Acum citesti
Haibike Attack SL 27.5 (2014)

Haibike se numără printre cei mai cunoscuți producători premium germani, cel puțin la nivel european. În segmentul entry-level, aceștia propun modelul Attack SL, cu roți de 27.5 inch, în bunul mers al trend-ului. În celălalt capăt al gamei Attack, se află model RX Pro, mai bine dotat, dar și mai scump.

Am fost deci cu această bicicletă pe diverse poteci, unele mai simple, altele ceva mai dificile pentru a-i testa aptitudinile. Trebuie să ținem cont de faptul că în configurația sa de componente, este orientată mai degrabă către turele reacreaționale decât către concursuri, așadar am fost indulgent când a venit vorba de urcări brutale sau de sărituri pe rampe construite din pământ. În culorile sale, bicicleta exprimă multă seninătate, așadar nu am uitat să fiu cât mai relaxat cu putiință. Iar rezultatul acestei liniști interioare s-a concretizat în găsirea unui loc perfect pentru sesiunea foto. Dar să trecem la fapte!

Cadru/Pe traseu

După cum spuneam și în introducere, cadrul este bine finisat, vopseaua de calitate, drop-out-urile solide, iar headtube-ul ranforsat corespunzător pentru o rezistență îndelungată. Și pentru că tot am adus vorba despre headtube, acesta are o formă diferită de ceea ce am văzut până în prezent, cu o formă conică pentru prima jumătate. Cu toate acestea, partea de jos a headtube-ului măsoară în diametru 1-1/8 inch.

În ceea ce privește rigiditatea cadrului, cifrele au reușit să ne impresioneze: 122 Nm/grad este valoarea pentru torsiunea cadrului, care plasează acest model în top 10 dintre toate biciclete testate de noi. Cu o greutate nu foarte mică, de 2.123 grame, acesta reușește un rezultat peste medie, de 57.5 Nm/grad/kg. Ce înseamnă un cadru foarte rigid? Garanția că toată energia pe care o depui pedalând ajunge eficient acolo unde trebuie, dar și faptul că orice persoană, chiar și cu o greutate de peste 90 kg se poate bucura de acest cadru, fără ca acesta să flexeze simțitor. Din păcate însă, echiparea nu-i este de prea mare ajutor lui Attack SL, iar asta vom lămuri în a doua parte a testului.

Cu cabluri trase pe interior și un singur suport pentru bidon, Attack se încadrează în standardul segmentului, însă oferă în plus o prindere specifică pentru cric, aflată pe chainstay.

Controlul bicicletei exprimă stabilitate, iar la urcări poziția este bună, dar din păcate greutatea totală a bicicletei o face mai puțin manevrabilă. Pipa, care este montată deasupra celor doi distanțieri ridică mult ghidonul, de aici și scăderea presiunii pe roata de față, în schimb oferă o poziție de pedalat foarte comodă. Lățimea ghidonului de 680mm este de apreciat, în special pe potecile înguste cu multe viraje.

Echipare

Fiind vorba despre un model entry-level, nu putem să avem așteptări prea mari de la echipare. Cu toate acestea, furca este cea care dezamăgește cel mai mult și este păcat că cei de la Suntour nu depun eforturi pentru a îmbunătăți o idee modelul XCT. Sau poate la fel de păcat că cei de la Haibike nu s-au gândit să monteze un model superior. XCT-ul de față, cu o cursă de 100 mm, are arcurile relativ tari pentru un ciclist de sub 70 kg și are o revenire prea dură.

Sistemul de transmisie 3×9 oferă rapoarte suficiente pentru urcări de bun de simț, iar piese de rezistență este schimbătorul Shimano Deore cu tehnologia Shadow. Angrenajul împreună cu Bottom Bracket-ul sunt destul de grele, iar manetele schimbătoarelor provin din gama de intrare Altus, fără să ofere funcția de 2-Way-Release. În principal, schimbările nu se fac atât de repede pe cât te-ai aștepta, dar se presupune că nu te vei lupta pentru secunde prețioase în timp ce pedalezi pe această bicicletă.

Pentru oprirea bicicletei sunt la datorie frânele Tektro HDC300, care compensează cu un disc de 180 de mm pe roata de față capacitatea scăzută de frânare. Asta nu înseamnă că nu te oprești, dar va trebui să fii ceva mai ferm atunci când le acționezi și să te aștepți la pe coborârile lungi (mai ales pe asfalt), să apară fading-ul.

Roțile cântăresc împreună 5.4 kg, deci masa rotativă atârnă negativ în balanță când vine vorba de reprize de accelarație rapidă. Ținând cont totuși de faptul că o singură anvelopă cântărește 840 de grame, este loc de îmbunătățire, cu prima ocazie cu care vei înlocui anvelopele uzate. Doar din această mișcare poți câștiga peste jumătate de kilogram dacă investești într-un set de anvelope de calitate.

Concluzie

Pentru 2.759 de lei primești o echipare entry-level, potrivită traseelor recreaționale, ce este montată pe unul dintre cele mai rigide, deci eficiente cadre pe care le-am testat până în prezent. Acesta poate fi un avantaj în cazul în care te decizi să începi cu un buget mai mic pentru achiziționarea acestei biciclete, ca ulterior să începi să înlocuiești din componente.

Greutatea strică în mare parte distracția, însă bicicleta este cât se poate de potrivită pentru cei care caută confortul și vor să pedaleze pe o bicicletă provenită de la un producător premium, care vine cu un aspect plăcut. O alternativă interesantă în special pentru persoanele cu greutate. Dacă dorești o bicicletă cu care să iei parte la concursuri, va trebui să te orientezi către modelele superioare, precum versiunile RX sau RX Pro.

Date relevante  

Greutate totală: 15.30kg
Greutate cadru: 2.123 grame
Greutate roți*: 5.420 grame
Greutate furcă: 2.461 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.218 grame
Rigiditate headtube: 122.2 Nm/grad
STW**: 57.5

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Recreațional
Pe urcări: 4/10
Pe coborâri: 6/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (3)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

19 − ten =