Acum citesti
Tune Project Disc Sheath – prototip de protecții de disc pentru cursiere

Inginerii specialiști în componente ultralejere de la Tune au lucrat în ultima vreme pentru a rezolva problema frânelor pe disc în plutonul profesionist și sunt aproape gata să prezinte soluția lor oficială. Se pare că protecțiile de disc vor deveni ceva uzual în ciclismul de șosea, ca rezultat al plângerilor unui număr, destul de redus de altfel, de cicliști profesioniști. Tune au lansat deci pe piață o serie de imagini cu prototipul lor de protecții de disc, proiect numit Project Disc Sheath. Astfel, pentru a calma dezbaterile pe tema asta între CPA și UCI, ei propun un capac de protecție versatil, care funcționează cu aproape toate cadrele și furcile și care elimină posibilitatea de a atinge accidental discul fierbinte și contondent în cazul nefericit al unui accident în pluton.

Protecțiile de disc de la Tune sunt proiectate să funcționeze cu discuri de 160 mm, dimensiune care a fost aleasă ca standard de profesioniști și sunt montate în jurul acestora. Nu a fost creat un prototip și pentru discuri de 140 mm deoarece cei de la Tune spun că acestea sunt din ce în ce mai rare pe modelele noi de biciclete, dar sunt deschiși să lucreze cu echipele pro team sau cu producătorii pentru a se adapta nevoilor și în alte dimensiuni.

Protecțiile se montează foarte simplu, între prinderile flat mount de etrier și etrierul propriuzis (după instalarea prealabilă a unui set special de șaibe care asigură că etrierul se poate strânge la cuplul necesar). Plăcuțele sunt deplasate, evident, față de cadru sau furcă cu aproximativ 2 mm, ceea ce ar putea să reducă suprafața de contact al acestora cu discul cu aproximativ 1 mm, dar cei de la Tune speră că acesta este un compromis rezonabil pentru a oferi aceste protecții universale pentru orice cadru sau furcă cu prindere flat mount. Tipul acesta de prindere permite și o ajustare laterală a poziției, ceea ce face ca protecțiile să poată fi poziționate perfect pe orice formă de cadru.

Prin sistemul de prindere folosit și prin forma protecției, care nu are nicio legătură cu axul roții, învelind doar discul în partea lui superioară, schimbările de roți se pot face fără ca protecția să afecteze manevra, fiind astfel adaptate pentru cursele profesioniste dar și de amatori.

Forma protecțiilor este studiată astfel încât să ofere o bună rigiditate și să rămână stabile la vânt lateral, fără să producă zgomot sau să ajungă să se frece cu rotorul, nici măcar la sprinturi puternice ridicat din șa. De asemenea, protecțiile sunt perforate strategic astfel încât afectarea aerodinamică a bicicletei să fie minimă, oferind în același timp un flux suficient de aer pentru răcirea discurilor.

În imagini sunt prezentate doar niște prototipuri foarte recente printate 3D, care au fost dezvoltate pentru a stabili forma complexă înainte de a produce modelele finale, care vor fi din fibră de carbon pentru a oferi o greutate foarte mică și o rigiditate foarte mare, după cum ne-au obișnuit cei de la Tune la componentele lor de top. Nu a fost anunțat încă niciun preț, acesta depinzând mult de tipul de carbon care va fi folosit și de cantitatea de muncă ce va fi necesară pentru a le produce. Tune au însă o aproximare a datei de lansare pe piață, acest lucru fiind așteptat să se întâmple în septembrie, după Eurobike.

Mai multe informații veți găsi pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

5 × five =