Inregistrare | Autentificare | Parola uitata?                                           
Veloplus.ro - află informațiile care t...
FreeRider.ro vă pune la dispoziție începând cu luna martie un nou site: Velo ...
Piese de vânzare la prețuri (foarte) r...
FreeRider.ro scoate la vânzare mai multe piese care au rămas în atelier, fie ...
Cum schimbi corect vitezele (partea a IIa)
Din prima lecție în care explicam procedeul de bază al schimbării vitezelor, ...

FreeRider.ro > Service > Cum schimb o camera?


Cum schimb o camera?

Free Rider 21 April 2010 19

In acest articol iti vom prezenta o metoda cu ajutorul careia poti sa schimbi rapid si eficient o camera in cazul in care ai avut o pana de cauciuc sau o anvelopa, in cazul in care vrei sa le inlocuiesti pe cele vechi. Ai nevoie de ceva forta si in cel mai bun caz de unul sau doua leviere din plastic sau din metal. Noi le recomandam pe cele din plastic, deoarece sunt mai usoare si pot fi luate in trusa de scule oriunde ai calatori.

Metoda poate fi aplicata atat pentru anvelopele normale cu sarma cat si pentru cele folding, pe kevlar. Daca nu stii ce fel de anvelopa ai, cele pe kevlar au marginea moale putand fi pliate iar cele pe sarma au marginea foarte rigida si nu se pot compactiza.

Pasul 1 : In prima instanta va trebui sa demontezi frana daca detii V-brake-uri. Daca nu, poti sa treci la pasul 3. Strange de bratele V-brake-ului din ambele parti, atat cat iti permit.

Pasul 2: Trage de furtun pina ce acesta trece de piedica de metal (in cazul nostru cea pe care este stantat brandul Alhonga). V-brake-ul ar trebui sa fie desfacut acum si sa-ti permita sa scoti roata.

Pasul 3: Trage de cheita rotii (quick release) in jos. Daca ai un ax cu piulita va trebui s-o desfaci.

Pasul 4: Desurubeaza surubul de pe partea opusa cheitei de roata. Pentru siguranta, ar trebui sa-l lasi putin insurubat, astfel incat sa nu-l pierzi. Atentie, in caz ca-l desurubezi definitiv, intre acesta si furca exista un arc, pe care ar fi bine sa nu-l pierzi. Apasa pe roata in jos, astfel incat s-o scoti de pe furca.

Pasul 5: Scoate aerul din camera. In caz ca ai o pana de cauciuc, trage de anvelopa in directia opusa tie, astfel incat s-o desprinzi de janta. In unele cazuri acesta este usor lipita de janta.

Pasul 6: Foloseste levierul pentru a scoate anvelopa de pe janta. Trebuie sa-l fixezi sub anvelopa, astfel incat sa creezi o parghie folosindu-te de janta. Trage apoi spre exterior. Te poti ajuta de un al 2lea levier pentru a scoate anvelopa mai repede.

Pasul 7: Dupa ce ai desfacut de pe janta doar o parte a anvelopei, trebuie sa scoti camera. Apasa pe valva in sus, astfel incat s-o scoti de pe janta si scote-o in afara acesteia.

Pasul 8 : Tine de roata si trage camera in afara. Apoi trage de anvelopa pentru a o scoate definitiv de pe janta. Atentie! Daca ai o pana de cauciuc nu este nevoie sa scoti toata anvelopa, las-o prinsa de janta. Verifica insa interiorul acesteia, astfel incat sa nu ramana vreun obiect ascutit care se poate sa fi cauzat pana de cauciuc. Apoi treci direct la pasul 12.

Pasul 9 : Monteaza noua anvelopa. Trebuie sa fii atent la sensul de rotatie al acesteia. Sensul de rotatie este marcat cu o sageata si textul ROTATION. Directia sagetii trebuie sa corespunda directiei de deplasare a rotii (spre fata).

Pasul 10: Introdu anvelopa pe janta. Poti sa incepi cu partea de jos, in timp ce tii roata dreapta, la fel ca in poza.

Pasul 11: Foloseste levierul pentru a introduce toata anvelopa pe janta. Trebuie sa-l introduci pe sub anvelopa si sa creezi dinnou o parghie cu ajutorul jantei.

Pasul 12: Umfla camera putin, cat sa prinda forma. Apoi introdu valva in locasul special din janta.

Pasul 13: Ajutandu-te de ambele maini, introdu camera intre anvelopa si janta. Apasa pe laterala anvelopei pentru a aseza corect camera.

Pasul 14: Utilizeaza unul sau ambele leviere pentru a introduce si partea laterala a anvelopei pe janta. Apoi poti umfla roata si sa-ti continui linistit traseul.

Ai intrebari despre biciclete sau componente? Le asteptam pe forum !

19 comentarii »

  1. Eco 21 April 2010 at 1:01 pm -

    La Pasul 7 nu se scoate doar o parte a anvelopei….se scoate toata partea respectiva!,iar apoi camera iese f. usor; la Pasul 8, daca ai o pana de cauciuc trebuie scoasa anvelopa de tot de pe janta si verificata interior cu ”buricele” degetelor din mm. in mm. ca poate avea o sarma de otel f.subtire si degeaba lipesti camera, pt. ca o poti intepa din nou!


  2. MD 16 September 2010 at 7:20 pm -

    De ce trebuie respectat sensul de rotatie al anvelopei? Se intampla ceva daca anvelopa se invarte in sensul opus sagetii?


  3. Eco 19 September 2010 at 9:57 am -

    Pt.MD: Sensul de rotatie al anvelopei trebuie respectat pt. ca asa impune profilul crampoanelor. Exista situatii cand avem dubla sageata . Configuratia crampoanelor este identica, numai ca in varianta REAR anvelopa pusa conform sagetii va avea gripul mai mare…de ex. vezi SCHWALBE FURIOUS FRED.


  4. Cristi D 30 June 2011 at 12:19 am -

    am o intrebare , am avut cauciucuri normale(wired) pana acum ,merge sa-mi pun tip folding ?


  5. Eco 3 July 2011 at 11:27 pm -

    Categoric, ca merge!


  6. Ursu Florin 18 August 2011 at 10:57 pm -

    La pasul 14 este bine ca levierul sa fie ridicat cel mult orizontal. Daca se ridica mai mult exista riscul sa se piste camera.


  7. Rachieru Costin 8 September 2011 at 9:34 pm -

    Daca am facut pana la roata din spate, cum scot roata(am surub normal si 18 viteze in total)?


  8. Free Rider 9 September 2011 at 12:27 pm -

    Trebuie demontata roata, apoi scoasa camera si inlocuita exact ca in imaginile de mai sus.


  9. eu 26 March 2012 at 11:02 am -

    Cand postati un material asemanator si pentru schimbarea unei camer/anvelope pentru roata din spate.Roata din fata e floare la ureche, adevaratul test e pentru roata din spate.


  10. Free Rider 26 March 2012 at 11:07 am -

    Salut! Undeva la finele acestei saptamani il vom posta.


  11. eu 26 March 2012 at 11:34 am -

    Multumesc! Astept cu nerabdare!


  12. Cristi 18 June 2012 at 7:12 pm -

    Eu am o problema..tot timpul imi iese anvelopa de pe janta si imi iese si camera pe afara..Ce pot sa fac ca sa nu se mai intample asta?


  13. Free Rider 18 June 2012 at 9:26 pm -

    S-ar putea ca janta sa fie mult prea ingusta pentru anvelopa. De asemenea, este posibil ca aceasta sa fie mai lata decat poate suporta anvelopa.


  14. Cristi 18 June 2012 at 9:59 pm -

    Daca va dau modelul jantei si cel al cauciucului imi puteti da o sugestie?


  15. ath1 19 September 2012 at 7:31 am -

    Am intalnit o asemenea situatie de cateva ori numai la anvelope pe sirma si se poate rezolva, nu este ceva imposibil ci doar pt. cele folding nu se mai poate face nimic in acest sens.


  16. catalin 6 December 2012 at 3:35 pm -

    daca nu am scris pe anvelopa sensul de rotatie cum procedez ?


  17. ath1 7 December 2012 at 10:33 am -

    Se pune anvelopa la intamplare dar de regula daca crampoanele sunt asimetrice ar trebui sa aiba sens de rotatie; numai in cazul crampoanelor simetrice nu este nevoie de sens de rotatie pt. ca anvelopa va avea acelasi grip indiferent cum o montezi.


  18. Bogdan 13 April 2013 at 12:27 pm -

    N-am mai folosit de mult bicicleta si vad ca a stat pe pana in garaj. O sa schimb camerele dar anvelopele au facut niste cute pe extriorul lor unde au stat pe pamant. Nu sunt gaurite, sunt ca niste vergeturi….Mai pot fi folosite anvelopele?


Lasa un raspuns »




*