Acum citesti
Interviu cu Petru Vereștiuc, cel mai rapid rider pe hardtail din România

Petru Vereștiuc a fost și este în continuare unul dintre cei mai pricepuți rideri pe hardtail din România. Dacă nu chiar cel mai priceput, așa cum a dovedit-o în concursurile de downhill în ultimii ani. Pentru că a trecut de curând la full-suspension, am stat de vorbă cu el pentru a înțelege ce a dus la această nouă mișcare și să aflăm dacă îi este deja dor de hardtail.

verstiuc-10
Tu poți să iei virajele așa? 🙂

1.Salutare! Ce are atât de special un hardtail, mai ales dacă-l compari cu un full?

Salut! Un hardtail este mai special pentru ca ai parte de o continua provocare, deoarece nu are in componenta amortizare pe partea din spate, asta il face mai special, distractiv si mai solicitant, in principiu simti traseul mult mai bine (pietre,radacini si denivelari). Cu un full, traseele devin mult mai smooth si odata cu asta mult mai rapide.

verstiuc-5
Prima cursă pe full suspension la Cheile Grădiștei.
verstiuc-6
Vereștiuc pe noul său GT Fury.

2.În cadrul concursurilor reușeai timpi excelenți, mult mai buni decât ai riderilor de full. Chiar și atunci când cădeai. În categoria ta practic nu aveai concurent. Cum ai reușit să te menții atât de mult timp în vârf?

Inca de la 10 ani am dezvoltat o pasiune pentru ciclism, iar la 15 ani riding-ul a devenit un stil de viata. Am inceput sa particip la competitii, apoi sa ma dau zilnic, iar asta m-a determinat sa incerc in fiecare zi ceva nou. Munca, determinarea, experienta din fiecare zi si prieteni fara de care nu ma pot lipsi niciodata. Nu a fost atat de greu sa ma mentin in varf, in toti acesti ani de dat mi-am format un stil aparte de dat si cred ca asta a fost si va fi in continuare.

verstiuc-9 verstiuc-83.Mulți chiar nu înțeleg cum poți fi rapid pe un hardtail. Care este secretul?

Limitele pe care le ai sunt incalcate cu un hardtail si nu numai. Faptul ca ma ambitionam de fiecare data sa termin si cele mai tehnice trasee si sa dau orice jump a determinat rapiditatea mea din timpul concursului. Nu este nici un secret, am precizat si mai sus ca nu ai cum sa excelezi in ceva daca nu te antrenezi, aici in cazul meu a intervenit acel mic pumptrack construit in Iasi, unde am evoluat foarte mult.

4.Ce biciclete ai folosit în decursul anilor și mai ales cu ce configurații de piese?

In decursul anilor am folosit cel mai intens un NS Surge find ’’tranzitat” de foarte multe piese adecvate, restul fiind mai nesemnificative. In decursul anilor am experimentat mai multe tipuri si modele de biciclete, insa NS Surge a fost cel mai semnificativ. Fiecare m-a ajutat sa ajung in varf.

verstiuc-7 verstiuc-45.Dar în prezent, pe ce full te dai și mai ales de ce? A fost alegerea ta sau așa s-au așternut lucrurile?

In acest moment merg pe GT Fury si pot spune ca bicicleta se potriveste stilului meu de dat ca o manusa. Am optat pentru full pentru ca am dorit sa schimb categoria (hardtail->elite) si cred ca timpii pe care ii obtin se incadreaza mai bine la categoria elite. Alegerea a fost a mea, este evident ca trebuia sa schimb pagina si sa trec la etapa urmatoare.

6.Cum a fost trecerea? Ai mai mult control pe full? Ești mai rapid?

Perioada de acomodare a fost mai dificila deoarece cu o luna inainte de inceperea sezonului am decis sa fac aceasta schimbare. Faptul ca m-am dat inainte pe hardtail m-a ajutat sa ma dau mai gratios. Controlul si stabilitatea la viteze mari pe full este mult mai ok si mai lejer, iar miscarile devin mai rapide.

verstiuc-2 verstiuc-1 verstiuc-37.Te-ai întoarce vreodată la hardtail? Măcar de dragul amintirilor și al unui loc 1 pe podium?

M-as intoarce la hardtail, dar doar pentru o scurta perioada. O cursa distractiva este binevenita oricand. Cat despre podium… locul 1 imi propun sa il ating cu ajutorul full-ului 😉

Mulțumim pentru timpul acordat și mult succes în continuare!

Multam’ ne vedem la dat!

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

2 + fifteen =