Acum citesti
Dezbatare: cu bicicleta pe linia de tramvai sau nu?

Tot mai mulți dintre bicicliști aleg liniile de tramvai pentru a se deplasa cu bicicleta prin București, cel puțin în zilele aglomerate. Trend-ul nu este greu de observat, iar unii invocă faptul că ar fi mai comod și mai rapid. Legea ne spune însă că linia de tramvai este destinată tramvaielor și în anumite cazuri, altor mijloace de transport în comun (în unele capitale europene, pe linia de tramvai pot circula nestingherite chiar și taxi-urile).

bicicleta-linie-tramwaiCu bicicleta însă, din punctul meu de vedere, reprezintă un risc mare: poți fi acroșat în orice clipă de către un șofer care nu s-ar aștepta să te deplasezi pe acolo, poate fi mai dificil să te retragi în caz că vine tramvaiul din spate, te poți alege cu o amendă sau poți să te expui riscului de a cădea în momentul în care treci cu roata peste șină. Aceasta din urmă, deși pare o banalitate, aud de la diverși bicicliști cu experiență care o pățesc, pur și simplu din neatenție.

Desigur, această practică se înscrie cu succes alături de pedalatul pe contrasens sau ignorarea culorii roșii a semaforului, situații des întâlnite în traficul bucureștean. Așadar, linia de tramvai ar trebui să rămână tramvaielor, însă suntem curioși cum vezi tu această cale de scăpare, o metodă (ilegală) de a ajunge mai repede la destinație și așteptăm părerea ta în rubrica de comentarii.

În acest sens, vă punem la dispoziție și o filmare:

Vezi Comentarii (2)
  • Ce-ar fi ca linia de tramvai să fie… a tramvaielor?

    Oricum e cam stupid că nu se pune o bordură și niște iarbă în mijlocul liniei de tramvai cum e deja pe unele străzi și așa problema e rezolvată.

    Eu nu văd niciun motiv real pentru care te-ai expune accidentelor și pentru a încurca probabil la un moment dat tramvaiul (în care probabil sunt mulți călători în picioare).

  • In primul rand este ilegal:
    Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
    p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;

    In al doi-lea rand este foarte periculos deoarece virajul la dreapta se face mult mai greu de pe linia de tramvai din cauza diferentei de viteza dintre bicicleta si automobil.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − one =