Bike Sensation de Rusalii în Țara Făgărașului

Cristi Airinei, de la Bike Sensation, ne recomandă un traseu în Țara Făgărașului. Iată ce poți face dacă dorești să îmbini o plimbare pe bicicletă cu vizitarea unor regiuni frumoase care te obligă să revii în acele locuri. Galeria foto a întregii ture poate fi accesată aici.

BS_Rusalii Fagaras_2_21.06.20160093

În weekend-ul prelungit ce a trecut, 18 – 20 Iunie, am pedalat trei zile în Țara Făgărașului. Programul prevedea trei trasee, planurile erau destul de ambițioase. După ce am ajuns în Făgăraș și ne-am cazat am plecat pe biciclete pentru a ajunge la Cincșor unde avea loc un brunch pe care din cauza aglomerației de pe Valea Prahovei l-am ratat.

Am ajuns cam batuți de soare în Cincșor pentru a vizita biserica Evanghelica. După ce am vizitat și pozat biserica fortificată am fost invitați la masă și am beneficiat din plin de ospitalitatea localnicilor.

Mulțumim familiei Fodor pentru primirea caldă (de fapt a fost răcoritoare, acel sirop de brad cu apa minerală rece nu se uita așa ușor după pedalele prin soare). Am fost tratați cu apă rece, vin, palincă, slană, ceapa, brânză bună, vin rece și companie plăcută.

Cum călătorului îi șade bine cu drumul și biciclistului îi șade bine în șa am plecat spre Calbor, pe un drum superb, cu un view excelent al munților Făgăraș. Coborârea spre Făgăraș a fost pe asfalt, tura s-a încheiat la terasă pentru o cină gustoasă stropită cu bere rece. Cifrele zilei 35 km cu o gustare de neuitat la familia Fodor.

Download track GPS ziua 1, 2 și 3

Ziua a-2-a avea în plan un traseu de 50 km cu circa 600 m diferență de nivel. Din păcate ploaia nocturnă ne-a stricat socotelile. Am plecat spre Șona pentru a vizita movilele și Casa din Șona. Am fost primiți de gazdele de la Casa din Șona cu cafea, apă rece și prăjituri și am vizitat o casă veche, renovată și conservată de proprietari, după care am vizitat fieraria lui Lazăr.

Din locurile unde suntem primiți frumos plecăm cu greu, dar aveam de pedalat destul de mult în acea zi așa că ne-am desparțit de gazdele noastre și cu promisiunea că vom reveni am purces către Movilele de la Șona. După movile din păcate am început să simțim efectele ploilor, traseul s-a îngreunat, noroiul fiind foarte lipicios, drept pentru care am decis să deviem pe drumuri asfaltate, deși planurile erau de forestier.

A urmat o binemeritată pauză în Hălmeag, pentru ca mai apoi să trecem Oltul spre Mândra și DN1 spre Făgăraș. Am încheiat ziua la un grătar la sediul Aproape de Natură. Cifrele zilei 35 km, 1 kg carne de porc, 1 kg cartofi, salată de roșii și o bătaie încasată de la Albania, HAI baieții, treceți acasăăăăă!!!

Surpriza nopții a venit de la Bogdan care ne-a invitat la o tura nocturna pe strazile Făgărașului. A fost epic!

Download track GPS ziua 1, 2 și 3

Ziua a-3-a și ultima a turei propusă de Bike Sensation avea în program Moara de apă de la Ohaba, Biserica de lemn de la Șinca Nouă, viaductele de la Șinca, Biserica rupestră de la Șinca Veche. Cifrele zilei 30 km, singura moară de apă funcțională din zonă, biserica de lemn, biserica rupestră și viaductele Podul Negru și Valea Ilii.