Acum citesti
Demontarea manșoanelor pe ghidon


Aceasta ar trebui sa fie printre cele mai simple operațiuni pe care le poți duce la bun sfârșit oricând. Dar pentru că am primit câteva mailuri la redacție pe acestă temă, vă aratăm cum se montează diferitele tipuri de manșoane pe ghidon. De asemenea veți vedea și cum se scot manșoanele vechi de pe ghidon.


Pentru demontarea manșoanelor ai trei posibilități. Prima și cea mai puțin complicată, este să tragi de manșon cu forță spre exterior.



Dacă acesta nu cedează, este posibil să fie montat de mult timp pe ghidon. Folosește-te de maneta de frână pentru a-l extrage cu ajutorul acesteia. Slăbește șurubul care prinde maneta de ghidon cu ajutorul unei chei imbus, apoi trage de manetă spre exterior. Suprafața mai mare de contact cu manșonul ar putea contribui la scoaterea acestuia.



Dacă niciuna din cele două metode de mai sus nu funcționează, utilizează un cutter pentru a-l tăia. Atenție însă, există riscul de a zgâria ghidonul. Încearcă pentru început să nu-l înfigi prea adânc în manșon. Nu utiliza în niciun caz o șurubelniță dacă vrei ca ghidonul tău să nu sufere zgârieturi serioase! Șurubelnița rezolvă repede treaba, deoarece acționează ca o pârghie între ghidon și manșon, însă tot procesul poate să rezulte în câteva zgârieturi sănătoase ale suprafeței ghidonului.



După demontarea manșoanelor vechi, va trebui să le montezi pe cele noi. Nu uita de ordinea componentelor care intră pe ghidon: schimbătorul de foi/pinioane, maneta de frână apoi manșonul.


Există doua tipuri de manșoane: cele cu colier și cele fără colier. Avantajul celor cu colier este introducerea foarte facilă, fără efort, pe ghidon. Slăbește mai întâi filetul (atenție, filetul este foarte scurt în general și riști să-ți cadă).



După ce-l aduci in poziția dorită (marginea exterioară a manșonului să fie la limita exterioară a ghidonului, în cazul în care acesta nu are stopper), va trebui să strângi cele două șuruburi (spre interiorul ghidonului și spre exteriorul acestuia) cu o forță medie.



Acele șuruburi au filetul destul de sensibil, deci atenție la forța cu care strângi.


Tipuri de manșoane




Manșoanele clasice pot fi udate cu apă pe interior pentru a intra mai repede pe ghidon. Nu utiliza în niciun caz vaselina sau spray-uri lubrifiante, deoarece acestea se vor mișca permanent, iar controlul asupra bicicletei va scădea dramatic. Au fost semnalate și cazuri în care unii utilizatori au folosit Cola pentru introducerea manșoanelor. După ce se usucă, acestea asigură o prindere și mai bună de ghidon. Noi însă, n-am experimentat această metodă.




Vezi Comentarii (13)
  • Eu as mai da un sfat pentru demontarea mansoanelor. Mie personal nu imi place sa trag cu maneta de frana din doua motive: poti zgaria usor ghidonul, doi poti sa fortezi cablul de frana. Eu folosesc o seringa cu ac, plina cu apa. Injectez in cateva locuri diferite cu acul prin manson pana ajung la ghidon si acolo ii dau apa. Foarte usor se va putea demonta dupa ce prinde apa.
    Pentru montare recomand spray fixativ (de par) pulverizat in interiorul mansonului. Umed fiind va aluneca usor pe ghidon iar dupa ce se va usca fixativul pe ghidon, nu se vor mai roti mansoanele.

  • Pentru montare, din proprie experienta, spray-ul fixativ este cel mai indicat. Se da o cantitate medie in manson sau pe ghidon, atat cat sa nu curga, si apoi se trage mansonul in pozitie, pana nu se usuca spray-ul in contact cu aerul. Apoi, se lasa vreo 12-24 de ore, cat ia solutiei din interior sa se usuce bine. Mansoanele nu vor aluneca si nu se vor invarti niciodata.
    Pentru a le scoate, incercati sa faceti putin loc intre manson si ghidon, daca mansonul este putin flexibil si va permite, si acolo cu un spray WD40 cu varf lung, dati cat de adanc puteti cateva pompe. Repetati, incercand sa intrati mai adanc cu varful subtire si repetati. Mansonnul va incepe sa alunece, wd40 topind fixativul care a lipit mansonul de ghidon.
    Cutter-ul este o solutie de ultim moment, iar cea cu maneta de frana mi se pare masochista. Lipiti mansoanele cu fixativ, altfel vor arata urat cand se vor roti in spirala pe ghidon.

  • Varianta cu maneta de frana este cea mai practica pentru demontare, insa sunt unele care trebuiesc neaparat injectate cu apa. Pentru montare este super ok spray-ul fixativ, dar merge la fel de bine si cu apa in caz ca ramai fara spray

  • Ati incercat sa montati mansoane din gel (asa mi s-a spus ca se numesc)? Am scuipat pe ghidon, le-am udat, le-am descantat… 10 minute am batut eu si fratele meu la ele pana au intrat. Cat despre invartit… nici cu slujbe nu se mai misca. Nu mai fac greseala sa mai cumpar asa ceva.
    Cele cu coliere de fixare mi se par ideale.
    Despre demontat – nu stiam nimic si nu citisem acest topic; am folosit cutterul.

  • Eu la mine am dat cu silicon (pt lipit acvarii) , cateva picaturi tine bine, si se curata foarte curat cu o lama de ras.

  • WOW in sfarsit am gasit articolul asta!! Siteul asta chiar e super beton! Bravos!
    O mica intrebare: la montarea inapoi pe ghidon a schimbatorului, manetei de frana si mansonului… nu-i cumva ordinea gresita? din cate imi dau eu seama se baga maneta prima, dupaia schimbatorul si in final mansonul…

  • eu personal folosesc compresorul cu aer pentru montarea si demontarea mansoanelor.iese foarte usor si la fel si cand il montezi inapoi…stiu ca nu toata lumea are compresor dar eu doar am adaugat o metoda.

  • Demontarea cu cutter-ul este sfanta dar grija mare la ghidon. Cat despre montate, eu am pus un ibric cu apa sa fiarba iar in momentul fierberii am aruncat mansoanele in apa timp de 10 sec dupa care le-am scos, le-am scuturat umpic si le-am montat. Daca aveti la indemana un feon dupa montare este ideal. Doar la cele din silicon si cauciuc merge aceasta metoda. Tot respectul site-ului !!!

  • Pentru scos: introduceti in lungul ghidonului niste soricei / fascette / cable tie / tie wrap sau cum le mai stiti pe alea de plastic de se strang si nu se mai desfac si trageti cu nadejde sau fara…
    Succes!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × four =