Shimano M445 (2011)

Noile frâne hidraulice entry-level de la Shimano poartă denumriea de M445 și fac parte din gama Non Series. În teorie, acestea fac parte din linia de componente Shimano Alivio, cu mențiunea că acestea nu poartă însă logo-ul respectiv pe manete sau pe etrier. Noile M445 înlocuiesc vechiul model M486 Hidraulic și se prezintă cu specificații noi dar și cu un aspect modificat. Să vedem însă cum se descurcă pe traseu.

Shimano a făcut progrese vizibile cu produsele sale entry-level și cum ai putut citi și în testele recente, aspectul acestora a fost îmbunătățit. Este cazul și noilor Shimano M445 care sunt total diferite față de vechiul model, mai ales dacă arunci o privire asupra manetei sau etrierului. M445 utilizează un etrier cu două pistoane și plăcuțe de frână din rășină.

Bicicleta pe care am testat aceste frâne era echipată pentru Cross Country iar discurile erau în configurația 180 de mm pentru partea anterioară și 160 de mm pentru partea posterioară. Manetele de frână sunt un real progres față de modelul M486. Curbura capătului exterior al mentei este mult mai pronunțată deci oferă o aderență mult mai bună. Le poți acționa liniștit cu două degete, obținând performanțe bune. De asemenea, sunt dotate cu funcția Reach Adjust cu ajutorul căreia poți seta distanța de la manetă până la ghidon cu ajutorul unui imbus. Ar fi fost de preferat o rotiță care să îndeplinească această misiune, dar important este că această funcție există.

Forța de frânare este decentă, mai bună comparativ cu modelul anterior. Cu toate acestea nu reușește să atingă nivelul de performanță al frânelor entry-level Avid Juicy 3 sau Hayes Stroker Ryde și nici să le devanseze din punct de vedere al greutății cu mențiunea că frânele Shimano sunt oferite la un preț cu aproximativ 20 de euro mai mic. Cu toate acestea, noile M445 au pierdut nu mai puțin de 40 de grame comparativ cu modelul anterior. O cură de slăbire semnificativă!

Discul mare de 180 mm sporește performanțele acestor frâne, de aceea îl recomandăm în pachetul de achiziție. Discul de 160 de mm este suficient pentru partea posterioară. În cazul supraîncălzirii apare rapid și fadingul, primul semn că aceste frâne nu pot fi exploatate în afara ariei recomandate: sport, cross country sau recreațional. Discurile sunt relativ groase și nu oferă spațiu suficient de curățare în cazul în care acumulezi mult noroi de pe traseu.

Pe scurt, îmbunătățirea poate fi remarcată cu mare ușurință, atât pe traseu cât și la o simplă privire aruncată asupra lor. Noile M445 punctează la capitolul manete, ale căror ergonomie am apreciat-o foarte mult. Forța de frânare este de asemenea îmbunătățită iar dacă le vei utiliza pentru Cross Country, Maraton, ture sau plimbări la munte acestea vor presta mulțumitor. În plus, funcționează cu ulei mineral care nu este coroziv și au fost gândite pentru o aerisire facilă. Montarea acestora este de asemenea joacă de copii.

Greutate : aproximativ 431 grame (cu rotor de 160 mm)

Utilizare : Cross Country, Trails, Recreațional

Vezi Comentarii (45)
  • Cube LTD Comp vine in dotarea standard cu Shimano BR-M4451 hydr. discbrake(180/160mm. Intrebarea mea este daca M4451 este o derivatie a modelului prezentat de dvs. si care ar fi diferentele. Ar mai fi o itnrebare, daca se poate regla modulatia, astfel incat franele sa fie mai „ferme”, sa reactioneze ceva mai rapid.
    Multumesc!

• Nu apare nicăieri consemnat modelul M4451 ceea ce mă face să cred că acest cod este utilizat pentru a marca un produs OEM. Sau poate fi o greșeală de tipar, deși în catalogul Cube 2011 este trecut tot M4451.

Modulația ține de momentul acționării plăcuțelor asupra discurilor și implicit de cursa manetei. La acest model de frâne nu poți modifica decât apropierea levierului de ghidon, dar nu va avea un impact asupra modulației și nici asupra puterii de frânare.

Modulația poate fi reglată la frânele high-end, spre exemplu Avid X.0. Dar acestea sunt mult mai scumpe…

• Pai din catalagoul Cube am si extras specificatiile ca pe componente nu apare decat „Shimano”. Un pic dezamagit de faptul ca la o bicicleta mid-level au pus frane non-series… dar momentan par sa se descurce bine. Le testez mai bine weekendul asta si vedem 😀

Mersi mult de raspuns.

• Cu juicy 3 si stroker ryde nu „se bate ” deore- adica BR-M595 ?…ca pret cel putin. Am senzatia ca shimano le plaseza sub juicy 3 …

• Ba da, dar a trebuit să le comparăm cu alte modele entry-level ale concurenței. De aceea am menționat și în articol că prețul lui M445 este sub cel al lui Juicy 3 sau Stroker Ryde.

• Nu este indicat. S-ar putea sa distrugi discurile (in cel mai rau caz) sau placutele de frana (in cel mai bun caz). Ma refer aici strict la portiunile de coborare lungi care vor incinge discurile extrem. Mai ales daca ai discuri mici de 160 de mm.

• As alege Shimano M445. Sunt mai noi, construite mai solid, au un lever feel mai bun iar manetele au o aderenta mai buna in capete. Sunt cu aproximativ 20 de grame mai grele (deci 40 de grame/ setul complet), dar cu toate acestea consider ca se descurca mai bine. Chiar de curand am discutat la un press camp cu reprezentanti ai presei internationale despre aceste frane si toti se intrebau cum de au reusit cei de la Shimano sa lanseze pe piata un produs atat de bun, cu un cost atat de mic.

• Am frana Shimano M-445, de o saptamana, a dat cu ea cateva coborari destul de grele, single trackuri prin padure cu panta mare (Clabucetul Azugii-pe zona de torent), coborarea Din Baiului in Doftana:
    Frana o am pe o bita Kona Kula de Lux, cu Rock Shox Duke 120mm, pe SRAM X-9.
    Parerea mea este ca este o frana excelenta, franeaza foarte bine (discuri 180 XT), nu ai probleme la franari lungi, nu fierbe lichidul ca la fosta mea frana Magura Julie 2007,evident nu se compara cu o frana de downhill in patru pistoane dar de aici ,,pana a nu fi indicata sa cobori transfagarasanul,, este distanta lunga.Pesonal NU sunt fan Shimano, am bita echipata pe SRAM, DAR M-445 este o frana mult mai buna decat o spune pretul. Duminica am dat coborarea din Clabucetul Azugii in Limbasel (zona de padure cu panta mai mare decat pe partia de schi din Azuga, o creasta pietroasa) si nu am avut absolut nici o problema la franare. Cu fosta frana Magura Julie am avut numai belele, ba cand se incingea nu mai tinea, ba pierdea lichid pe la garnitura etc.
    Intre Juicy 3 si Stroker Ride as alege acum dupa ce m-am dat cu ea clar Shimano M-445 (2011).Ca feeling de franare absolut comparabil cu Avid Elixir, dar Shimano pare mai robust facuta in stilul vechii frane Hayes Nine, care o am pe spate si cu care am dat cam 30-40 coborari Babele-Sinaia (pe la 1400), sau Strunga Bran
    Frana am luat-o din Brasov de la magazinul ProBike.
    Bubulu.

• Ma bucur sa aud asta Bubulu pentru ca azi mi-am cumparat si eu un set. Eu am mers pe varianta de buget cu disc RT53 160/160, sper sanu-mi rup gatu cu ele. Eu trec de pe V-uri cu care am facut coborari destul de abrupte azuga samd.

• Stai liniştit am forjat frana toată toamnă inclusiv pe Valea Cerbului. Si nu am avut nici o problema cu ea. Repet nu sunt fan shimano,ba din contra. Dar daca au făcut ceva de calitate nu pot sa nu recunosc
    Uite linkul cu coborârea de pe Cerb
    m.youtube.com/watch?gl=US&hl=ro&client=mv-google&v=i5hQ_B2ZvDo

• M575 sunt mai puternice, cel putin in teorie. Cu modelul 2011 nu am avut ocazia sa merg, dar cel 2009 sau 2010 era destul de slab. Banuiesc ca noii generatii i-au adus ceva imbunatatiri. M445 sunt un set bun!

• Ce rotor este compatibil cu acest tip de frane?(de preferat de 180)As vrea sa-l schimb pe cel de pe spate,mi se pare ca nu franeaza cum trebuie.Daca cumva am intrebat o prostie,imi cer scuze(sunt incepator/novice)Bicicleta mea este un Scott Scale 60 model 2011.Multumesc anticipat.

• Salut! Poti achizitiona un rotor Shimano. Trebuie sa vezi daca prinderea se face cu 6 suruburi sau daca este sistem CenterLock. Daca nu vezi cele 6 suruburi care fixeaza discul de butuc, inseamna ca este pe sistem CenterLock si va trebui sa-l comanzi in consecinta.

• Salut! Multumesc pentru raspuns.M-am uitat si este CenterLock.Ce imi recomanzi sa fac? Sa pun un rotor mai mare(180) si de o calitate mai buna? Daca da ,te rog sa ma ajuti cu un model.Mentionez faptul ca nu prea mai am bani de investit intr-o frana noua(de mai buna calitate).Multumesc anticipat.

• o problema am si eu,am un trek cu frane pe disc pe lichid,am constatat ca imi pierde lichid pe fata,sistemu e HAYES dyno,ce pot face,exista kit de repatatii?va rog ajutati-ma cu vreun sfat,am uitat sa precizez ca pierde si stand pe loc!stima

• Salutari, folosesc si eu acest model de frana, si as vrea sa ma ocup personal de intretinerea ei, aerisire, etc. Imi puteti face cateva recomandari? In principiu ma descurc, dar am inteles ca am nevoie de un distantier care sa-l pun in locul placutelor de frana in momentul aerisirii, imi puteti spune de unde as putea sa-l achizitionez, sau ce dimensiuni ar trebui sa aibe? Multumesc.

• Acel distantier este foarte util si in timpul transportului. Pentru acest gen de frane exista un distantier modelat pe dimensiune. Fie vine livrat odata cu franele, fie trebuie sa-l ceri in service-ul de unde ai cumparat bicicleta. Este vorba despre o bucata de plastic, de obicei se da gratuit. Despre aerisirea acestor frane, vom publica un articol in curand.

• in urma citirii acestui review care m-a ajutat enorm, si va multumesc pe aceasta cale, azi mi-am achizitionat si eu acest model de frane, inlocuind o pereche de frane mecanice (tectro novela) care produceau un scartait infernal si nu tineau cand se incalzeau, cel putin la mine, care am 120 de kg, la altii mai usurei nu aveau nici-o problema, am observat ca sant incredibil de silentioase, manetele extrem de ergonomice si dau un feeling de siguranta nu stiu exact de ce, franele tin indiferent de cat sant de incalzite, nu ma prea pricep ca sa dau mai multe detalii, dar senzatia e complet noua pentru mine care am trecut de la v-brake, frane mecanice pe disc, pana la aceste frane, se pare ca am facut o investitie foarte buna, pe mine m-au costat 382 lei cu tot cu montaj,inca ceva am discuri de 180 si roti 29er pe o bita rock machine tsunami 30, sper ca aceasta senzatie sa o pastrez mult timp de aici incolo, inca ceva, cei de la service mi-au zis ca trebuie sa franez de cateva ori ca sa prinda mai bine frana(sa se rodeze), sincer dupa primele 2 franari care au fost mai slabute etierele strangeau perfect discul, in cel mai silentios mod posibil, dar recunosc, ca eu franez cu amandoua rotile o data si nu am obiceiul sa blochez rotile decat in caz de forta majora! si totusi manetele, incredibil feeling!

• o maneta pt spate de unde as putea sa iau? second sau noua daca este…a mea pierde ulei pe la pistonas si capacel,pe la capacel chiar nu imi dau seama ca vine perfect dupa ce strang surubelele…ms

• Va salut. Ma intereseaza sa schimb BB5-urile mele cu unele hidraulice entry. Am ca optiuni Shimano M445, Avid Juicy 3 si Avid Elixir 1. Dupa parerea Dvs. ce mi-ati recomanda. Preponderent merg in oras, dar ocazional mai ies si pe offroad, paduri, dealuri, coborari ceva mai accentuate pe dealuri, etc.
    Multumesc

• Salut, discuția este între Shimano M445 și Elixir 1. Dacă vrei durabilitate mai mare, alege Shimano, dacă vrei un set de frâne mai ușor, alege Avid-ul. Oricum pentru zonele în care spui că pedalezi, oricare dintre aceste frâne sunt absolut în regulă. Asigură-te că iei un disc de 180 de mm pentru roata de față, iar pentru spate, unul de 160 de mm, nu ai nevoie de mai mult, doar dacă ai peste 85 kg.

• Salut. Aceste frane, echipate cu discuri de 203mm si cu placute superioare, ar putea face fata la street / trial (de nivel mediu)?
    Multumesc! O zi buna!

• Salut, nu m-aș încumeta cu ele la trial și nu neapărat pentru că nu ar oferi performanțele așteptat, dar nu știu cât de durabile ar fi. Gândește-te doar la landing-ul pe roata de spate cu frâna acționată, de zeci de ori pe zi. Sunt forțe destul de mari acolo. Alege ceva mid-level sau dacă poți, ceva specific pentru trial (Hope au așa ceva în gama de frâne).

• Bună ziua, am și eu acest model de frâne pe bicicleta cu discuri de 160mm. Am 125 kg și merg numai pe sosea. Acționate simultan, sunt mulțumit, dar este posibil sa schimb discurile cu altele mai mari în diametru? Etrierii sunt compatibili cu discuri mai mari? Placutele? Îndrumați.ma va rog. Mulțumesc

• Salut, poți alege discuri de până la 203 mm. Va trebui să cumperi doar niște adaptoare noi pentru etrieri. Important este ca furcă să fie concepută pentru discuri atât de mari, căci majoritatea suportă discuri de până la 180 mm (forța generată de discurile de 203 mm este prea mare pentru unele furci).

• Mulțumesc frumos pentru răspunsul prompt. Dacă ma puteți lămuri și cu următoarea întrebare: plăcuțele de rășină sunt recomandate pentru disc sau pentru etrier? Am citit pe undeva ca nu se folosesc cele sintetered pt ca se încinge lichidul. Ce ma sfătuiți? Mulțumesc

• Am in acest moment frane Tektro Draco 2011 , daca as pune Shimano m445 ar fi nevoie sa schimb adaptorii si discurile ?Mai exact etrierii au aceeasi marime la ambele modele ? Merg prinsi pe vechii adaptori ?

• cum se face ajustarea la aceste frane sa tina mai ferm? au fost aerisite conductele, placutele sunt roase 20% si as vrea sa reglez cumva fermitatea. in sarcina ( 80 kg ) la vale tind sa scartaie pe disc.