Inregistrare | Autentificare | Parola uitata?                                           
Ce poți cumpăra în locului unei... tr...
Conceptul transmisiei Sram XX1 reușea să facă valuri în urmă cu doi ani. Ve ...
Cât costă să faci ciclism în România
Pasiunile noastre adesea ne întind bugetul la limită și orice persoană atins ...
Veloplus.ro - află informațiile care t...
FreeRider.ro vă pune la dispoziție începând cu luna martie un nou site: Velo ...

FreeRider.ro > Noutati > Evenimente > Cum ne afectează poluarea când pedalăm prin oraș?


Cum ne afectează poluarea când pedalăm prin oraș?

Free Rider 3 December 2013 4

Chiar și un copil poate face supoziții despre faptul că poluarea ne afectează atunci când pedalăm prin oraș. Dar lucrurile nu stau tocmai așa. O echipă de fiziologi de la University of British Columbia și de la University of Fraser Valley, ambele localizate în Canada, au făcut un experiment folosindu-se de persoane sănătoase, care au fost invitate să pedaleze cu o mască atașată feței, prin care a fost pompat aer curat, apoi aer poluat, astfel încât să observe schimbările produse în corp.

pedalatul_in_poluare
Brian Kladko/UBC Faculty of Medicine

Contrar celor așteptate, s-a dovedit că persoanele care au pedalat mai intens și cărora li s-a furnizat aer poluat, au fost mai puțin afectați de noxe decât cei care au pedalat alene. Michael Koehle, cel care a condus acest studiu, a declarat că atunci când pedalăm mai repede, schimbările care au loc în corp reușesc să depășească efectele negative produse de poluare. Dar bineînțeles că asta nu înseamnă că poluarea aduce beneficii sănătății.

Celor care nu au probleme de sănătate ce pot fi agravate de poluare, li se recomandă să aleagă rute cât mai puțin poluate, pe străzi mai înguste și mai puțin circulate sau chiar dimineața devreme, când numărul de automobile din trafic este redus. Cu cât ești mai departe de trafic, cu atât mai bine, chiar și câțiva metri fac diferența, spune Koehle. Un exemplu în acest sens vine din Vancouver unde între benzile de trafic și cele de biciclete sunt despărțite de o bandă de parcare pentru automobile. Chiar dacă este vorba de o zonă tampon de doar 2 metri, aceasta face diferența pentru aerul respirat de bicicliști.

Mai multe pe această tema aici și aici.

via Popsci.com

Ai intrebari despre biciclete sau componente? Le asteptam pe forum !

4 comentarii »

  1. urbanist 4 December 2013 at 12:39 pm -

    Deci mai vrem piste pe marginea carosabilului?


  2. marius 4 December 2013 at 2:21 pm -

    Bineinteles. Benzile unice pentru RATB si pistele pentru biciclete marcate pe carosabil reduc considerabil spatiul pentru automobilele personale. Astfel, se reduce traficul auto datorita miscorarii spatiului de pe carosabil (mai putine benzi), in favoarea mijloacelor alternative (RATB si bicicleta). Odata cu reducerea traficului se va reduce si poluarea.


  3. pedalaBC 4 December 2013 at 2:47 pm -

    E clar, ma mut in Vancouver, bye, bye Romania


  4. zeneseu 8 December 2013 at 2:37 pm -

    Cum naiba poti pedala intens in oras? Rar cand poti prinde o repriza intensa, asta cu riscul de a ajunge la destinatie tot apa…-aici intra in discutie utilizarea zilnica a bicicletei in scop utilitar.


Lasa un raspuns »




*