Înainte să râdeți că am rămas în pană de idei pentru teste, vă asigurăm că nu e cazul. Pur și simplu bidonul de față l-am folosit cu foarte mare succes la un concurs destul de dificil și am spus că merită să „îl facem celebru”. Pentru început trebuie spus că bidonul pentru scule B’Twin de la Decathlon e disponibil în două dimensiuni. Mic, de 500 ml și mare de 750 ml. Noi l-am folosit pe cel mare care are o greutate de 67 grame, deci cam la fel cât o gentuță normală de șa cum ar fi spre exemplu Blackburn Local Small pe care o folosesc la cursieră.

Transportul sculelor pe bicicletă se poate dovedi a fi un task ce lansează câteva provocări. La prima vedere e simplu. Pui sculele fie în borseta clasica de sub șa fie într-un rucsac. Ce te faci însă când niciuna din soluțiile astea nu este viabilă?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La maratonul mtb pe etape Mitas 4 Islands din Croația la care am participat în primăvara asta, condițiile traseului impuneau câteva condiții foarte speciale metodei de transport a sculelor. Potecile de pe insulele croate sunt foarte stâncoase și bolovănoase, iar o borsetă prinsă de șa ar fi avut foarte mult de suferit din cauza vibrațiilor. Dacă nu s-ar fi rupt în a 2a sau a 3a etapă cu siguranță tot s-ar fi deteriorat foarte tare.

În rucsac de asemenea nu era o soluție, pentru că nu voiam să car în spate așa ceva. O altă variantă este „lipirea” sculelor pe cadrul bicicletei în diferite locuri. Camera de rezervă undeva, cartușele CO2 în altă parte etc. Însă și această soluție este sensibilă la o potecă foarte accidentată, ca să nu mai spun că în caz de ploaie și noroi este mai mare „plăcerea” să lucrezi cu sculele alea pline de noroi.

Pe de altă parte există totuși o alternativă bună la acest bidon, al cărui dezavantaj principal este că ocupă un spațiu pentru bidonul de apă, iar în unele cazuri chiar singurul loc. E vorba despre o husă de la Wolf Tooth Components, robustă și sigură, care se poate instala aproape oriunde pe cadru. Este o opțiune bună însă gentuța trebuia comandată online și nu ar fi sosit în timp util.

Nu sunt prea multe de spus despre bidonul de scule Decathlon B’Twin în afară de faptul că este din plastic, e disponibil în două variante de capacitate – 500 și 750 ml și că poate transporta și apă la nevoie. Însă cel important de menționat e faptul că este complet impermeabil, spre deosebire de gentuțele de șa care majoritatea, nu sunt impermeabile. Capacul se înșurubează foarte bine și oricât ar ploua sau oricât noroi ar fi, înăuntru nu intră nimic, lucru testat din plin de-a lungul a 3 zile ploioase la Mitas 4 Islands 2019.

În varianta de 750 ml pe care am folosit-o, intră multe scule utile fie într-o tură cu prietenii, fie la un concurs. Eu am reusit să bag următoarele: trei cartușe CO2 (două de 16g și una de 20), capul pentru pompa CO2, presa de lanț, multitool mare cu 10 funcții, două leviere și o cameră de 27,5 de tip „light” pe care aveam de gând să o folosesc pe roată 29er.

Este important de spus că pe interior, bidonul nu are niciun fel de căptușeală care să atenueze vibrațiile în caz că acesta nu e plin. În cazul ăsta sculele se mișcă liber și se lovesc de pereți. Dacă acesta este cazul îți recomand să decupezi un dreptunghi din izopren subțire pe care să-l pui în interior și care să „învelească” sculele. E nevoie de asemenea și de un disc din acest izopren pe care să-l pui pe fundul bidonului. În cazul meu sculele umpleau bine bidonul așa că am pus doar discul de burete pe fund.

Pentru a securiza bine la interior sculele, pentru a nu se mișca libere, e bine să bagi mai întâi sculele normale dupa care să „umpli” cu camera de rezervă pe care o îndeși prin toate spațiile rămase libere. Ideal este să folosești o cameră subțire „light” întrucât este mai maleabilă, mai mică și intră mai bine prin aceste spații.

Ok, poți spune că dacă folosești acest bidon anulezi unul din spațiile dedicate bidoanelor de apă. Într-adevăr acesta este principalul dezavantaj. Însă am observat că se poate trăi și așa.

În cazul unei competiții va trebui să oprești la punctele de alimentare pentru a reumple bidonul normal de apă. Am observat că în cazul unui traseu de aproximativ 70 km, făcut pe vreme răcoroasă, dacă punctele de alimentare sunt amplasate la 20-30 km unul de altul un bidon de apă de 750 ml este suficient. Desigur este vorba de cazul meu și poate alții sunt mai însetați. De asemenea contează foarte mult și temperatura de afară întrucât pe caniculă se consumă mult mai multe lichide.

Pe de altă parte în cazul unei ture obișnuite putem în continuare folosi acest bidon, dar transportându-l în rucsac. Avantajul este că ai toate sculele păstrate organizat într-un singur loc, iar spațiile pentru cele două bidoane de apă rămân disponibile pentru apă.

Concluzia testului este cât se poate de pozitivă, bidonul de scule Decathlon B’Twin este foarte util, calitatea principală fiind impermeabilitatea, atâta vreme cât nu te deranjează să anulezi spațiul pentru un bidon cu apă. Pe de altă parte dacă acest bidon de scule îl transporți totuși în rucsac, nu mai avem nici dezavantajul menționat mai sus.

  • Disponibilitate: capacitate 750 ml sau 500 ml
  • Greutate: 67 g pentru cel de 750 ml
  • Preț la data publicării: 19,90 lei / 750ml; 8,30 lei / 500 ml
  • Producător: Decathlon
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentAu apărut noile Garmin Edge 530 și 830, ce aduc ele nou?
Articolul următorCannondale revine la downhill
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ