Acum citesti
Montare angrenaj cu Hollowtech


În acest tutorial îți vom arăta cum se montează un angrenaj cu bottom bracket de tip hollowtech. Acesta face parte din noua generație de angrenaje și oferă multiple avantaje: greutate scăzută, montare facilă și o durabilitate mai mare.


Montarea unui angrenaj cu bottom bracket hollowtech este simplă, trebuie doar să urmărești pașii de mai jos.


Așa arată un angrenaj cu BB de tip hollowtech. Sistemul poate fi întâlnit pe multe modele de angrenaje de la Shimano.



Acestea sunt cele două chei de care vei avea nevoie pentru a duce la bun sfârșit operațiunea. Cheia pentru strângerea bottom bracket-ului este una specială și poate fi achiziționată din magazinele de specialitate.



Pasul 1: Folosește vaselină pentru a unge filetul bottom bracket-ului. Și ambele componente ale acestuia, desigur.



Pasul 2: Aceeași operațiune trebuie efectuată și pe filetul cadrului.



Pasul 3: Apoi trebuie să înfiletezi cele două componente ale bottom bracket-ului pe cadru. Respectă indicațiile de left (stânga) și right (dreapta). Înfiletează mai întâi cu mâna spre dreapta.



Pasul 4: Utilizează apoi cheia pentru a-l strânge bine.



Pasul 5: Aceeași operațiune trebuie efectuată și pentru cealaltă componentă a bottom bracket-ului.



Pasul 6: Strânge cu cheia în direcția indicată.



Pasul 7: Pentru a introduce corect angrenajul, va trebui să tragi lanțul peste și să-l fixezi în Bottom Bracket.



Pasul 8: Apasă pe angrenaj pentru a-l introduce în BB.



Pasul 9: Apoi poți urca lanțul pe foaie. Dacă angrenajul tău are mai multe foi, urcă lanțul pe foaia mică.



Pasul 10: Urmează prinderea brațului stâng. Atenție, deoarece acesta are o căutare astfel încăt să intre perfect pe ax. Vezi poza de mai jos pentru detalii.



Pasul 11: Cu celălalt capăt al cheii de bottom bracket vei strânge componenta din plastic care vine montată pe brațul stâng.



Pasul 12: Fixeaz-o cu mâna, apoi utilizează cheia pentru a o strânge.



Pasul 13: Odată montat brațul nu-ți mai ramâne decât să strângi cele două șuruburi cu o cheie imbus. Atenție, șurburile trebuie să fie poziționate opus.



Aici se termină operațiunea de montare a angrenajului cu bottom bracket hollowtech, operațiune care nu ar trebui să-ți răpească mai mult de 15 minute.



Vezi Comentarii (30)
  • Cupele nu se pot monta invers, si ca ai vrea sa nu respecti indicatiile.
    Cheia pentru cupe este preferabil sa fie inchisa sau tubulara. Cea tip gheara(ca in imagine) poate scapa.
    La BBH nu i-as mai zice noua generatie, pentru ca sunt ani buni de cand este utilizat sistemul si este consacrat.
    As adauga si punerea unui strat foarte subtire de vaselina pe capacele din plastic care capsuleaza rulmentii din cupe.

  • Agreed ca BBH nu mai este chiar nou, dar de abia acum incepe sa apara la componentele entry level (gen non series, acera/alivio, deore). Cam pe acolo am vrut sa facem referirea.

    Multumiri pentru completari!

  • Axul nu e de otel si nu exista bile ci rulmenti capsulati la tot ce e holloowtech, chiar saptamana trecuta am schimbat rulmenti din cupe cu ceva mai buni, ca sa te convingi ca axul nu e otel pune un magnet si ai sa vezi ca nu tine.

  • PT VIRUSUL

    Unde ai scos rulmentii la Hollowtech? Ce magazin are aceasta presa? Stiu ca trebuie niste prese si extractoare speciale…

  • Axul acestui angrenaj, inainte de montaj, se va unge cu vaselina pt. a-i stopa corodarea.
    Este confectionat din DURAL(aliaj de aluminiu) si este lipsit de protectie iar din cauza apei, corodeaza in timp.
    Apa patrunde cu usurinta prin tubul seii pe la tija de sa daca aceasta n-a fost etansata, de ex. cu pasta Anti-Seize-Compound sau daca bicla se spala cu jet de apa sub presiune.

  • Cheia aceea tip ”gheara” poate scapa daca nu este pozitionata corect si se lucreaza haotic cu ea; este asa de bine stantata incat intra pe cupe fara pic de joc.
    Am aceasta varianta de la BBB si stiu f. bine ce vorbesc.

  • @MD, componenta de plastic are rol de limitator pt. strangerea celor doua suruburi diametral opuse de la capatul bratului.
    De regula aceste brate sunt marcate pe lateral aproape de zona suruburilor, pt. a sti exact ce cuplu trebuie folosit la montajul acestora iar producatorul deja recomanda folosirea cheii dinamometrice.
    De ex. la angrenajul FSA V-drive este marcat 10.8-14.7 N.m
    Cine are cu adevarat abilitati mecanice nu are nevoie de acea cheie, niciodata !

  • Am nevoie de putin ajutor, va rog! Am pierdut componenta din plastic, capacul ala care tine fixat bratul stang. Stie cineva pe la ce magazin din Bucuresti il gasesc? Cum se numeste exact? Si cheia pt. strans? Multumesc anticipat!

  • Tot un sistem de genul am si eu la bicicleta.Cateodata cand pedalez se intampla ceva ciudat si anume : simt ca mi-ar „scapa o apasare de pedala” si mai aud o pocnitura mica din interior. Mentionez ca angrenajul nu are joc deloc, am pus mana pe fiecare brat si am incercat sa vad daca are joc si nu am simtit nimic. Se poate sa fie rulmentii respectivi?

    Lantul si pinioanele au fost schimbate recent, am fost la un magazin specializat.

    Ce ar trebui sa fac? Va rog sa ma ajutati.

    Multumesc

  • Stefan, pocnitura aia poate sa fie de la rulmenti.
    Probeaza angrenajul fara lant la mersul in gol; daca se aude vreun zgomot dubios, e clar ca sunt probleme la rulmenti.
    Degeaba lantul si pinioanele au fost schimbate recent, probleme pot sa apara si de la bratul stang, de la una din pedale, de la suruburile foilor de angrenaj sau de la bucsa canelata (free hub body) daca este de la Shimano.

  • saibele de plastic(garnituri negre) livrate odata cu monoblocul hollotech, trebuie montate ? cadrul meu este deja de 73 mm, mai trebuie sa pun aceste garnituri ?

  • Salut, acelea sunt niște distanțiere. Se folosesc dacă ai BB-ul mai scurt sau dacă vrei să scoți partea cu angrenajul mai în exterior. Dacă monoblocul actual nu are șaibe extra, nu este necesar să le montezi pe cele noi.

  • Salut!
    Distantierele se folosesc daca ai BB Shell-ul mai scurt de 73 mm dar si ca sa poti realiza montajul perfect; fara joc axial si fara strangere laterala, adaugandu-le cupei din stanga in functie de lungimea axului de angrenaj.
    Nu recomand nimanui sa scoata partea cu angrenajul mai in exterior ci numai daca este cazul!….
    Am intalnit multe angrenaje hollowtech departate prea mult de cadru datorita distantierilor folositi la cupa dreapta si din aceasta cauza lantul lucra foarte prost pe pinioanele dinspre roata, avand o sageata prea mare bineanteles ca si functionarea era cat se poate de anormala.

  • Buna ziua , …Domnule Dragos , a-ti pus un tutorial in 2019 privitor la , adaptor butuc centerlock , la disc cu 6 suruburi si a-ti folosit o cheie pentru a desface piulita care strange discul ; rugamintea mea este, daca vreti sa-mi spuneti cum se numeste acea cheie si daca ea este universala, la cursierele cu centerlock , ptr. ca as vrea sa-mi cumpar una si nu stiu cum s-o denumesc !

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 + twelve =