Acum citesti
Impulse Magnum (2012)

După ce am asistat la lansarea noului Impulse Argentus, primul mountain bike în adevăratul sens al termenului, iată că cei de la DHS continuă să ne surprindă și propun noul Magnum, un hardtail de munte cu cadru realizat din carbon. Premiera este constituită chiar de utilizarea carbonului, fiind prima bicicletă românească de munte ce utilizează acest material.

Fiind construită pentru probele de Cross Country, ne-am gândit să-i facem viața un pic mai grea și să vedem ce poate pe traseele mai dificile, incluzând aici coborâri abrupte dar și ceva urcări susținute. Din fericire, dimensiunea de 17 inch, dealtfel singura disponibilă pentru cadru, a fost una potrivită pentru înălțimea mea, reușind astfel să-mi formez o părere cât mai completă.

Cadru/Pe traseu

Odată urcat pe Magnum, bicicleta se simte masivă. Preponderent, echiparea este responsabilă pentru poziția destul de alungită. Mâinile stau întinse, corpul este aplecat către în față dar totuși tija de ghidon de 120 de mm este lungă pentru dimensiunea cadrului. Practic, orice persoană care măsoară între 1.70m și 1.80m va avea o poziție care va necesita obișnuință. Și nu doar pipa contribuie la această poziție, ci și ghidonul cu o lățime de 700 de mm, pe care nu-l consider potrivit pentru o bicicletă de Cross Country. Această dimensiune a ghidonului aș vedea-o mai degrabă pe o bicicletă de All Mountain.

Vei ajunge să apreciez totuși lățimea ghidonului pe porțiunile de coborâre, dat fiind faptul că sporește mult controlul. Pe urcări însă, sentimentele sunt amestecate: urci relativ ușor deoarece nu trebuie să tragi după tine decât 11.4 kg însă faptul că mâinile tale stau destul de distanțate te va determina să te adaptezi bicicletei. Unghiul settube-ului este suficient de drept iar pe urcările abrupte poziția corpului pe bicicletă este una bună.

Un cadru din carbon va flexa întotdeauna ceva mai mult decât unul din aluminiu, aceasta fiind principalul argument când vine vorba de confortul oferit de acesta. Magnum nu are tehnologii incorporate în designul cadrului astfel încât bascula să preia din șocurile de pe traseu după un plan bine stabilit, așadar pot afirma că oferă un confort mediu. Transferul de putere se face din punctul meu de vedere cu succes și nu am remarcat pierderi din torsiunea bottom bracket-ului.

Aspectul general al cadrului este subiectiv, însă nu au existat comentarii la finisaje, urechi sau îmbinări. Poate că bascula este ușor încărcată grafic, dar asta ține de ochiul artistic al fiecăruia dintre noi. Vreau să adaug faptul că țeava inferioară a triunghiului frontal al cadrului nu este dotată cu nicio protecție împotriva pietrelor care pot sări de pe traseu, prin urmare te poți alege la un moment dat cu o ciupitură în cadru sau poate chiar mai rău, cu o gaură de mici dimensiuni.

Echipare

La acest captiol, Impulse Magnum te va răsfăța cu piese de calitate, provenite din gama Sram, Avid, Rock Shox sau Truvativ. Din arsenalul de brand-uri trebuie menționată furca Rock Shox Reba RL (despre care poți citi mai multe aici), bine aleasă pentru acest model și care oferă o cursă de 100 de mm. Lock-out-ul sau viteza de revenire se află la locul lor, iar reglajele abundă (doar să ai răbdare să le duci la capăt).

Angrenajul este orientat către competiții, formatul 2 x 10 numărându-se printre preferatele mele. Rapoartele oferite de cele două foi, cu 28, respectiv 42 de dinți sunt suficiente atât pentru urcări cât și pentru coborâri, cuplate cu cele 10 pinioane ale casetei. De schimbarea vitezelor se ocupă un Sram X9 pentru pinioane și un Sram X7 pentru foi. Ambele funcționează fără reproș, în liniște deplină și suficient de rapid încât să facă față oricărei curse alerte.

Frânele Elixir 5 nu au lăsat loc de prea multe comentarii, dat fiind faptul că discul mare (HS1) de 180 de mm s-a descurcat bine în majoritatea situațiilor. Porțiunile abrupte abordate au fost relativ scurte, prin urmare fading-ul nu și-a făcut apariția. Însă cu ceva zgomot după trecerea prin apă va trebui să te obșnuiești, deoarece este o problemă comună. Cu toate acestea, nu împrăștie atât de mulți decibeli încât să sperii animalele sălbatice din pădurile pe care le traversezi.

Anvelopele Kenda Short Tracker nu mi s-au părut inspirat alese pentru această bicicletă: calea de rulare a anvelopei are crampoane foarte mici, ceea ce înseamnă că este rapidă. Pe porțiunile mai dificile acoperite cu crengi, iarbă sau pietre, mai ales pe urcări, anvelopa nu a oferit aderența pe care o așteptam. De asemenea, pe unele porțiuni de urcare abruptă cu pietre umede a trebuit să cobor de pe bicicletă, deoarece anvelopa nu reușea să facă un contact eficient cu suprafața de rulare și pedalam în gol. Este clar că suprafețele uscate sunt preferatele lui Short Tracker, nu și cele umede.

Ultimele precizări merg către tija de șa, realizată din carbon, dar relativ scurtă, către distanțierele pentru gâtul furcii din carbon care adaugă o notă de sportivitate și într-un final către capacul de prindere al tijei de ghidon, care provine din păcate, de la biciclete low cost.

Concluzie

Poate că la prima vedere sau altfel spus, la prima încercare, Impulse Magnum nu oferă senzația orgasmică pe care ar trebui s-o ai de la o bicicletă ușoară de XC. Din fericire, există soluții. Oricând poți înlocui tija de ghidon cu una mai scurtă (80 sau 100 mm) și ghidonul cu unul mai puțin lat (de 660 mm spre exemplu). Odată cu aceste schimbări se va modifica radical și poziția pe bicicletă. Posibil să poți cere aceste modificări chiar în momentul achiziționării bicicletei.

Prețul este corect pentru echipare, întâlnind pe aceasta componente, de la Sram X7 în sus. Nu se oferă informații despre tipul de carbon, dar am o bănuială că este vorba de carbon UD.

Pe scurt, o încercarea curajoasă a celor de la DHS de a păși în segmentul bicicletelor pentru competiții. Ca orice produs recent lansat, lasă loc comentariilor dar și îmbunătățirilor. Cu toate acestea, niciun alt producător nu oferă o bicicletă cu cadru din carbon și cu această echipare.

Vezi Comentarii (21)
  • Ce pot sa spun decat: Bravo DHS! De-abia astept sa construiasca si un full suspension, dupa care , peste vreo 10 ani ii vedem si in World Cup. 😉

  • wow , felicitari DHS!o surpriza incredibila , mai mult ca sigur voi lua in considerare pe viitor! vrem doar sa stim pretul si cand o sa apara varianta cu cadru de 20″.

  • Totusi cam grea pentru un hardtail de carbon si 2×10, sunt bite de aluminiu la bani astia si mai usoare de exemplu un Canyon 8.0 la 10.65 kg si e 3×10 mai pui spduri si nu sare de 11 Kg, deci nu vad nici un avantaj la carbonul de la dhs sincer, poate daca era in 10-10.5 kg da.

  • Am vazut-o la expobike, era varianta verde kaki. Cadrul mi s-a parut slab finisat, in rest nu stiu nimic de calitatea lui. Pretul e maricel pentru dotare, greutatea este f mare pentru bicicleta HT cu cadru de carbon! Un pic de praf in ochi modelul asta!

  • Daca are un cadru mediocru (cum inteleg eu din articol), nu prea inteleg totusi de ce s-ar orienta cineva catre aceasta bicicleta si nu catre un hardtail de aluminiu cu cadru bun si echipare asemanatoare. La 7500 RON gasesti usor un cadru de aluminiu cu echipare Reba RL si X9/XT. Si revin si eu cu acelasi comentariu asupra greutatii si anume: este foarte mult pentru acest pret, echipare si mai ales cadrul de carbon. Probabil rotile sunt foarte slabe si grele? In articol nu scrie nimic despre roti.

  • Ma mira ca nu s-a afisat in review greutatea cadrului, ca si la testul de la stevens. Oricum la greutatea de 11.4 kg a bicicletei sunt sigur de cadru ca trece lejer de 1.6 kg. La banii astia de 1670 euro iti poti face o bicicleta si pe piese cu o jumate de kg sau 1 kg mai usoara si piese mai bune.

  • Multumesc pentru raspuns. Ma asteptam insa sa va fi documentat deja si sa stiti de la cine provine cadrul. Nu i-ati intrebat pe cei de la DHS?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 + 13 =