Acum citesti
În Argeș, înainte de 1940, bicicletele erau înmatriculate

Jurnaliștii de la Universul Argeșean au scotocit prin arhivele județene și au descoperit că înainte de 1940, bicicletele erau înscrise cu numere de înmatriculare și se tranzacționau cu acte de vânzare cumpărare.

biciclete_1940

permis_bicicletaLa 31 decembrie 1939, după cum arată actele oficiale ale Poliției Pitești, pe drumurile județene circulau 680 de biciclete înamtriculate. Mai mult decât atât, în urma Convenției de la Viena privind traficul rutier, bicicleta era considerată ca fiind un vehicul, iar biciclistul, șofer. O adeverință eliberată pentru bicicliști (de poliția orașului Aiud) este o altă dovadă în acest sens.

Chiar și la acea vreme, existau firme sau instituții care puneau la dispoziția angajaților biciclete de serviciu și care plăteau impozit pentru biciclete. Doar gardienii publici, poștașii sau inspectorii sanitari care pedalau erau scutiți de taxe. O cerere de scutire de taxă suna astfel:

Domnule Şef,
Cu respect vă rog să bine voiţi a-mi aproba un număr de ordine pentru bicicleta ce o posed Marca Derbo Sorio, N. 304366 pe care o întrebuinţez în interesul serviciului şi tot odată vă rog a interveni pe lângă Primăria Oraşului Piteşti pentru a fi scutit de taxă.
Supus la ordin,
Gardian Public, Gruianu Gheorghe

Cei care dețineau biciclete erau obligați la plata unei taxe de 100 de lei și nu toți își permiteau o bicicletă nouă, așa cum reiese din numărul mare de documente vânzare-cumpărare pentru bicicletele second hand. Majoritatea bicicletelor erau importate, iar cele mai întâlnite mărci erau Jean Louvier, Wanderer, Opel, Neumann, Apolo sau Olimpia. Prețurile variau la acea vreme, între 3.300 și 5.000 de lei.

via Universul Argesean

 

Vezi Comentarii (11)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen − 15 =