Acum citesti
Dennis Tsoukalas, General Manager Rom-Eurotrade, despre gigantul japonez Shimano

Am discutat zilele acestea cu Dennis Tsoukalas, General Manager al ROM-EUROTRADE, importatorul oficial Shimano în România, pentru a afla ce se mai întâmplă cu gigantul japonez și dacă avem motive să așteptăm cu nerăbdare noi tehnologii.

1.Cum a reușit Shimano să devină cel mai mare jucător global atunci când vine vorba despre biciclete? Se rezumă doar la faptul că s-a numărat printre primii prezenți?

Serviciile și produsele de înaltă calitate oferite pieței sunt elementele care au contribuit la transformarea Shimano într-o companie de succes. Principiile după care ne ghidăm ne provoacă să gândim creativ, să inovăm și să ne îmbunătățim în mod constant abilitățile tehnice pentru a putea face față provocărilor.

2.Care este rata de creștere anuală a vânzărilor la nivel global? Ce cifre sunt preconizate pentru anul 2016?

Fiind o companie listată la bursă există restricții asupra datelor pe care le putem publica. Ultimele rezultate financiare le regăsiți la linkul de mai jos:

http://www.shimano.com/content/Corporate/english/index/financial-infomation/summary-of-financial-results.html

3.Legat de piața din România: cum se prezintă aici vânzările?
România este o piață aflată într-o continuă dezvoltare și expansiune pe segmentul componentelor de bicicletă. An de an sunt oferite din ce în ce mai multe produse și servicii. Vânzările Shimano sunt de asemenea în creștere.

Shimano XTR, una dintre gamele care au consacrat brand-ul japonez, în 1992.
Aceeași gamă XTR, 25 de ani mai târziu…

4.Care sunt cele mai comercializate componente în România, din ce gamă fac parte?

Produsele de MTB din toate grupurile Shimano. Componentele de șosea sunt în creștere, în special grupurile de top.

5.Dar la nivel internațional? Ce fel de componente vinde Shimano cel mai mult? Transmisii, frâne, accesorii?

La nivel global există atât de multe regiuni diferite, producători de biciclete și piețe de desfacere, încât poate fi înșelătoare o medie globală. În aceeași manieră vânzările directe către producătorii de biciclete au o imagine complet diferită față de vânzările after-market.

6.Comparând Shimano cu alți competitori, există în acest moment motive să credem că cineva va putea ajunge la nivelul de vânzări al japonezilor? An de an apar mai mulți producători de sisteme de transmisii spre exemplu.

Aceasta este o întrebare pentru concurență.

7.Care este motivul pentru care Shimano nu-și extinde portofoliul de produse și în alte segmente de componente? Spre exemplu, de ce nu produc anvelope?

Aici putem discuta despre o creștere pe verticală, lucru pe care l-am și realizat în ultima perioadă. Un exemplu recent de dezvoltare a portofoliului îl reprezintă achiziționarea mărcii de căști Lazer. În trecut, Shimano s-a extins de asemenea și în segmentul de servicii de bike fitting prin Bikefitting.com. În plus, Shimano are o divizie mare dedicată pantofilor, hainelor și a altor accesorii.

8.De asemenea, care este motivul pentru care nu vedem atât de des carbon când vine vorba de componentele de top? De asemenea, mi se pare că Shimano n-a concurat niciodată pentru a oferi produse cu o greutate extrem de redusă.

Shimano consideră că un mix de materiale folosite la produsele sale oferă cel mai bun raport în materie de greutate, rezistență, durabilitate și preț pentru avantaje optime în competiții.

9.Calitatea gamelor inferioare cât și tehnologia se află la un nivel mult mai ridicat decât în trecut și mă refer aici la game precum Acera sau Alivio. Vom vedea aceeași transformare și pentru componente precum cele din gama Tourney?

Anumite caracteristici și tehnologii din grupurile de top sunt împrumutate într-adevăr și grupurilor inferioare.

10.Este posibil ca în 5 ani să avem schimbătoare electronice și în gamele SLX sau Deore?

În aceeași manieră ca mai sus, anumite caracteristici și tehnologii din grupurile de top sunt împrumutate într-adevăr și grupurilor inferioare, însă o transpunere completă nu este de cele mai multe ori posibilă sau practică.

11.Ce surprize ne pregătește Shimano pentru anul viitor? Care sunt cele mai notabile?

O surpriză nu ar mai fi surpriză dacă ar fi dezvăluită!

12.O chestiune care interesează pe mulți: care este politica celor de la Shimano când vine vorba despre prețurile de pe site-urile din Germania și prețurile de la raft, din România? Ce se poate face pentru ca această situație să fie cumva reglată?

Fiecare entitate din piață este liberă să practice propriile politici de preț și să vândă la prețul dorit.

Vezi Comentarii (2)
  • Foarte interesant interview.
    Mai ales ca intrebarile sunt mai lungi decat raspunsurile. 🙂

    Asta este si atitudinea Shimano fata de piata din Romania?

  • Intrebarile au fost bune, poate un pic fortate, dar bune! Insa raspunsurile, trebuie sa recunosc, au fost geniale! :))) Inca o dovada a ,,robotizarii” umane in cadrul companiilor multinationale!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty − 2 =