Acum citesti
Informații detaliate despre noile Cannondale Trigger și Jekyll 2018

După ce ieri v-am prezentat informații generale despre noile modele Cannondale Trigger și Jekyll, respectiv variantele de echipare și prețurile, azi vă prezentăm câteva detalii mai tehnice despre acestea. În principiu, ambele modele au fost reproiectate, având acum o geometrie mai agresivă, o suspensie reproiectată și un nou amortizor dual-travel.

Bicicletele au curse diferite ale suspensiei dar folosesc aceleași noi tehnologii: ambele cadre sunt cu totul noi, au roți de 27.5, au amortizor paralel cu seatstay-ul nu cu seat-tube-ul ca înainte și ambele au un unghi al furcii mai agresiv. Vizual seamănă mult între ele. Ambele folosesc un cadru și brațe ale suspensiei din carbon BallisTec, joncțiuni ale suspensie cu ax thru, prindere ISCG05 și chainstay-uri foarte scurte de 420 mm, datorită geometriei Ai Asymmetric Integration. Ambele au o suspensie cu cursa mărită cu 5 mm și… ambele au renunțat la furcile Lefty SuperMax, se pare că datorită faptului că la cursele mari tehnologia Lefty nu aducea mari beneficii de rigiditate și nu era extrem de fiabilă.

Inima ambelor biciclete este noul amortizor Fox Gemini, care este destul de diferit de modelul anterior DYAD cu cursă dublă. În primul rând est emult mai simplu, neavând cameră duală de aer, aceasta fiind înlocuită cu una clasică Fox Float X sau DPS. Acum amortizorul are două moduri de funcționare, Hustle și Flow, proiectate pentru secțiuni de cățărare și de pedalat, respectiv pentru coborâre. Modul Hustle se pare că nu e doar un mod de urcare, el eficientizând întreaga mișcare a bicicletei, unii atleți folosind acest mod la antrenamentele pe roller pentru stabilitate și chiar pe coborârile mai puțin abrupte.

Ideea e aceiași ca la vechiul DYAD – să se limiteze cursa pentru a obține un mod cu cursă redusă pentru cățărări sau pedalat agresiv. Metoda de implementare este însă diferită, de data aceasta fiind redus cu 20% volumul de aer din cameră. Camera de aer are două extensii de volum, cea normală EVOL în partea inferioară și una suplimentară în zona superioară care controlează întreg amortizorul. În modul Hustle o parte din cameră este închisă, ceea ce înseamnă că în prima parte a cursei suspensia va fi la fel de sensibilă pe obstacolele mici, dar odată ce cursa crește aceasta se va întări până va atinge un punct de la care nu se va mai comprima, cursa fiind limitată. Dacă suspensia este deschisă, se permite cursa integrală.

Practic se schimbă comportamentul bicicletei, nu doar cursa, reglajele fiind aceleași pentru ambele moduri, amortizorul fiind conceput să funcționeze ideal în ambele situații. Reglejele externe de compresie și rebound își fac efectul în ambele moduri de funcționare.

Geometria bicicletei este construită în jurul modului Flow, cu un sag de 30% a amortizorului. Modul Hustle va avea mai puțin sag, moti pentru care monoblocul va fi poziționat mai sus iar unghiurile vor fi mai ascuțite, dar schimbarea nu va fi la fel de mare ca în cazul vechiului sistem DYAD. Din acest motiv producătorii nu au oferit două unghiuri diferite în funcție de modul de funcționare, deoarece diferența este extrem de mică.

Piesa verde este un distanțier de volum iar cea neagră este inelul Ramp Ring, ambele afectând performanța în modul Flow. În mod trandițional Fox oferă distanțiere de dimensiuni fixe, dar aici au preferat să aibă o componentă care să funcționeze la ambele biciclete și la ambele amortizoare, Float X și Float DPS. Inelul le permite să folosească aceiași piesă, prin adăugarea mai multor astfel de inele pentru a schimba modul de funcționare. Acest reglaj însă este recomandat să fie făcut doar în atelierele autorizate.

Despre dispariția furcii Lefty SuperMax, ei spun că furcile Fox folosite cu brațe de 34 și 36 mm sunt suficient de rigide pentru ce e nevoie.

Jekyll este bicicleta cu cursă mai mare și este folosită la cursele de enduro de Jerome Clementz. În comparație cu modelul anterior, amortizorul este montat mult mai sus și este comprimat mult mai direct de brațele suspensiei. La ambele biciclete producătorii spun că în cadru se poate monta un suport clasic de bidon, sub suspensie.

Unghiul furcii este mai înclinat cu 2 grade decât la modelul anterior, ajungând la 65 de grade. Geometria este construită pentru o pipă de 35 mm și are un unghi al tijei de șa de 75 de grade pentru o poziție agresivă.

Cursa spate este de 165 mm în modul Flow și de 130 mm în modul Hustle, iar cea a furcii este de 170 mm. Brațele suspensiei sunt prinse pe axe tip thru, mult mai rigide și mai ușor de întreținut decât cele clasice.

Anvelopele maxime acceptate sunt de 2.6, deci bicicleta nu este un model plus, dar la mărimea maximă rămâne destul spațiu până la cadru.

Sub downtube este montată o protecție completă din carbon. Toate cablurile sunt rutate intern, existând porturi pentru transmisii 1x, 2x, tijă dropper, comandă pentru amortizor și de asemenea posibilitatea de a monta cabluri și baterie internă pentru Di2.

O supriză este prezența prinderilor de etrieri de tip flat mount, ca la bicicletele de șosea, dar pentru care încă nu există etrieri, fiind nevoie de adaptor.

Jekyll va fi disponibil atât cu cadru din carbon cât și din aluminiu.

Trigger este modelul all-mountain și de trail, destinat folosirii zilnice pentru cicliști agresivi care vor petrece mult timp pe coborâre dar vor avea și de pedalat.

Unghiul furcii este de asemenea cu două grade mai agresiv ca înainte, având acum 66 de grade, unghiul tijei de șa este de 74.5 grade iar cadrul este proiectat pentru o pipă de 45 mm. Porturile pentur cabluri permit o vizibilitate bună în interior pentru instalarea ușoară a acestora.

Cursa spate este de 145 mm în modul Flow și de 115 mm în modul Hustle, cea a furcii fiind de 150 mm.

Modelele de top sunt echipate cu angrenajul SRAM Descendant din carbon.

Urechea de schimbător are o formă interesantă, ea presând sub formă de sandviș dropout-ul din carbon.

Trigger este disponibil cu triunghiul față din carbon și brațele suspensiei din carbon sau aluminiu.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe cea a importatorului în România.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two × one =