Acum citesti
Michelin Wild Racer 29×2.1 (2016)

Mi se pare cinstit să încep prezentare acestor anvelope cu o mărturisire: am folosit varianta Advanced pe bicicleta cu roți de 26 acum ceva ani și am rămas cu o mare nostalgie pentru ele. Nu știu dacă rețeta folosită de Michelin pentru modelul lor Wild Racer este cea potrivită pentru toată lumea, dar cu siguranță este pentru mine. După ce am încercat multe modele de top de la alți producători, toate foarte bune și performante, nicio anvelopă nu s-a potrivit atât de bine stilului meu ca acestea. Așa că m-am bucurat când am aflat că voi avea ocazia să le testez și în varianta de 29, chiar dacă este vorba de varianta Tubeless Ready simplă, nu cea de top Advanced Ultimate. Dar prețul acesteia din urmă este destul de piperat, așa că modelul foldable TR s-ar putea să ofere un raport calitate preț mai bun.

Anvelopele sunt dedicate celor ce doresc viteză pe teren uscat și slab umed, fiind disponibile atât în varianta de 2.1 cât și de 2.25. Eu am testat de data aceasta varianta mai subțire.

Image00003Ceea ce mi-a plăcut mereu la acest model este combinația între crampoanele mici și destul de rare de pe calea de rulare, cu un profil foarte jos și crampoanele mari și supradimensionate de pe lateral, mult mai mari decât la anvelopele de același gen ale concurenței. Practic, dacă presiunea este aleasă corect, la rularea pe teren tare și drept crampoanele mari nu vor atinge solul, însă acestea vor intra în acțiune imediat ce roata se înclină sau dacă terenul este moale și roata se scufundă chiar și câțiva mm.

Image00004Rezultatul este o viteză foarte bună și în același timp o aderență surprinzătoare acolo unde este nevoie. Deși nu este o anvelopă de noroi, am reușit să urc pante remarcabil de abrupte și ude fără să pierd deloc aderența. Am participat cu ele chiar la un concurs ce s-a desfășurat pe ploaie și a inclus secțiuni destul de abrupte și alunecoase dar nu am avut probleme cu tracțiunea sau frânarea. Se poate observa de altfel din fotografii că a fost un traseu destul de noroios.

Tehnic, carcasa anvelopei este cu o structură de 60 TPI, destul de puțin, modelul de top având 110 TPI și fiind probabil mult mai confortabil. Totuși, la rulare anvelopa nu se simte ca un model de 60 TPI, rulează ceva mai bine decât ar fi de așteptat. Greutatea de 660 g nu este senzațională, dar nu este nici foarte mare. Se încadrează corect în media categoriei sale. Din păcate nu beneficiază nici de cauciucul GumX de la modelul de top, dar nu face rabat la calitate. L-am montat tubeless fără probleme cu pompa manuală și odată etanșat contactul cu janta, nu a mai existat nicio pierdere de aer prin pereții laterali, anvelopele păstrând foarte bine presiunea chiar de la început.

Image00002S-ar putea totuși să fie deranjantă trecerea direct de la crampoanele mici de pe mijloc la cele mari de pe lateral în cazul în care se încearcă viraje foarte agresive, nu sunt în stilul meu dar am încercat să le forțez în viraje și comportamentul lor se schimbă repede din alunecos în foarte aderent.

În concluzie, Wild Racer rămân și în versiunea de 29 anvelopele mele preferate, deși poate voi ajunge să încerc și modelul Advanced Ultimate. Le recomand cu încredere tuturor celor ce practică XC-ul și își doresc viteză maximă și aderență bună, mie mi se pare printre cele mai echilibrate anvelope din acest punct de vedere de pe piață.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − thirteen =