Sculele miniaturale de tip briceag multitool sunt foarte populare, iar motivele sunt lesne de înțeles. Sunt compacte, ușoare și conțin multe sau chiar foarte multe scule. Dacă până acum forma clasică a cestui multitool era cea de briceag, producătorul taiwanez SuperB vine pe piață cu un nou tip de multitool care conține sculele într-un mod diferit.

Noul tool SuperB 21 in 1 are o formă plată, iar sculele din interior sunt păstrate ca într-un plic. Pentru a le folosi, desfaci carcasa externă a tool-ului, extragi scula necesară, iar apoi închizi la loc “plicul”. Este o formă interesanta care prezintă câteva avantaje față de clasicul briceag, dar și dezavantaje.

Singurul dezavantaj pe care l-am găsit eu ține de spațiul pe care îl ocupă tool-ul atunci când spre exemplu, o hexagolană este scoasă pentru a fi folosită. Spre deosebire de multitool-ul clasic, briceag, care are o formă alungită, SuperB 21 in 1 este plat. Asta înseamnă că în spații strâmte tool-ul nu va avea loc să se învârtă, lucru care mi s-a întâmplat. Spre deosebire de briceagul clasic care, mulțumită formei lungi, ocupă mai puțin spațiu când se rotește.

Pe de altă parte SuperB 21 in 1 are suficiente avantaje. În primul rând conține multe scule, 21 la număr:

  • Hexagonale: 2,5; 3; 4; 5 și 6 mm
  • Inelare: 5; 6; 7; 8; 9; 10; 11; 12; 13 și 14 mm
  • Torx T25
  • Surubelniță Philips (din păcate nu și surubelniță cu cap plat)
  • Cheie spițe: 3,2 și 3,5 mm
  • Presă de lanț
  • Desfăcător capace

Nu are însă și hexagonala de 15 pentru pedale. Însă această lipsă este totuși justificată întrucât un astfel de minitool nu oferă suficientă pârghie pentru a desface niște pedale, chiar și puțin strânse.

Interesant la acest multitool este numărul mare de inelarele, de la 5 la 14 mm. Acestea sunt amplasate pe cele două fețe ale carcasei tool-ului. Pârghia oferită de multitool este suficientă cu condiția ca șuruburile să nu fie blocate sau exagerat de strânse.

Pârghie foarte bună ai și pentru presa de lanț. Ocazional am întâlnit pinuri care pur și simplu nu voiau să iasă decât dacă foloseam o presă mare, de atelier, cu pârghie la fel de mare. La acest SuperB 21 in 1 pârghia este suficient de mare și pare suficientă chiar și pentru pinii încăpățânați.

Prezența cheii Torx este utilă și nu o găsești în general la aceste minitool-uri. Deși mai rar folosită, până nu demult doar la șuruburile discurilor de frână, acum o întâlnim destul de des și la manetele ergopower ale cursierelor sau la manetele frânelor hidraulice ale mtb-urilor.

Calitatea execuției este excelentă. Sculele sunt cromate, o parte din material este portocaliu eloxat, iar carcasa neagră din oțel este robustă. Scula nu conține părți din plastic, totul fiind bine fixat cu două șuruburi mici hexagonale. Metalul din care sculele sunt confecționate este rezistent și până acum nu s-a rotunjit în cazul hexagonalelor, în ciuda faptului că nu de fiecare dată strângeam șuruburile cu atenție.

Și greutatea este bună. SuperB 21 in 1 are 112 grame, fiind cea mai ușoară la numărul de scule inclus, din colecția mea personală de multitool-uri.

Prețul este destul de mare însă pare justificat datorită numărului mare de scule pe care îl conține, formei ergonomice și compacte și calității execuției. Prețul este similar cu cel al produselor de nivel „band name” precum Topeak cu număr similar de scule, însă mai mic decât al altor firme tot brand name, precum Blackburn. În mare, cam acesta este prețul pentru un multitool cu 20-21 scule.

Multitool-ul SuperB 21 in 1 îl găsesc foarte util pentru orice ciclist, dar în special excelent de avut în gentuța mică de sub șa a cursierelor. Dimensiunea mică, greutatea mică, pârghia mare pe care o oferă și varietatea mare de scule îl fac să fie ideal pentru șosea.

  • Preț la data publicării recenziei: 140 Lei
  • Distribuitor: Sport X Team
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentANT+ versus BTLE – care sunt diferențele?
Articolul următorDe Halloween, Red Bull face Trick or Treat
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ