Acum citesti
Piste de biciclete în Brașov sau cum să construiești corect

Am primit fotografia de mai jos pe adresa redacției iar reacția noastră nu a putut fi alta decât una de exaltare. Dacă mai era nevoie, Brașovul dovedește încă o dată cum trebuie amenajată corect o urbă.


(mesajul de pe fotografie a fost considerat impropriu și drept urmare, a fost cenzurat)

Și cum Brașovul ar trebui să fie un exemplu pentru alte orașe din țară, te las pe tine să ne spui dacă în București, oraș sufocat de aglomerație, pot fi construite astfel de piste pe șosea. Adică acolo unde le este locul.

Așteptăm comentariile tale în rubrica de mai jos.

Fotografiile aparțin lui Cătălin-Gabriel.

Vezi Comentarii (15)
  • e corect facuta dar ii foarte scurta(n’are 2 km)
    in schimb sint sute de km de single trail sub nasul brasovenilor. in + is peste 1700 de km de trasee un pic mai incolo din bran in sus. asta facem scriem trasee . asta sintem mountainbikers.

  • In Bucuresti s-ar transforma in mai multe zone de parcare!!! Din pacate nu cred ca se poate face ceva de genul asta in Bucuresti…

  • Pai ce sa mai zic; Bravo provincia; probabil in Bucuresti vor aparea piste de biciclete cand ne vor obliga astia mai mari din UE; altfel nici-o-sansa; prea multi tarani

  • In Bucuresti vor fi piste cand nu vor mai fi masini, e clar ; toate masinile is parcate pe drum si nu e loc de piste, deocamdata.

  • Din pacate nici nu vad ce ar putea sa se intample momentan in bucuresti, poate sa faca liniile de masini mai inguste , sa incapa si un traseu de biciclete … sau sa o ia lumea prin parcuri , sau sa scapam de cainii comunitari care ne alearga noaptea daca suntem pe biciclete, si sa se puna rasteluri pazite la toate institutiile inclusiv cladiri de birouri.

  • Daca ar marca pistele de biciclete in Bucuresti si apoi i-ar articula cu niste amenzi mai usturatoare pe toti cei care parcheaza pe ele, sa vezi ce repede s-ar respecta marcajele. Ca sa nu zic cati bani s-ar aduna la bugetul local 😉 Alternativ, pista se poate marca si pe marginea trotuarului, desi cred ca pietonii ar fi mai rai decat soferii cand vine vorba de respectat marcajele…

  • Nu prea e o pista corespunzatoare deorece nu e sigura din moment ce doar o linie trasata pe asfalt te desparte de bolizi si soferi inconstienti. La randul tau poti sa ajungi si tu o linie pe asfalt nici macar permanenta ci cu creta.(doamne fereste) o solutie buna e amenajarea pistelor imediat dupa bordura care delimiteaza trotuarul de sosea, astfel pui biciclisti cu pietonii la un loc si nu cu masinile, mi se pare mai normal si corect asa. Oricum bravo lor pentru initiativa si vointa!

  • Din nou romanii vor sa inventeze roata. In loc sa preluam un concept deja testat si imbunatatit in zeci de ani, lasam puterea politica sa ne amageasca cu tot felul de facaturi si in problema pistelor de biciclete. Orasul Copenhaga are un sistem de piste de biciclete excelent. Sute de mii de danezi locuitori ai capitalei, fac naveta de la km buni in oras, cu bicicleta. Sistemul danez este exportat acum in USA.

  • Singurul lucru cu care trebuie inceput este exact acesta: – Biciclismul in orase trebuie sa devina o vointa politica. Cine trebuie sa faca din acest subiect o agenda politica? Marea masa a iubitorilor bicicletei. Nu trebuie discutat sisteme, modalitati de solutionare … etc. Toate astea duc la moartea lenta a discutiei. (tocmai de aceea vor politicienii sa discute sub aceasta forma) Ne unim, construim o platforma de actiuni comune (la nivel national) si ne ajutam unii pe altii sa o implementam. 🙂
    Ca introducerea bicicletei in traficul urban aduce doar beneficii, sute de locuri de munca stabile, o sanatate mai buna, un centru al orasului mult mai prietenos o stiu cei ce vor sa stie.
    Desteptii circula pe bicicleta!

  • Totusi in prima fotografie apare o problema: autoturismele cum intra in parcare? Daca va uitati atent veti vedea ca dinspre banda auto e linie continua, si totusi avem parcare.

  • Cred ca pot fi construite oriunde, chiar si intr-un oras atat de aglomerat ca Bucurestiul… idea ar fi ca dupa ce spatiul carosabil este eliberat pentru a face loc pistei de biciclete, cei care incalca regulile sa fie sanctionati. Bucurestiul este aglomerat pentru ca nu exista politici de trafic care sa sustina deplasarea cu bicicleta sau cu transportul public in detrimentul utilizarii masinii personale. Daca vom continua sa construim parcari in centrul orasului si sa latim arterele carosabile (Buzesti-Berzei) nu vom genera decat o crestere a traficului pt ca creem toate conditiile de a folosi masina pe distante scurte, unde in mod normal nu ar fi nevoie.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × five =