Lanterna de bicicletă Moon X-Power 2500, este una din cele mai puternice de pe piață. E adevarat că este și una dintre cele mai scumpe, însă prețul nu-i chiar nejustificat. Este suficient dacă amintim ce intensitate are Moon X-Power 2500 la putere maximă și anume 2500 lumen. Până și o lanternă cu doar 1000 lumen este strălucitoare. Calitatea fabricației este, de asemenea, sublimă. Analizând în detaliu lanterna, acumulatorul sau oricare din celelalte accesorii, toate sunt fără cusur.

Moon X-Power 2500 este un produs complex și se livrează într-un „hard case” unde poți păstra și transporta organizat, toate componentele și accesoriile setului. Spuneam că prețul nu este chiar mic însă la schimb primești foarte mult. În cutie vei găsi: lanterna și acumulatorul, încărcătorul dedicat, suportul de fixat pe ghidon, suportul de fixat pe cască, cablu prelungitor, chingile aderente pentru fixarea acumulatorului, telecomanda pentru cască și un pătrățel cu material din microfibră, pentru curățarea lentilelor luminii.

Lanterna este construita din aluminiu prelucrat CNC și are integrat radiator de răcire pe laterale cât și în partea din spate. Dispune de patru LED-uri de tip CREE XM-L (U2). Nu pot fi aprinse individual ci doar toate în același timp. Avem în total 7 moduri de iluminare din care 4 continuu la intensități diferite, două intermitente și modul SOS. Lumina se aprinde de la butonul poziționat în partea de sus. Și acesta are 4 culori în functțe de puterea luminii: albastru când lanterna este la intensitate maximă 2500 lm, verde la 1500 lm, galben la 1100 lm și roșu la 500 lm. Îți poți da astfel seama pe ce intensitate de lumină ești privind direct culoarea butonului pornit/oprit. Când acumulatorul este pe terminate, lanterna trece automat pe modul cel mai slab, 500 lm, iar butonul roșu începe să clipească. Greutatea lanternei este de 184 g cu tot cu suportul de ghidon.

În partea din spate a lanternei avem și portul pentru telecomanda. Aceasta are un fir scurt și poate fi instalată pe ghidon sau pe cască. Pe ghidon nu are sens să o fixezi întrucât ar fi prea aproape de lanterna în sine. Însă telecomanda poate fi instalata pe cască și în felul ăsta îți va fi mai ușor să nimerești butonul telecomenzii în loc de cel al lanternei, pentru a schimba modul de iluminare.

Acumulatorul este și acesta serios. Are o capacitate de 12.800 mAh și o greutate de 319 g. Acesta se fixează de cadrul bicicletei cu ajutorul a două benzi velcro care, pe partea din interior, au un strat aderent, pentru a nu aluneca din locul unde fixezi acumulatorul.

În partea de sus avem două porturi, unul pentru mufa încărcătorului inclus în kit și unul de tip USB. Încărcarea acumulatorului se face în 4,5 ore cu încărcătorul lui sau cu un încărcător universal USB. Pentru acesta din urmă însă ai nevoie de un cablu cu două capete USB normale, lucru mai rar de găsit.

Acumulatorul lui Moon X-Power 2500 este multifuncțional întrucât îndeplinește 3 funcții. Evident, prima este să alimenteze lanterna. Însă acumulatorul poate fi folosit și pe post de stop de bicicletă întrucât dispune de 5 LED-uri mici roșii și puternice. Dacă îl instalezi pe tija de șa, LED-urile pot lumina continuu sau intermitent. Aceste 5 LED-uri îți arată și nivelul de încărcare al acumulatorului. Nu în ultimul rând acumulatorul lui Moon X-Power 2500 poate fi folosit și pe post de acumulator extern, dacă ai nevoie să-ți încarci telefonul mobil.

Suportul de cască și suportul de instalare pe ghidon, ambele sunt robuste și de calitate. Cel de ghidon se poate instala pe diametre de la 22 la 35 mm. Se fixează fără scule, cu ajutorul unei piulițe ce poate fi rotită cu mâna. Suportul de ghidon permite și rotirea lanternei la 360 grade.

Cei doi suporți dispun de quick release pentru a putea da jos repede și ușor lanterna când intri puțin într-un magazin, spre exemplu. Când lanterna este fixată pe cască, trebuie să folosești și cablul prelungitor inclus în kit, întrucât cablul lanternei este foarte scurt, doar 32 cm. Cablurile în sine sunt și ele robuste și groase. Nu sunt șanse să le rupi prea ușor.

Din start trebuie spus că Moon X-Power 2500 este nebunie curată. Luminează drumul perfect și foarte tare. Este lanterna perfectă pentru orice tură de noapte făcută la modul extrem. Adică în viteză la vale, pe teren accidentat, pe biciclete full suspension de trail, all mountain sau enduro. Desigur că vor apărea și umbre pe alocuri însă drumul va fi luminat ca ziua.

Lumina este bine distribuită de cele patru LED-uri și nu există zone exagerat de luminate care ți-ar putea distrage atenția. Mulțumită fascicolului larg de lumină, nici nu este nevoie să reglezi prea mult lanterna sus-jos, pentru că va lumina tot. De la crengile copacilor, la poteca sau drumul forestier pe care pedalezi.

La intensitate maximă, lanterna se va încălzi datorită celor 4 LED-uri de mare putere. Însă mulțumită carcasei din aluminiu și a sistemului de răcire cu aer, acest lucru se va întâmpla rar. Dacă totuși Moon X-Power 2500 se va încinge prea tare, aceasta este dotată cu sistem de siguranță. Lanterna va trece automat într-un mod inferior de iluminare pentru a se proteja.

Mulțumită sistemului simplu de instalare al acumulatorului, acesta se poate fixa ușor în mai multe locuri pe bicicletă. Dacă nu folosești cablul prelungitor, îl poți fixa pe top tube sau downtube. Dacă pui și cablul prelungitor atunci se poate fixa oriunde, inclusiv pe seat tube. Nu în ultimul rând, dacă îl fixezi pe tija de șa, poți folosi acumulatorul și pe post de stop.

Producătorul oferă și niște timpi de utilizare în funcție de intensitatea aleasă. Avem astfel 1:40 ore la nivel maxim, 2:30 la 1500 lumeni, 3:40 la 1100 lumeni și 9:40 ore la nivel minim. În realitate nu am reușit să ajung la cele 1:40 ore promise, nici la temperatura ambientală de 20-22 grade. La nivel maxim de 2500 lm, acumulatorul a ținut în jur de o oră.

Moon X-Power 2500 a fost testată și în regim de concurs de ciclistul Stefan Chivu de la echipa BCR SportGuru, cu ocazia cursei de noapte din București, MoonTimeBike. Și el a fost mulțumit de performanțe. „În primul rând prinderea farului te impresionează”, ne-a povestit Ștefan. „Aceasta oferă stabilitate foarte bună și reduce vibrațiile transmise luminii. Apoi, când pornești lanterna, toată lumea rămâne uimită. Este atât de puternică încât acoperă lumina altor trei lanterne.

MoonTimeBike 2017. Stefan Chivu – foto Catalin Chitu

Pe lângă intensitatea foarte mare, unghiul acesteia făcea posibilă parcurgerea traseului pe noapte ca și cum ar fi zi. În timpul concursului, a fost exact cum mă așteptam. Moon X-Power 2500 m-a ajutat enorm, mai ales în zonele foarte întunecate. Nu de puține ori a încurcat chiar și fotografii, așa cum au mărturisit după concurs. Când mă apropiam eu,0 nu se mai putea face nicio poză.”

Concluzia testului este pozitivă. Moon X-Power 2500 este un produs de o calitate excelentă. Luminează perfect, este multifuncțional, iar toate produsele din kit sunt robuste și bine construite. Lanterna este ideală pentru concursuri. La negative putem include greutatea totală destul de mare de 503 grame, prețul destul de mare și faptul că la intensitate maximă, timpul de funcționare nu este prea mare.

Greutate Far + suport ghidon 184 g
Acumulator 319 g
Încărcare acumulator 12.800 mAh 4,5 ore
Puteri far 2500 lm 1:40 ore
1500 lm 2:30 ore
1100 lm 3:40 ore
500 lm 9:40 ore
Puteri stop Continuu 6 lm 70 ore
Intermitent 100 ore
Preț recomandat 1.340 Lei
Importator Sport X Team

 

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentJolanda Neff, accidentare serioasă la cursa de CX de la de la Hoogerheide
Articolul următorCoborâre cu bicicleta pe pârtia din Straja
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ