Acum citesti
Colecția Cannondale și GT MTB 2017 – primul contact

Cu ocazia zilelor de test Cannondale și GT din București, am profitat și noi să facem cunoștință cu modelele sezonului viitor, puse la dispoziția tuturor de Extreme Riders Distribution.

Evenimentul a avut loc într-un spațiu destul de bine amplasat, la doar 2-3 minute de Parcul Tineretului, cam cel mai bun loc de dat pe MTB din platul București, parc ce oferă câteva coborâri și urcări mai interesante, parte din traseul deja clasic de XCO.

Timpul limitat și numărul mare de biciclete ne-au făcut să selectăm câteva mai reprezentative, cu care am încercat să pedalăm cât mai mult și mai ales în condiții cât mai variate și mai dificile.

Cannondale F-Si Carbon 3

IMG_0552Prin F-Si Cannondale încearcă să ofere tot ce e mai bun într-un hardtail de competiție de cel mai înalt nivel. F-Si nu face excepție. Cu o geometrie agresivă și sportivă, dar cu unghiuri moderne, F-Si este sinonim cu eficiența. Toptube-ul lung în combinație cu pipa scurtă și ghidonul drept lat oferă o poziție modernă, control deosebit și accelerații fulminante. Furca Lefty își face treaba așa cum știm, adică aproape perfect, urmărind cu precizie fiecare denivelare a terenului, iar butonul poziționat ergonomic în partea superioară a unicului său braț permite blocarea sau chiar schimbarea rebound-ului în timpul mersului. Spatele este foarte bine realizat, filtrând bine micile obstacole, trecerea în viteză pe dalele de beton din zona superioară de deasupra intrării principale în parc fiind relevantă în acest sens. Transmisia Shimano Deore XT 2×11, frânele Magura și roțile Stans cu anvelope Schwalbe completează imaginea unei biciclete gata pentru linia de start. Urcări eficiente și coborâri rapide în control absolut, acesta este Cannondale F-Si!

Cannondale Scalpel SI Carbon 3

IMG_0577Dacă F-Si se adresează celor pentru care eficiența este cel mai important lucru, Scalpel face treaba la fel de bine, dar cu avantajul suspensiei spate. Furca Lefty știm deja că lucrează foarte bine, suspensia spate fiind și ea destul de eficientă pentru una cu această cursă. Partea frumoasă este posibilitatea blocării ambelor suspensii de la o singură manetă de pe ghidon, ceea ce face posibilă transformarea bicicletei într-una rigidă și invers în doar 2-3 secunde. Lucrul acesta e foarte util pe urcări, unde e de preferat să mergem cu suspensia blocată dacă nu sunt obstacole, însă dacă apar în drum bolovani, rădăcini sau alte denivelări, putem imediat debloca suspensia pentru a trece mai ușor peste ele, urmând apoi să o blocăm la loc. Personal folosesc sistemul acesta și din 10 în 10 secunde pe o urcare mai tehnică, mi se pare foarte bun! În rest, transmisia 1x Deore XT este suficientă pentru o bicicletă de curse iar foaia angrenajului Hollowgram este ca de obicei superbă. Frânele XT opresc bicicleta fără probleme iar roțile Stans Crest cu anvelope Schwalbe își fac treaba exemplar. Scalpel a dat mereu tot ce se poate mai bine în domeniul XC-ului și o face la fel și acum, fără excepție.

Cannondale Bad Habit 1

IMG_0716Bad Habit ne aduce din lumea performanței în lumea distracției. Este un full suspension cu roți 27.5+ și cursă de 120 mm care are un singur scop: să aducă zâmbetul pe buze! Muntele, o potecă tehnică și un Bad Habit sunt toate ingredientele necesare pentru o experiență perfectă! Comportamentul său este jucăuș și precis, anvelopele generoase 27.5×3.0 oferă aderență senzațională fără să ruleze foarte greu, transmisia 1x are foaie de 30 care permite abordarea tuturor urcărilor în ritm relaxat, frânele Deore oferă putere suficientă în orice situație iar roțile și anvelopele fac deliciul maxim indiferent de situație, atrăgând în același timp priviri curioase. 27.5+ se pare că e viitorul iar Bad Habit vine de acolo să ne ofere momente de neuitat!

GT Sensor Carbon Expert

IMG_0685Sensor este un full suspension de la GT care se dorește să fie o bicicletă universală. Dotat cu un sistem foarte complex de suspensie pe spate, comportamentul său pe obstacole, indiferent dacă sunt în urcare, pe plat sau pe coborâre, este exemplar. Amortizorul spate are trei nivele de funcționare: completă, semi-blocat pentru pedalare și blocat. Am testat mai mult timp varianta de aluminiu și am constatat că modul blocat complet e util doar pe asfalt, uneori uitând maneta pe complet deschis și pe urcări fără să îmi dau seama. Suspensia, pe lângă faptul că trece peste obstacole oferind o senzație de pernă de aer, nu deranjează la pedalat. Dezavantajul ar fi complexitatea acesteia, ceea ce duce la o greutate un pic mai mare decât cea a unui sistem mai clasic. Pe de altă parte, cu un ghidon drept și o poziție destul de sportivă, Sensor e capabil de urcări deosebit de abrupte și dificile. Dacă la modelul de aluminiu greutatea era o problemă, acesta din carbon se simte considerabil mai ușor. Tija dropper vine să completeze imaginea unei biciclete parcă gândită pentru traversări montane lungi, de mai multe zile, cu urcări lungi și coborâri tehnice. Este una din bicicletele mele preferate, în mod sigur!

Chiar dacă nu am apucat să ne dăm foarte mult cu ele, toate modelele ne-au plăcut mult și ne-am dori să reușim să le ducem și pentru un test adevărat sus pe munte, unde urcările și coborârile de mulți km și multe ore le-ar face să își arate mai bine calitățile și slăbiciunile.

Mai multe informații găsiți pe pagina importatorului Extreme Riders Distribution și pe pagina dedicată Cannondale România!

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

16 − five =