Acum citesti
Markus Stöckl a stabilit recordul de viteză cu un Mondraker standard

Toate fotografiile sunt preluate de la Red Bull, de Philip Platzer şi Grit Koenig

Markus „Max” Stöckl, deţinătorul deja a unor recorduri de viteză, a reuşit din nou. După ce deţine deja recordul de coborâre pe zăpadă cu 210 km/h şi pe vulcan cu 165 km/h, el şi-a dorit mai mult. Aşa că folosind o bicicletă standard Modracker Summum Carbon Pro Team de downhill, a mers împreună cu echipa sa de suport Red Bull în Chile, în deşertul Atacama pentru a încerca un nou record. A reuşit, stabilind la 167,6 km/h recordul de viteză cu o bicicletă standard, dar şi-ar dori să bată şi recordul pentru biciclete modificate.


Stöckl a avut nevoie de doar 18 secunde pentru a ajunge la 167,6 km/h pe 13 decembrie, după 8 coborâri de test.

Antrenamentul acasă pe zăpadă nu a fost uşor.

Coborârea a început la 4000 m altitudine, pe o pantă de 45 de grade, diferenţa de nivel fiind de 1200 m. El a parcurs această distanţă pe bicicleta Mondraker, îmbrăcat într-un costum aerodinamic roşu cu aripioare în spatele picioarelor şi cu o cască aero de-a dreptul interesantă.

Casca este un element interesant, fiind de fapt o cască simplă Dainese care oferă protecţia la impact, peste care s-a montat un înveliş din carbon special proiectat în tunelul aerodinamic pentru a oferi performanţe maxime în poziţia de pe bicicleta sa de DH, oferind un transfer ideal al curentului de aer spre costum.

RedBull au prezentat oficial informaţii doar despre cască, dar Stöckl spune că a fost de asemenea protejat de un airbag inclus în costum, care pare să fie o versiune a modelului Dainese D-Air pentru motociclişti.

Elementul cel mai important este însă bicicleta Mondraker, un model pe care îl poate cumpăra oricine, cu foarte mici modificări, deşi preţul ei de peste 8000 Euro nu e mic. Mondraker-ul Summim Carbon Pro Team nu diferă mult de versiunea standard, foloseşte transmisia Saint, discuri de 203 mm, roţi DT Swiss XMC 1200 de 27.5 şi anvelope Maxxis Minion SSDH de 2.5. Suspensiile sunt standard, furca fiind un Fox 40 Float FIT iar amortizorul un DHX2. Şaua originală cu tija SDG şi ghidonul original Renthal Fatbar au fost păstrate. Au dispărut doar manetele de schimbător şi cablurile, complet inutile în situaţia asta.

Un aspect interesant sunt pedalele de şosea Look Keo Blade montate pe bicicleta de DH, pedale care au permis o caracteristică aerodinamică mai bună la contactul cu pantofii.

După spusele lui Stöckl, accelerarea e simplă la început, indiferent de teren, viteza de 100 km/h şi apoi 120 fiind uşor de atins, dar traseul se termină destul de repede.

Problema e apoi, când se doreşte atingerea vitezei maxime. După 160 km/h fiecare unitate de viteză e un imens efort. Fiecare mică ajustare a echipamentului şi a poziţiei contează pentru reuşită.

Acum Stöckl ar dori să încerce să bată şi recordul de 172 km/h cu bicicletă modificată stabilit de Eric Barone, aşa că vom mai avea veşti despre el în viitorul apropiat.

 

Informaţii de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three − three =