Cursieră cu asistență electromagnetică ce poate să atingă 100 km/h

0

În ultima vreme, subiectul dopingului mecanic și al motoarelor electrice ascunse în bicicletă a fost dezbătut pe toate părțile… Se pare că această metodă de asistență la pedalare este deja… învechită. Ultimul răcnet în domeniu pare să fie roata electromagnetică, o roată cu magneți incluși în jantă care poate să coste, se pare, chiar și 200.000 de euro pentru un avantaj de 50-60 W.

Lightweight-velocite-e-bike-electric-6-630x420Cei de la Lightweight au deja o bicicletă ce încorporează această tehnologie care chiar funcționează. Bicicleta, care este momentan la nivel de prototip, folosește o roată și un cadru cu design special. Tehnologia este aceiași cu cea folosită la trenurile pe pernă electromagnetică Maglev, ei denumind-o ”Maglev Transrapid Technology”

Noua bicicletă este complet diferită de toate celelalte modele de ebike de pe piață, ea neavând un motor clasic montat în butuc sau în loc de monobloc. Roata electromagnetică este surprinzător de puternică și poate genera până la 500 W! Ebike-urile au fost până acum biciclete mari și greoaie, în special folosite de pensionari și bătrâni, nefiind foarte atractive pentru tineret. Lightweight încearcă de data asta să creeze un model frumos, rapid și ușor – 11 kg.

Lightweight-velocite-e-bike-electric-3Sistemul folosește în spate o roată Lightweight Meilenstein modificată, ce conține 200 de magneți încastrați în jantă. Seat-tube-ul e modificat astfel încât să acopere de aproape roata ca și o aripă. În această zonă, cadrul are montate șase bobine. Mișcarea magneților prin dreptul bobinelor induce un curent care încarcă bateria care este montată în downtube. Această baterie poate alimenta la rândul ei bobinele pentru a roti roata cu o putere maximă de 500 W. Practic sistemul poate funcționa și pentru a accelera roata dar și pentru a o frâna, recuperând în același timp energia! Cei 500 W pot aduce teoretic bicicleta la viteza de 100 km/h, dar aceasta va fi limitată electronic la 45 km/h.

Screen-Shot-2016-02-12-at-11.18.10Sistemul are mai multe avantaje față de motorul clasic. În primul rând nu are părți în mișcare, de unde rezultă o fiabilitate mărită. Apoi, greutatea este mult redusă față de cel cu motor.

Prototipul are momentan 12 kg, dar multe dintre piesele care sunt acum de aluminiu vor fi înlocuite cu carbon în varianta finală, iar greutatea va fi mult redusă, în timp ce alte modele de ebike ajung chiar și la 27 kg. Greutatea redusă dă o accelerație impresionantă.

Lightweight-velocite-e-bike-electric-4Problema tehnică majoră este că distanța dintre cadru și magneții din roată trebuie să fie cât mai mică. O distanță de 1 mm ar reuși să facă sistemul să producă 1000 W, dar acest lucru este aproape imposibil de realizat, roata frecând de cadru.

Ar putea un astfel de sistem să fie folosit pe o bicicletă de competiție fără să fie detectat? Nu este exclus, dar ar fi destul de ușor de detectat. Totuși, tehnologia avansează iar ideea este destul de tentantă… S-ar putea să vedem cât de curând și biciclete cu asistență electromagnetică găsite în plutonul profesionist….

Sursa informațiilor – cyclingweekly.co.uk

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentTrek ieftinește unele modele de biciclete cu până la 20%
Articolul următorPowermetru cu prindere pe pantof de la Brim Brothers
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU