Acum citesti
Două noi full-uri de la Focus: O1E pentru XC și JAM pentru AM

Nu se întâmplă prea des ca Focus să lanseze modele noi de biciclete de munte, cu atât mai puțin biciclete full-suspension. Dar iată că în ultimii doi ani, germanii au schimbat un pic strategia și au început să vină cu noi modele în segmentul bicicletelor de enduro sau all-mountain, fără a intra însă momentan în sfera gravity. Totodată, aceștia au pregătit un full mai light, pentru a completa spațiul dintre cursele de 120 și 160mm și au făcut un pas important și îndelung așteptat, prin lansarea unui full-suspension pentru Cross Country și maraton. Așadar, noul O1E va fi arma celor de la Focus pentru segmentul de 100mm, iar noul Jam, bicicleta de All Mountain cu care se vor lupta în segmentul full-urilor de 140mm. Să vedem despre ce este vorba, pe larg.

LOW2202
Noul full-suspension Focus O1E. Foto: Flow.

Voi începe cu modelul O1E, căci inevitabil, modelele de Cross Country vor fi întotdeauna mai populare decât toate celelalte, fapt confirmat în fiecare an prin cifrele de vânzări mai mari. Ani de zile fanii brand-ului german au așteptat un full-suspension cu o cursă de 100mm, dar iată că producția s-a lăsat așteptată, cei la Focus menționând faptul că au dorit să vină cu un produs cu adevărat ajuns la maturitate. Suspensia nou dezvoltată, poartă denumirea de F.O.L.D. (Focus Optimized Linkage Design) și vine în completarea cadrului din carbon și a geometriei moderne, gândită special pentru competiții. În dezvoltarea noii biciclete a fost implicat bineînțeles nimeni altul decât Florian Vogel, care și-a adus contribuția în crearea unui cadru cât mai performant.

FOCUS_O1E-TEAM
Team, versiunea de top.
FOCUS_O1E-PRO
Pro, versiunea mid-level.
FOCUS_O1E-EVO
EVO, versiunea entry-level. Vorba vine. 🙂

În ceea ce privește geometria bicicletei, care va fi disponibilă doar în 3 dimensiuni (S, M și L), avem un chainstay cu o lungime de 448mm, un unghi al headtube-ului de 69.2 grade, așadar o valoare foarte apropiată de cea a hardtail-urilor pentru XC din gama Focus, un seat tube amplasat la 74.5 grade și un reach de 435mm. Desigur, bicicleta are o pipă ceva mai lungă care poate fi înlocuită cu una mai scurtă de către cei care doresc un control mai agil.

Rezumând părerea jurnaliștilor străini care au reușit să pună mâna pe această bicicletă, se pare că bicicleta este una cât se poate de reușită, foarte eficientă atât la coborâre cât și la urcare, iar un mare merit îl are suspensia F.O.L.D. Dar cum funcționează această nouă suspensie?

FOCUS_FOLD_6_03_738f48e05c
Aici se pot observa cele două link-uri care se întrepătrund.

FOCUS_JAM_FOLD_LEVERAGE_02_a0d21bcd09Gândită pentru a funcționa în două faze, în prima parte suspensia este foarte sensibilă asigurând confort sporit și înghițind chiar și șocurile mai mici. În a doua parte, cursa devine prograsivă și este gata să absoarbă șocurile cele mari, oferind o aderență foarte bună conform producătorului și totodată, protecție foarte bună la bottom-out. La o privire mai atentă vei observa că în partea superioară a suspensiei există două link-uri, intercalate. Unul poartă denumirea de Mainlink (principal), iar celălalt de Guidelink (ghidaj), acestea fiind de altfel pentru rigiditatea foarte bună a cadrului. De asemenea, cei de la Focus au reușit să coboare și centrul de gravitate al bicicletei, pentru un control și mai bun. Cu această construcție, Focus a reușit să creeze un triunghi posterior dintr-o singură bucată, contribuind astfel la o rigiditate mai mare și o greutate mai mică. Din păcate însă, nu ni se comunică greutatea cadrului.

O1E_Features_e1eb03cddcCu o suspensie identică, dar cu o cursă de 140 mm, este lansat noul JAM. Asemenea tuturor noilor modele Focus, cu cadru din carbon, acesta este dotat cu o țeavă superioară foarte groasă în zona headtube-ului și cu cablurile trase prin lateral, prin interiorul triunghiul frontal al cadrului. Noua bicicletă cu suspensii de 140mm se dorește a fi alegerea ideală pentru orice fel de poteci de munte, fie că este vorba despre trasee simple sau dificile.

FOCUS_JAM_STEERER_02_99769fdc1f
Tipic pentru Focus, cabluri trase prin interior, prin laterală.
FOCUS_JAM-ELITE_02
Versiunea Elite, entry-level.
FOCUS_JAM-EVO_02
Versiunea Evo, mid-level.
FOCUS_JAM-LITE-C2_02
Versiunea Lite C2, high-end-ul.

FOCUS_JAM_RIDING_02_9636f8d00f În cazul lui JAM, cei de la Focus au optat pentru un chainstay scurt, de 425mm și pentru un unghi al headtube-ului foarte mic, de 66.8 grade, făcând bicicleta perfectă pentru coborâri tehnice și abrupte. Cu toate acestea, ni se comunică faptul că nu și-a pierdut nici din abilitățile de cățărător, însă nu o face la fel de bine precum (spre exemplu) modelul O1E (seat tube-ul este amplasat la 74.5 grade). În oricem caz, noul JAM se vrea a fi o bicicletă jucăușă, potrivită oricărui tip de rider.

Detalii despre prețuri și disponibilitate în România, vor urma.

via Focus

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eleven − six =