Acum citesti
Bicicleta trial Czar MOD 20′

Daca se intampla ca in relatia cu o bicicleta de trial de 26′ sa se instaleze monotonia, avem pentru tine cea mai buna alternativa : Czar Mod de 20′.

Am testat modelul cu cadru Czar pt 20” in varianta long, adica un wheelbase de 1030mm (distanta dintre axele rotilor), jante, butuci, furca si brate Echo. Am ales varianta long pentu ca ne-a incantat ideea de a avea mai mult spatiu de flexare si intindere. Arhitectura si geometria cadrului, cu o bascula de 363mm si un BB (monobloc) situat la +50mm, ne-au cucerit. Faptul ca scutul este amplasat de aceasta data pe cadru si nu pe brat ca la bike-urile de 26, in partea inferioara monoblocului, este de asemenea un avantaj pt ca la o urcare pe jumatate reusita iti ofera o protectie si o stabilitate mai buna.

Ghidonul este un Truvativ Holzfeller World Cup lat de 700 mm dar cu un rise mai mare si cu o greutate foarte scazuta.

Franele se numara printre cele mai scumpe componente. Nu vroiam compromisuri asa ca am ales Tryall disc pt fata si Magura Hs33 pe spate in combinatie cu saboti Koxx maro (cei care tin foarte bine si foarte mult si cu care Koxx ar fi dat faliment daca ii fabrica in continuare; sunt prea fiabili in timp, sunt rideri care-i folosesc de 3 ani si abia s-au uzat.

Rotile s-au tinut foarte bine in ciuda aterizarilor pe diferite muchii, care mai de care mai dure sau mai ascutite. Jantele echo sunt foarte rezistente si usoare. Nu am reusit nici macar sa le descentram cu toate ca uneori chiar am incercat acest lucru in mod intentionat. Butucii se invart deasemenea fara probleme. Cauciucurile aproape s-au uzat de tot in decurs de 1 an si jumatate, dar inca mai prind pe asfaltul inmuiat de canicula. Bicicleta este dotata cu tryall stiky pe ambele roti, cu un balon de 2.10 pe fata si 2.50 pe spate. La aderenta nu avem absolut nimic de comentat.

La comportament se observa o diferenta din cauza ca cel de fata este foarte usor 550g si face mai usor pene, in timp ce spatele are 1100g si “carnea” mai groasa il face evident mai rezistent la pene.

Per ansamblu, am fost foarte multumiti de bike. Nu este foarte usora, masa trecand cu putin peste 9 kg, dar compenseaza rezistenta sa aproape indestructibila. Cate biciclete au nevoie doar de un lant si o spita in decursul unui an si jumatate, in conditiile practicarii unui sport atat de extrem ca trialul? Hm? Cam putine… Drop-urile de 3m pe asfalt, gap-urile mari pe sinele de cale ferata sau aterizarile cu cadru pe garduri nu sunt usor de suportat.

Celor care vor sa inceapa trialul pe mod le sugeram sa se gandeasca bine, deoarece nu este foarte usor sa te adaptezi la rotile mai mici si feeling-ul ciudat, insa daca le place vor descoperi ca la 1500€ ai parte de cea mai hardcore jucarie!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

2 + eight =