din otel de slaba calitate, ale carui suduri pot ceda in timp.

Sa analizam putin piesele: franele V-brake, realizate din otel, nu se ridica la nivelul performantelor unor frane V-Brake din aluminiu (constructia nu permite reprize bune de franare), in plus, sunt si mai grele. Daca tinem cont ca o pereche de frane V-brake decenta costa aproximativ 100 – 150 de lei, ar insemna ca jumatate din valoare bicicletei ar reprezenta-o doar franele. Manetele de frana sunt din plastic conform specificatiilor producatorului, ceea ce se traduce prin performanta scazuta (data de forma de actionare a parghiei) dar si prin faptul ca se pot sparge oricand la o cadere mai brutala. Transmisia ofera prea putine rapoarte pentru parcurgerea unor trasee montane, fiind potrivita mai degraba pentru deplasarea pe teren plat.

Jantele sunt din aluminiu, dar single wall. Aceasta inseamna ca beneficiaza de un singur perete, in conditiile in care constructia unei jante performante este de tip double wall (adica perete dublu). Ce inseamna un perete simplu? Descentrare mult mai rapida a rotilor la lovituri mai serioase, ceea ce automat va duce utilizatorul in service pentru o recentrare a acestora. In afara de lantul marca KMC si cauciucul Duro, bicicleta nu este echipata cu nicio piesa provenita de la un producator consacrat, majoritatea fiind marci de care nu auzi in general. Butucii sunt de asemenea de slaba calitate, iar in timp, acestia pot dezvolta joc. Daca nu este rezolvat la timp, jocul poate duce la distrugerea cuvetelor interiorare si la spargerea bilelor, iar acestia trebuie inlocuiti. Sa inlocuiesti un butuc presupune sa scoti spitele, apoi sa le montezi la loc si sa centrezi roata, asadar o operatiune destul de costisitoare sau scumpa.

La nivel de elemente de confort, saua si mansoanele fac parte din categoria ultra-low-end si pot deveni incomode dupa cativa kilometri de pedalat.

La acest nivel de pret, cadrul este construit din otel, unul de slaba calitate, care pe langa faptul ca este foarte greu, nu suporta abuzuri. Bicicletele mai scumpe sunt dotate cu cadru din aluminiu si chiar daca nu ai un buget prea mare, incearca totusi sa te orientezi catre o bicicleta cu cadru mai usor.

Tine cont ca aria de utilizare a unei astfel de biciclete este extrem de limitata, iar din punct de vedere al durabilitatii, nu poti avea pretentii.

Altfel, am gasit plimbandu-ne prin Hypermarket-uri precum Metro, Carrefour sau Selgros, numeroase oferte la biciclete de pina in 500 de lei, fara a fi vorba despre marci cunoscute, majoritatea provenite din China (ceea ce nu este neapart un lucru rau – de blamat fiind calitatea).

In concluzie: biciclete pina in 500 de lei noi se gasesc din abundenta. Atat timp cat confortul, performantele si greutatea bicicletei nu reprezinta un impediment pentru tine, sunt o alegere acceptabila, dar nu neaparat recomandata. Nu uita ca acest gen de biciclete trebuie tratate corespunzator si ca te supui unui anumit risc daca o scoti din zona sa de confort. Gandeste-te astfel: e imposibil sa oferi calitate printr-un produs atat de low-cost.

Avantaje:
-pret mic de achizitionare
-utila in oras pe distante scurte

Dezavantaje:
-probleme la garantii
-greutate mare
-materiale de o calitate indoielnica
-zona de exploatare limitata cel mult la oras
-confort redus

 

Vezi Comentarii (10)
  • http://www.asasport.ro/biciclete/biciclete-dhs/mountain-bike/bicicleta-dhs-2664
    iata un model de care sotia mea e foarte multumita . Adevarat costa dublu dar de un an de zile de cand am achizitionat-o nu am avut nici cea mai mica problema cu ea . suntem mari pasionati si facem trasee destul de solicitante pentru niste amatori . Vara trecuta am facut traseul Tg jiu …Baile herculane …cam 100 si ce-ti pasa de km dus. ea cu modelul prezentat mai sus eiar eu cu un fs tot dsh si nu am avut nici cea mai mica defectiune . Oare am fost un norocos???

  • biciclete pana in 500 lei -anul trecut am luat din iasi,un dhs royal 2640,cu 460 lei…si la pretu asta ,mi se pare bun.frane pe disc dengtai (stiu,is niste porcarii) cu toate asta frana pe spate functioneaza perfect,ingheata roata.cea de fata e k si cum ai pune papucul la roata….dar na..asta e…macar franele se pot schimba.suspensiile sunt ok.amortizorul (Arcul de pe spate)e cam tarisor…dar e bun.

  • Am o DHS Gazelle de 2 ani si in tot acest timp: am ramas cu ghidonul in mana, am schimbat pedale, am schimbat brate de pedale, am schimbat foile, am schimbat nenumarate piulite, am reglat si rasreglat schimbatoarele de viteze, a trebuit sa reglez franele si am schimbat pana si soneria.

    Concluzie: fiind incepator, a fost ok, am invatat sa merg pe ea si am invatat cum sa repar o bicicleta. Mi-am cumparat scule pentru diverse reparatii, scule care imi vor ramane. …Si nu imi fac griji daca mi-o fura cineva (ghinionul lor). Dupa 2 ani pot spune ca este momentul sa trec la ceva mai serios: Cube, Focus, Univega etc.

  • Bicicletele sub 500 lei sunt alegerea ideala pentru cineva care le foloseste in scop utilitar si le lasa prin oras legate de stalpi, ca mine 🙂 Trebuie sa te gandesti ca in Bucuresti de exemplu o bicicleta se fura cam dupa 2 ani daca o lasi des legata. Ar trebui sa ai un salariu lunar de 3000+ RON ca sa nu-ti para rau de o bicla pe care ai dat tot atat. In plus, nu trebuie sa o iei noua. Sh-uri sub 500 lei gasesti chiar bune pe diverse situri iar service-urile initiale se ridica la maxim 100 lei cu tot cu piese.

  • mai bine iei un SH… la 130 – 150 eur, gasesti chiar biciclete de firma si chiar daca sunt in stare mai proasta tot sunt mai bune decat DHS / Firstbike…

  • Pentru cine vrea sa faca ”naveta” la serviciu , o bicicleta ieftina de la hipermarket este numai buna!
    Eu , unul , nu fac traseee si merg mai mult cu masina, dar in weekend mai ies prin parc, de ce mi-as lua o bicicleta sofisticata si scumpa ca apoi sa o tin in depozit?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × four =