Inregistrare | Autentificare | Parola uitata?                                           
Ce poți face dacă ți-a fost furată b...
„Piața” bicicletelor furate din România e o realitate perenă și, chiar d ...
Ghidul gelurilor energizante
Pe măsură ce devii tot mai cuprins de microbul ciclismului și începi să fac ...
Cursul de mecanică revine
La cererea voastră vom relua cursurile de mecanică, pe care le putem susține ...

FreeRider.ro > Noutati > Cursiere > Prim Contact: Canyon RoadLite AL 7.0 (2014)


Prim Contact: Canyon RoadLite AL 7.0 (2014)

Traian Goga 4 September 2013 3

Anticipata creștere a prețurilor în segmentul bicicletelor pentru sezonul 2014 s-a dovedit a fi un bluf nereușit, lucru ce se poate constata în urma consultării cu marea majoritatea a mărcilor care contează în această industrie. Chiar dacă modelele de top nu au avut parte de vreo reducere, sau macar una consistentă, a numărului înscris pe eticheta ce atârnă de ele, modelele de bază și de buget au trecut printr-o tăiere a prețului, ori, în cazul altora, de menținere a acestuia, dar cu anumite îmbunătățiri tehnice. RoadLite AL, aparținând nemților de la Canyon, a ajuns acum la versiunea 7.0 și se înscrie fără discuții în ultima categorie enunțată. Raportul calitate preț pare mai bun ca niciodată, dar pentru a transforma o aparență în certitudine, a trebuit să dăm o tură cu modelul, ocazie avută acum câteva zile la Eurobike.

canyon_roadlite_al_7.0_2014_2

Să începem cu afirmațiile companiei producătoare. Avem una bucată cursieră cu cadru din aluminiu, dotată acum cu o furcă integral din carbon, echipată cu setul Shimano Ultegra 2014 (deci 11 viteze), cockpit Ritchey, tijă de șa Canyon VCLS, șa Fizik Ardea și roți Mavic Aksium, pe când greutatea totală a bicicletei se situează cu 50 de grame sub nivelul de 8 kilograme. Și, cu prețul de 1.299 de euro, RoadLite 7.0 putând fi comandată direct de pe site-ul Canyon, afacerea pare mai mult decât rentabilă.

Acum să vedem pe ce ar urma să dai banii, în eventualitatea că plănuiești asta. Cadrul este de departe piesa de rezistență a modelului, având o rigiditate comparabilă cu modelele de top de carbon. Cel puțin zona axului pedalier este de neclintit și orice apăsare a pedalelor, energia merge direct la angrenaj, cu pierderi minime. Canyon a inclus și un artificiu în acest cadru relativ simplu ca formă, și anume seat tube-ul Maximus care este rotund în secțiune până aproximativ pe la jumătatea sa, după care devine oval astfel încât în punctul în care este sudat de bottom bracket capătul său acoperă mare parte din lățimea acestei părți care adăpostește rulmentul pedalier. De aici derivă și rigiditatea notabilă de care spuneam mai sus.

Cât privește confortul, nu am obiecții, deși mă așteptam la mai multe din partea tijei de șa VCLS. Am aflat ulterior că își face treaba bine doar pe distanțe lungi, ceea ce nu a fost cazul testului meu, dar lasând-o la o parte, șaua Fizik este comodă, iar dacă aș zice același lucru despre ghidonul și ghidolina Ritchey le-aș diminua meritele. Tot ansamblul pe care îți ții mâinile, adică ghidon, ghidolină și manete, este unul armonios și foarte comod. Ghidonul chiar are un backsweep de câteva grade și, indiferent ce aport aduce acest lucru, e o plăcere să îți ții mâinile pe acesta.

Despre funcționalitate nu pot reproșa nimic, setul Shimano Ultegra acum îmbunătățit cu ceva tehnologie împrumutată de la Dura-Ace mergând brici. Cât despre părțile negative ar fi două aspecte. Prima, fără dubii, este furca. Deși la noua versiune a cursierei este oferită integrală din carbon, mă îndoiesc că constructorul a folosit cel mai bun carbon disponibil. Acest lucru l-am dedus din faptul că pur și simplu nu are rigiditatea restului bicicletei și cu atât mai puțin a unei furci de carbon de calitate. Nu atât flexarea este problema, ci jocul acesteia, pe care mi-a fost imposibil și mie, și mecanicului de la standul Canyon, să îl putem elimina. Nu avem de-a face cu o furcă neapărat slabă, dar problema principală este că nu se ridică la nivelul restului bicicletei. Ca de altfel setul de roți Mavic Aksium, însă dat fiind prețul bicicletei, era improbabil să găsim altceva mai performant pe RoadLite 7.0.

În concluzie, cu un asemenea raport calitate-preț, Canyon RoadLite AL 7.0 constituie o opțiune de primă mână pentru cei care vor să își facă debutul într-ale șoselei, dar și pentru cei care vor o cursieră rezistentă și cu performanțe rezonabile, pe care să o îmbunătățească de-a lungul timpului.






Rămâi la curent cu ultimele noutăți. Abonează-te la newsletter!

Ai intrebari despre biciclete sau componente? Le asteptam pe forum !

3 comentarii »

  1. JDM 5 September 2013 at 9:32 am -

    Ca posesor de hardtail XC de la canyon pot spune cu mina pe inima ca raportul pret calitate e imbatabil. Alternativele de la Cube, Merida, Kellys, Stevens, Corratec si ce am mai verificat din rindul brandurilor pe care mi le permiteam, erau cu circa 2000-3000 lei in plus.
    Ma gindesc serios sa imi cumpar o bicla de sosea si tot un Canyon va fi prima alegere. Radon din pacate nu livreaza in Romania.


  2. Catalin 12 October 2013 at 1:45 pm -

    Cum adica furca are joc in ce consta jocul? Nu este cumva de la cuvete?


  3. Valentin 10 July 2014 at 4:15 pm -

    Salut,imi poti spune te rog ce marimea era bicicleta testata si ce inaltime ai tu ? Merci frumos


Lasa un raspuns »




*