Acum citesti
Prim contact: Rose Pro DX Cross (2014)

Marca nemțească Rose joacă niște cărți diferite de cele ale competitorilor în tentativa sa de a câștiga cât mai mult din piață, iar faptul că vinde direct clienților prin intermediului site-ului propriu e doar vârful ice berg-ului. Compania propune modele la prețuri relativ accesibile, însă la fel de apreciabilă este și amploarea gamei, ceea ce doar sporește plaja de opțiuni. Dacă vrei să împuști mai mulți iepuri dintr-un foc, poți, de pildă, să optezi pentru Pro DX Cross, o bicicletă de ciclocros din aluminiu care, la fel ca restul clasei sale, are scris pe ea cu litere mari „versatilitate”.

rose

Pro DX Cross a rămas nechimbat față de generațiile anterioare în ceea ce privește cadrul și furca, dar echiparea a evoluat odată cu noile tendințe. Frânele pe disc sunt nelipsite, chiar dacă în acest caz am avut de-a face cu o pereche de „mecanice”, însă nu ar trebui ca acest lucru să te îngrijoreze, din moment ce poți alege chiar tu ce echipare să poarte cadrul. Și Rose chiar a făcut o treabă acceptabilă cu componenta centrală a Pro DX Cross. Cu o înfățișare discretă, cadrul din aluminiu 7005 beneficiază de o prelucrare atentă, cu accent pe detalii, motiv pentru care sudurile pot fi date ca exemplu de bune practici, la orice oră. Cablajul rulează parțial prin interiorul cadrului (prin down tube), după care cablurile frânei de spate, a schimbătorului de față și a celui de spate urmează o rută externă, dar doar moderat expusă, deci sunt slabe șanse ca noroiul să afecteze simțitor funcționalitatea. Să nu uităm nici de locul de montare al frânei de spate, aceasta fiind într-un loc ceva mai ferit, între seat și chain stay, așa că șansele de a veni în contact cu vreo creangă, piatră sau orice al obiect potențial dăunător se reduc dramatic.

De asemenea, Pro DX Cross nu se adresează doar celor care au luat în vizor ciclocrosul, ci și celor care caută o bicicletă versatilă, care se pretează și pentru scopuri mai sportive, dar și pentru ture recreaționale, precum touring-ul. Pentru alergat pe șosea trebuie doar să îi schimbi anvelopele cu unele mai subțiri, pe când pentru parcurs drumuri de pământ sau chiar forestiere mai line, poți să te folosești de configurația standard, cu anvelope de 33mm. La fel de bine, ai la dispoziție și suporturi pentru montat aripi și portbagaj, în timp ce greutatea cadrului, de 1.460 de grame (mărimea 58cm) îi va surprinde în mod plăcut pe adepții turismului. Totuși, complet echipată cu setul SRAM Force 22, frâne mecanice Avid BB7 și roți Mavic Crossone, Pro DX Cross va cântări 8,7 kilograme, deci potențialul de a întruchipa o bicicletă care nu pune probleme prea mari de greutate există, singura limitare fiind bugetul.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − 12 =