Acum citesti
Promax DSK-320 (2011)

Promax este un producător de frâne taiwanez, cu o gamă destul de largă de produse, întâlnită în general pe bicicletele entry-level. Am avut la dispoziție modelul DSK-320, entry-level-ul din gama frânelor pe disc mecanice, mai ușoare decât Hayes MX-4 dar mai grele decât Avid BB7.

Care sunt prestațiile lui DSK 320 și cum se compară cu modelele concurente? Sunt livrate cu discuri de 160 de mm, atât pentru partea anterioară cât și pentru cea posterioară. Discul de tip DT-160A nu arată rău  și utilizează plăcuțe de frână organice, relativ ușor de schimbat. Etrierul acestora este compatibil cu sistemul de prindere Post-Mount, deci vor putea fi montate pe majoritatea furcilor.

Aspectul acestora însă, devine irelevant pe traseu, unde DSK-320 dau semne că ar fi depășite de situație. Fie că vorbim de opririle în linie dreaptă sau pe coborâri, acestea refuză să oprească bicicleta rapid. Distanța de frânare este mare și crește proporțional cu unghiul pantei pe care o cobori, așadar trebui să-ți faci calculele din timp.

După o plimbare într-un climat umed, completat de diverse  porțiuni care aruncă noroi pe discuri, prestațiile acestora nu se schimbă semnficativ. Am observat o foarte mică îmbunătățire după aproximativ 50 de km parcurși, însă chiar și așa, forța de frânare lasă de dorit.

Utilizatorii s-au plâns de faptul că nici după 1.000 de km de utilizare intensă acestea nu au fost mai strălucite, ceea ce mă face să cred că vom aștepta degeaba prestații mai bune. În general șansele să găsești aceste frâne în magazinele de specialitate sunt destul de mici. Dacă le ai instalate pe bicicletă te poți gândi repede la un upgrade. Chiar și cu un set de frâne V-Brake, vei reuși să oprești mai repede și mai ferm.  Dacă nu vrei să renunți așa de ușor la ele, te poți gândi la înlocuirea plăcuțelor de frână. Un model bun găsești la Kool Stop, modelul D721 cu o greutate de 19 grame.

Concluzie este clară: orientează-te către alt model de frâne mecanice pe disc dacă ai un minim de pretenții de la sistemul tău de frânare. Pe piață există multe oferte, cu prestații mult mai bune. În cazul de față poți lua în calcul și modelele de la Shimano.

Greutate : 370 grame (cu rotor de 160 mm)

Utilizare : Recreațional

Vezi Comentarii (18)
  • Presupun ca testati un DHS Impulse. Daca le-ati testat pe o asemenea bicicleta la incepu practic nu ai frane. In cazul meu au devenit cat de cat decente dupa o un rodaj destul de violent (daca se poate spune asa ceva) – adica o coborare de la diham pana-n Busteni coborare pe care le-am solicitat cat am putut. Prestatiile lor sunt modeste si din cauza manetei cu care vine dotata bicicleta – tourney integrate. Eu le-am inlocuit cu niste manete shimano acera. Dupa toate chestiile astea se comporta aproape la fel ca niste shimano 416. Oricum sunt niste frane slabute.

  • Am o bicicleta DHS Royal din 2008 cred. Avea standard niste „mizerii” de frane, „no name” care nu ma multumeau prea tare. Ieri, am luat la mana a 2-a de pe internet un set de frane d’astea promax cu 100 de ron, in speranta ca fac upgrade. Dupa ce m-am chinuit cateva ore sa le reglez cat mai fin, tot degeaba, lasa de dorit mult, chiar si la plimbari prin oras (uneori vrei sa opresti la semafor sau la trecere sau alte pericole). Si aveau placutele uzate 30% deci nu se pune problema de rodaj. Eu folosesc manetele DHS originale dar am destula forta in degete si nu cred ca asta ar fi o problema. Cred ca in afara de franele mele „no name” cu care se compara, sunt cele mai proaste frane mecanice de pe piata. Un V-brake ieftin e mai eficient daca e corect montat. Sfat de la un utilizator dezamagit: NU CUMPARATI MIZERIILE ASTEA. Ca sa nu mai zic ca pe spate aveam disc de 140 (pilaf). E drept ca vanzatorul mi-a dat 2 discuri de 160 dar bicla mea dhs are gaurile de prindere a discului mai departate cu 4 mm de centru decat discurile normale asa ca n-am putut inlocui. Sper sa va ajute si poate-mi face si mie cineva vreo sugestie (oferta) la un sistem de franare mai decent

  • De fapt, decat franele promax, cel putin modelul asta prezentat, e mai eficient sa franati daca sariti de pe bicicleta, dar ramaneti cu mainile pe ghidoane si oprirea e facuta de frecarea talpilor de la incaltaminte cu suprafata de rulare, fie ca e asfalt, fie ca e zgura. Asa de proaste sunt. Treaba e ca la vanzator, am vazut una din frane montata pe fata si era tun… dar avea discuri de 203. Deci daca n-aveti disc de 203 sau mai mult, luati-va altceva… si daca n-aveti imaginatie cum n-am avut eu si va luati promax, luati-va airbag. Pt domnul moderator: sa ii dati o jumatate de stelutza la franare, nu una intreaga

  • Acum sa nu exageram. Probabil nu ati vazut cum se comporta 415 sau 416 de la shimao. Dupa mine problema lor vine mai intai de la manetele foarte slable la care sunt atasate si placutele de frana. Discurile in schimb sunt de calitate multumitoare – la variantele anteriore de impulse era mult mai slabe.

  • DHS royal din cate retin nu vine cu franele astea. Am impresia ca vin cu niste frane alhonga (parca) de plastic care seamna foarte mult cu promaxu prezentat aici.

  • a mea a venit cu niste frane gri-argintiu al caror nume nu conteaza dar este Dengtai. Saptamana asta, am cumparat eu modelul asta de promax. si l-am si montat.

  • Stie cineva unde gasesc
    Promax Disk Brake Owner’s Manual DSK-320
    va rog?

    Franau foarte prost si am scos placutele ca sa le curat. Am gasit intre ele un magnet rotund de aprox 4 mm si nu stiu unde trebuie montat.

  • N-ai nevoie de nici un manual…. in general magnetul ala nu e detasabil… dar daca l-ai scos, probabil s-ar atasa magnetic la loc…. el trebuie sa stea intre placuta si peretele pe care se prinde asa incat partea cu ferodou sa calce pe disc… n-ai sa gasesti user manual la cele mai slabe frane de la promax… nu inteleg prea bine ce spui… cum adica „intre ele” ? placutele sunt identice, fiecare cu magnetul ei,daca-mi aduc bine aminte deci ar trebui doi magneti. De fapt, (nu am la indemana sa ma uit) nu mai sunt sigur daca magnetul era pe placuta sau pe peretele care o tinea, dar oricum, principiul de functionare e acelasi

  • Neata detin aceste frane de o vara si dupa aprox 2000 de km frana spate a cedat s-a descentrat arcul din cauza faptului ca apropiam mult placuta de frana de disc ( de regrale fine ) franene tin foarte bine dupa ce isi fac rodajul , momentan vreua sa imi schimb frana spate promax cu altceva tot mecanic , repet ele sunt bune pt PLIMBARE si putin abuzare …daca le cumparati pt a le abuza….le schimbati la fiecare vara o zii placuta 😀

  • eu am facut 9.000 de km in 3 ani si franele sunt destul de bunisoare avand in vedere ca pe dhs royal am dat 570 lei in schimb placutele sunt jalnice le-am schimbat de 5 ori

  • Buna ziua. Bicicleta mea Univega a venit echipata pe fata cu acest tip de frana si drept sa spun frana de pe spate care este un v-brake de la Tektro e de cel putin 5 ori mai buna. Nu le recomand, aceste frane vin puse din fabrica pe aceasta idee: „mai bine decat deloc”!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve + seven =