Acum citesti
Sprint Apolon 26 (2013)

Sprint este nou jucător pe piața din România, ce-și are rădăcinile în Bulgaria și care vine cu o strategie cel puțin interesantă: prețuri atractive pentru echipări decente. Astfel, Sprint joacă în liga entry-level și își concentrează astfel atenția pe biciclete atractive din punct de vedere al prețului, cu care poți parcurge poteci de pădure, trasee prin oraș și chiar poteci de munte, de preferat cât mai line. Nu este neapărat o bicicletă de fitness, dar este una pentru începătorii care nu vor să aloce un buget prea mare pentru noua lor bicicletă și care nu vor avea nici pretenții prea mari atunci când vine vorba de performanțe. Să vedem despre ce este vorba.

Cadrul/Pe traseu

Deja știm la ce să ne așteptăm de la bicicletele produse în Bulgaria: calitate bună, finisaje decente și echipări rezonabile. Deși echiparea lui Apolon m-a lăsat rece, asemenea poziției pe bicicletă sau altor detalii tehnice, bicicleta și-a dus la bun sfârșit misiunea pe care a avut-o. Și anume parcurgerea traseului de la Prima Evadare, un traseu potrivit pentru Apolon.

La fel de rapid ca bicicleta mea este clar că nu am putut fi, din câteva motive: greutatea mare, sistemul de transmisie leneș și frânările pe care le-am realizat din timp, deoarece setul de Shimano M375 mecanice nu sunt prea strălucite. În ceea ce privește controlul bicicletei, acesta este setat mai mult spre stabilitate decât spre agilitate, ceea ce nu strică deloc în această clasă de preț. Cu toate acestea, ai la dispoziție un ghidon de 670 de mm cu care ar trebui să-ți faci treaba bine, deoarece construcția sa oferă o poziție confortabilă a mâinilor.

Deși poziția pe bicicletă este una comodă, confortul general oferit de bicicletă nu este cel scontat. Pentru plimbări recreaționale în deplin confort, este necesară instalarea unui set de anvelope cu un balonaj mai mare și al unei furci ceva mai sensibile pe denivelări.

În ceea ce privește datele oferite de standul de test, reiese faptul că Apolon are o rigiditate medie, de 100 Nm/grad și un indice SWT de 52 Nm/grad/kg. Pe scurt, cadrul nu este gândit pentru performanță, dar pune pe cântar 1.94 kg. O greutate rezonabilă, întâlnită și la unele cadre plasate în gama entry- sau mid-level.

Sudurile sunt acceptabile, deși pe ici-colo mai vezi câte o scăpare la nivel de finisaj. Există o singură prindere pentru bidon, o ranforsare sub țeava inferioară a cadrului și cabluri trase pe sub toptube, astfel încât să nu incomodeze.

Echipare

După cum spuneam și mai sus, echiparea lui Apolon este rezonabilă raportată la costul de achiziție. Întâlnim foarte puține componente no-name și de marcă acolo unde este nevoie. Furca provine de la Suntour, modelul foarte modest XCT care așa vă spuneam și în trecut nu este nicicum rafinată și în plus, produce o bătaie la revenire. Am menționat și acest aspect ca să nu crezi că ar fi vorba de o defecțiune. Există și o funcție de Lock-Out pe furcă, pe brațul drept, dar care pe bicicleta de test nu a funcționat din păcate.

Sistemul de transmisie vine cu un angrenaj cu 3 foi și 8 pinioane. Dacă raportele sunt bine alese pentru teren plat, pentru urcări s-ar putea să simți nevoia unui pinion mai mare. Foile angrenajului Suntour XCT sunt demontabile, iar pinioanele pe casetă. Asta ar putea fi o veste bună în eventualitatea în care vrei să treci la o un set de 9 pinioane. Mai mult, schimbătoarele sunt acționate destul de ușor din manetele integrate Shimano, dar sunt destul de leneșe și zgomotase. Un schimbător de foi Shimano Altus face echipă cu cel de pinioane, Shimano Acera.

Frânele pe disc mecanice provin de asemenea de la Shimano, modelul M375, dar nu utilizează discuri Shimano, ci unele no-name de 160 de mm, iar pentru a opri bicicleta va trebui să folosești trei degete pentru a acționa manetele și pentru a opri ferm. Maneta acționată cu un deget sau două, nu va oferi o putere mare de frânare. Un capitol la care Apolon se prezintă modest, dar cel puțin componentele sunt furnizate de producătorul japonez Shimano. Devansează astfel principalii săi adversari, echipați cu frâne mecanice Tektro sau V-Brake-uri. Oare utilizate cu discuri Shimano ar fi oferit o forță mai mare de frânare? Greu de spus, dar nu imposibil.

Anvelopele Kenda Koyote în formatul 26 x 2.10 oferă aderență la limită în virajele abordate rapid, în special pe pământ. Pe asfalt se descurcă rezonabil în ceea ce privește aderența, dar viteza de rulare este destul de mică, asta însemnând că va trebui să pedalezi mai cu zor dacă vrei să accelerezi mai repede sau să-ți menții viteza de croazieră.

Șaua este confortabilă și este concepută pentru a-ți menaja prostata, beneficiind astfel de un decupaj în partea centrală. Am apreciat și manșoanele, care în ciuda faptului că nu anunță nimic la o primă vedere, sunt moi și oferă confort pentru distanțe mai lungi.

Concluzie

Sprint Apolon este o bicicletă recreațională și trebuie exploatată ca atare. Prețul este într-adevăr bine corelat cu echiparea și lasă majoritatea concurenților din această clasă în urmă, unul din bonusurile oferite fiind setul de frâne pe disc mecanice, care provin de la Shimano. Acestea sunt de altfel și componentele care-i asigură cele 3 stele ca rating general, în cadrul testului. Greutatea este destul de mare, iar la munte vei avea nevoie de voință multă pentru a urca pe trasee mai abrupte.

Cel mai bine Apolon se simte la câmpie sau prin păduri, iar pentru acest tip de traseu oferă o poziție pe care am apreciat-o. Ce nu am apreciat însă este confortul general oferit de bicicletă, dar care poate fi îmbunătățit ulterior, așa cum am explicat în articol. Trebuie luat în considerare că în pachet este inclus și aspectul de bicicletă premium, care ar putea păcăli ușor un ochi neavizat.

O recomand pentru toți cei care vor să dea primele pedale pe trasee prietenoase, mai ales dacă nu dispui de un buget prea mare. Oferă cel mai bun raport echipare/preț din clasa sa, chiar și luând în calcul producătorii români, nu doar pe cei din Europa de Est.

Date relevante

Greutate totală: 14.92 kg (cu pedale, din care pedalele 422 grame)
Greutate cadru: 1.943 grame
Greutate roți*: 5.366 grame
Greutate furcă: 2.626 grame
Lățime ghidon: 670 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.343 grame
Rigiditate headtube: 100 Nm/grad
STW**: 52

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto:

Vezi Comentarii (7)
  • O am de cateva luni si eu cu adevarat tot ce imi doream de la o bicicleta, tinand cont ca sunt un incepator de doar 15ani. Saptamana trecuta am testat-o pe un traseu oarecum greu: am urcat vreo 10km pe drum accidentat pe munte, am trecut de 2 ori un parau, putin si prin padure, dar cert este ca a rezistat foarte bine, nu am avut chiar nici o problema. De abia astept urmatoarea drumetie:)

  • Am o nelamurire/curiozitate.fiind interesat de aceasta bicla,am cautat ca tot omul pe Gugal.pe acest site mi se pare ca acest review este tras la xerox,dar in engleza.plus pozele sunt la fel

    bike-advisor.com/reviews/sprint-apolon-26-review-2013.html

    curiozitatea mea este,ati transcris voi si tradus review-ul de pe acest site?intentia mea nu este sa critic oricum,dar chiar voiam sa aflu.in rest faceti o treaba excelenta,am aflat o tona de lucruri noi si m-am informat complet despre multe chestii,de la piese pana la producatori si tot ce e de stiut despre biking in general

  • Salutare, imi puteti spune daca as putea sa pun un cauciuc de 26 x 2.5 pe ea. am si eu aceasta bicicleta si este extraordinara. multumesc anticipat

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 − twenty =