Acum citesti
Hutchinson Fusion 5 Galaktic și Performance 700x25c (2016)

Image00001Hutchinson este unul dintre cei mai inovatori producători de anvelope de bicicletă, ei fiind printre primii ce au introdus la modul serios în gamă modelele tubeless pentru cursiere. Fusion 3 a fost pentru ei un model de succes, cu un aspect deosebit și cu performanțe foarte bune. Am avut ocazia să testăm noul lor model pentru performanță, Fusion 5 (da, Fusion 4 nu a existat). Numărul 5 vine de la cei cinci factori pe care acest model dorește să îi împace în mod echilibrat: aderență, eficiență, durabilitate, protecție la pană și confort.

Fusion 5 este rodul unei munci lungi de cercetare, timp de 2 ani fiind încercate 105 tipuri diferite de cauciuc, fiind parcurși peste 100.000 km de teste în laborator și peste 30.000 km de teste pe bicicletă. Scopul a fost crearea unei anvelope de top, care să poată să răspundă celor mai mari exigențe.

Image00002Am testat două versiuni ale modelului: cea mai performantă dintre ele, Galactik, cu o greutate de doar 205 g și modelul Performance, cu o structură ceva mai rezistentă pentru o durabilitate mărită și cu o greutate de 215 g. Am instalat o anvelopă Galactik pe roata din față și una Performance pe roata din spate.

Putem spune că după câteva sute de km Fusion 5 pare să ofere ceea ce promite. Anvelopele sunt foarte rapide și foarte aderente, la același nivel cu competitorii de top. Nivelul de confort pare foarte bun, chiar și pe drumuri mai proaste. La accelerări, deși sunt de 25 mm, se simt la fel de eficiente ca unele de 23 mm, probabil și datorită greutății foarte reduse.

Deși la un moment dat în test roata față se dezumflase și am bănuit că aparent fragilul Galactik cedase și făcuse pană, am constatat cu încântare că era vorba doar de un petic autoadeziv de pe cameră care cedase datorită căldurii. Chiar și pe drumuri destul de dificile, cu pietriș, gropi și un asfalt nu tocmai curat, până și modelul subțire Galactik nu ne-a creat probleme. Evident, este nevoie de mult mai mulți km pentru a putea stabili exact cât este de rezistent, primii 1000 km nefiind atât de relevanți din acest punct de vedere.

Image00003În concluzie, după ce am folosit la vremea lor destul de mult și Fusion 3, pot spune că Fusion 5 este cu adevărat un pas înainte. Dacă de la Fusion 3 la un competitor de top cum ar fi Continental GP 4000sII se simțea o oarecare diferență de senzații, Fusion 5 oferă cam aceleași performanțe cu restul modelelor de top, la o greutate ceva mai mică în cazul modelului Galactik!

Fotografii: Sorin Ungureanu

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − six =