Prima bicicletă cu care m-am delectat anul acesta a fost un Bulls Copperhead, în varianta de bază. Dacă anul trecut am avut ocazia să testez versiunea RS, cu o echipare mai bună, am rămas plăcut surprins să observ faptul că această versiune entry este cu doar 140 de grame mai grea, însă cu 400 de euro mai ieftină. Și ce altceva ne încântă mai mult decât o bicicletă ușoară, cu un preț decent, care știe cum să presteze pe munte? Păi, nimic.

Cadru/pe traseu

În ceea ce privește cadrul, acesta este neschimbat față de anul trecut la nivel de geometrie, iar ăsta este un lucru grozav. Este la fel de bine finisat, cu un aspect sportiv, un lac de foarte bună calitate și cu o eleganță pe care o întâlnești în general în clasele superioare: toate cablurile sunt trase prin interior, fapt ce rezultă într-un aspect foarte curat.

Unghiul headtube-ului de 70 de grade rămâne ponderat, cei de la Bulls considerând că este suficient pentru această bicicletă. De menționat faptul că trend-ul micșorează valoarea unghiului la 69 de grade, ducând la abordare mai sigură atunci când vine vorba despre coborârile foarte abrupte. Împreună cu un seattube poziționat la 73 de grade, poziția generală pe bicicletă este cât se poate de bună, nu foarte sportivă și cu o pipă ceva mai scurtă, de 90mm, pentru un control mai agil. Altfel spus, genul de bicicletă setată mai mult pe distracție sau în termeni specifici, se vrea a fi un all-rounder. Fapt care-i reușește. Ghidonul, cu cei 680mm ai săi, este veriga slabă, și nu înțeleg de ce Bulls nu montează unul mai lat, de 700 sau chiar 720mm, deoarece investiția este minimă, iar controlul devine mai precis.

Chiar și cu o pipă mai scurtă, cu rise pozitiv, roata de față reușește cumva să rămână lipită de sol, chiar și pe cele mai brutale urcări, un lucru care m-a surprins, dat fiind faptul că deja pe prima urcare abruptă mă așteptam ca aceasta să se ridice pe măsură ce pedalez în forță. Oricum, secretul a constat în coborârea pipei la minim prin montarea distanțierelor deasupra ei, fapt care a schimbat radical tot controlul. De menționat este faptul că dacă ești în căutare de confort, poți păstra distanțierele așa cum au fost montate din fabrică, însă dacă vrei un plus de sportivitate și de agilitate, este cazul să le inversezi poziția.

Țeava superioară a cadrului este aplatizată, similar bicicletelor de ciclocros, iar asta o face ușor de transportat atunci când va trebui să traversezi un râu pe un buștean. Totodată, se regăsesc pe cadru două prinderi de bidon și deja clasicul headtube conic. Din păcate, prinderea roții de spate se fac tot cu QR9, o specificație care în cazul altor producători, nu mai există de ceva timp în meniu. Din fericire însă, cadrul oferă suficient loc chiar și pentru montarea unei anvelope cu o lățime de 2.4 inch, asta dacă te afli în căutarea distracției sau confortului absolut.

Rigiditatea este doar o idee mai mică decât în cazul modelului RS, iar asta se datorează prinderii axului de spate (Qr 9 vs. Thru-axle).

Echipare

După cum spuneam în introducere, greutatea bicicletei este surprinzătoare cu cele 11.5 kg ale sale. Echiparea este cea care-și aduce din plin contribuția, deoarece cadrul nu are o greutate senzațională (1.8 kg).

Noutatea absolută este reprezentată de sistemul de transmisie 2×11 (cu pinion mare de 40 de dinți), furnizat de Shimano și compus din piese XT și un angrenaj MT700, care în mod normal corespunde seriei Deore. Cu toate acestea, în afară de logo-ul Shimano și codul respectiv, nu am întâlnit o altă emblemă pe acesta. Schimbătorul de foi este de tip Side Swing, pe scurt, dotat cu o nouă tragere a cablului. Construcția permite instalarea unor anvelope mai groase pe bicicletă, o poziționare mai bună a cablului pentru o acționare cât mai eficientă, fiind totodată compatibil cu cadrele care au un chainstay mai scurt. Important este că funcționează impecabil, rapid și silențios, chiar dacă angrenajul nu provine din aceeași gamă. În aceea ce provește schimbătorul de pinioane, și acesta este silențios și rapid, așa cum mă așteptam de la o piesă din această gamă. În plus, este dotat cu tehnologia Shadow Plus, patina putând fi astfel blocată pentru o mai bună stabilitate a întregului sistem de transmisie. În plus, te scapă de sunetele sâcâitoare ale lanțului care apar de regulă pe coborâri.

Frânele mi s-au părut veriga slabă a bicicletei, dar doar în momentul în care ajungi pe coborâri lungi sau pe cele tehnice, unde fading-ul și-a făcut simțită prezența. Chiar dacă bicicleta este dotată cu un disc de 180mm, se pare că nu se poate descurca grozav cu căldura mare generată de coborârile foarte abrupte.

În ceea ce privește furca, aceasta figurează ca fiind un Bulls Lytro, însă în esență este un Suntour, similar cu un Axon în ceea ce privește lowerele și la fel de similar cu un Aion în ceea ce privește brațele superioare. La fel de bine poate fi un model construit special pentru cei de la Bulls, însă important este că oferă un feedback bun, are un confort peste medie și face față coborârilor mai dificile fără a te trezi cu un bottom-out. Funcționează cu un cartuș de aer, iar la cele 1.68 kg ale sale se plasează undeva sub medie din punct de vedere al greutății.

Roțile sunt de asemenea acceptabil de ușoare pentru acest segment de preț, punând pe cântar 4 kg și fiind totodată solide. Butucii provin de la Formula, jantele sunt model propiu al celor de la Bulls, iar anvelopele Schwalbe Rocket Ron sunt furnizate de Schwalbe, în versiunea EVO. Oferă astfel o viteză bună de rulare și o aderență acceptabilă pe teren variat (am rulat cu presiune de 1.9 bar), însă pereții laterali sunt foarte vulnerabili.

Restul de componente se prezintă în regulă, iar aici pot menționa șaua care a oferit un confort bun în toate turele și pot menționa și manșoanele care mi s-au părut inacceptabil de inconfortabile, pentru o bicicletă care are de oferit atât de multe.

Concluzie

Bulls Copperhead 3 vine cu un cost de achiziție foarte bun, este echipat cu un sistem de transmisie 2×11 care funcționează încântător, cu o furcă mai mult decât decentă și reprezintă o alternativă foarte bună atunci când nu știi exact dacă vrei o bicicletă de race sau una de plimbări. Pentru că reușește să combine cu succes cele două lumi, iar acesta este cel mai mare atu al său. Prețul este de asemenea un factor care trebuie luat în considerare, dat fiind faptul că în cazul unor concurenți premium, în același buget, primești o fucă pe arc și un sistem de transmisie 2×10, Deore sau cel mult SLX.

Date relevante  

Greutate totală: 11.54 kg
Greutate cadru: 1.808 grame
Greutate roți*: 4.080 grame
Greutate furcă: 1.680 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj: 740 grame (cu 2 foi)
Rigiditate headtube: 96 Nm/grad
STW**: 53.8 Nm/grad/kg

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Cross Country
Pe urcări: 8/10
Pe coborâri: 9/10

Galerie foto:

REVEDEȚI PREZENTAREA
Manevrabilitate
90 %
Laborator
70 %
Greutate (11.5 kg)
75 %
Echipare
75 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentJaroslav Kulhavy suferă o fractură la brațul stâng
Articolul următorOferte Biciclete 7-13 Martie 2016
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ