Piața românească de accesorii pentru bicicletă este într-o continuă creștere, unul dintre ultimile accesorii testate de noi recent fiind o nouă remorcă pentru bicicletă. Remorca Qaba face parte din categoria „de buget” fiind destinată transportului a doi copii, dar care poate fi adaptata să transporte și un singur copil.

Întrucât ultimele remorci încercate de noi au fost destul de „high end” eram curioși să vedem cum se prezintă și una mai accesibilă, așteptându-ne ca specificațiile, nivelul de pliere cât și calitatea materialelor, să fie mai slabe. Așteptările au fost și confirmate, dar și infirmate.

În primul rând am fost foarte impresionat de cât de pliabilă este această remorcă. La prețul mic pe care îl are, doar 730 lei, mă așteptam să se plieze foarte puțin devenind greoi de transportat în mașină sau de păstrat în casă. Remorca nu doar că este pliabilă, dar este una dintre cele mai compacte testate de noi, și probabil din lume, înălțimea fiind de doar 24 cm.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 14

De asemenea un alt atu al acestei remorci de buget e faptul că este încăpătoare, atât pentru cei 2 copii cât și pentru bagaje. Poți transporta în portbagajul dedicat doi rucsăcei plini pe care altfel în mod normal ar fi trebuit să îi cari în spate.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Impresionat am fost și de faptul că plierea și deplierea s-au făcut fără nicio problemă. Având în vedere prețul mai mic și calitatea ceva mai slabă mă așteptam să fie nevoie să întind mai mult sau să trag mai tare de componente pentru a se potrivi. Însă nici gând, acestea potrivindu-se fără nici cea mai mică ezitare. Este drept că sistemele de siguranță ale plierii sunt mai simpliste față de ce găsești la modele de top, însă și acestea își fac treaba cu brio respectând toate normele de siguranță necesare.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 03

De asemenea și toleranțele sunt mai mari. Spre exemplu proțapul este mai puțin fix având un oarecare joc. Acest lucru duce la imprimarea unei inerții în timpul pedalării însă în teren nu am găsit acest lucru a fi un capăt de țară.

Deși la jumătate de preț în comparație cu alte remorci de pe piață, remorca Qaba oferă toate avantajele de care ai nevoie. E drept că este mai grea, 16,78 kg, cadrul fiind din oțel și nu aluminiu, însă atunci când o tragi după tine desigur că nu remorchezi toate cele aproape 17 kg ci mai puțin. Însă important este faptul că la interior este suficient loc pentru doi copii în vârstă de până la 7 ani, cu o înălțime maximă de 117 cm și cu o greutate maximă de 40 kg, cu tot cu remorcă.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A plăcut și faptul că proțapul oferă spațiu generos pentru orice dimensiune de roată. Spre exemplu la alte remorci mai scumpe am avut mici probleme cu roțile de 29er care ocazional atingeau remorca. În cazul remorcii Qaba spațiul dintre roata spate a bicicletei și remorcă este mare.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 07

Prinderea de bicicletă se face de asemenea ușor, detașarea fiind la fel de „quick”. La fel ca la remorcile mai scumpe, pe axul spate al bicicletei se fixează piesa de care se prinde apoi proțapul remorcii. Dacă ai nevoie de o detașare rapidă o poți face mulțumită quick release-ului fără a fi nevoie să demontezi roata bicicletei.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 05 review recenzie test remorca qaba bicicleta 06

În cazul în care vrei să folosești remorca pe post de cărucior, sau dacă ai ajuns la supermarket și vrei să intri cu ea în magazin, pot face acest lucru. Remorca dispune de a 3a roată pe care o poți lăsa acasă, dacă știi că nu o folosești, sau o poți lua cu tine. Dacă o iei, atâta vreme cât nu o folosești o poți păstra într-un loc special prevăzut în spatele remorcii fără să te deranjeze când pedalezi. În momentul în care intri în magazin poți ușor detașa bicicleta și instala această a 3a roată. Vei obține un cărucior cu 3 roți, cu 1 sau doi copii la interior, dar și cu spațiu de stocare generos unde poți pune toate cumpărăturile. În partea din spate remorca dispune și de un mâner pliabil de care poți împinge remorca la fel cum faci în supermarket cu un cărucior de cumpărături.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 12

Sistemul de detașare al roților este și acesta diferit față de ce mai găsim pe piață. Aparent pare mai rudimentar, dar dacă ne uităm mai atent este de fapt mai robust. Așadar roțile se scot la fel de convenabil ca la remorcile mai scumpe.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 13

Qaba dispune și de o pereche de bare laterale destinate protecției roților. Și acestea sunt detașabile. Dacă la remorcile mai scumpe aceste protecții sunt mai discrete fiind amplasate doar în fața roților, la Qaba barele laterale înconjoară complet roata făcând-o imună la orice izbitură accidentală ar primi în oraș sau prin pădure. Totuși aceste bare sunt destul de grele. Faptul că sunt detașabile este un avantaj întrucât le poți lăsa acasă sau în mașină dacă totuși consideri că nu ai nevoie de ele, totul pentru a micșora greutatea totală a remorcii.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 17

Din nou surprinzător este faptul că remorca are chiar și suspensie. În general asemenea specificație este prezentă doar la remorcile mai scumpe însă în cazul Qaba avem și așa ceva. Suspensia este destul de tare, pentru 1 copil și două rucsacuri mici fiind prea mult. Însă nefiind reglabilă apreciez că pentru greutatea oficială menționata în specificații, această suspensie va fi folositoare.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 10

Tot în specificații este trecută și viteza maximă recomandată la care poți folosi remorca și anume 16 kmh. Din păcate această viteză este extrem de mică pentru un cuplu de părinți mai sportivi. Însă noi am testat remorca la viteze mult mai mari, aproape duble și nu doar pe asfalt ci și pe forestier. Remorca s-a comportat admirabil și nu am remarcat probleme deosebite după terminarea turei la munte.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 02

Legat de calitatea materialelor există plusuri și minusuri. Prelata și materialul principal de tip Cordura al remorcii, fâșul pe care îl regăsim și la rucsacurile de munte, cât și cusăturile, este de calitate foarte bună, nimic de comentat. Însă părțile din plastic, în special la prinderea proțapului, la osiile roților și la prinderea proțapului de bicicletă, sunt de calitate mai slabă. Anticipăm o uzură mai rapidă în aceste locuri. De asemenea calitate foarte bună este și la cadrul din oțel al remorcii, așa cum am spus mai sus. Totul s-a potrivit fără să fie nevoie să forțez.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 04

De asemenea prelata superioară a remorcii, cea care acoperă intrarea din față cât și portbagajul din spate, trebuiesc închise cu ceva mai mare atenție. Prinderea se face cu benzi velcro și, deși acestea sunt late și puternice, este totuși posibil ca închiderea să nu fie perfectă dacă nu ești ceva mai atent. În această situație, dacă plouă, este posibil să intre ceva apă la interior. Însă nu peste copii ci mai mult în zona picioarelor.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 01

Legat de confort și protecția față de soare, la Qaba găsim mai puține opțiuni. Spre exemplu ferestrele laterale nu sunt cenușii, iar intrarea din față nu oferă umbră. În timpul plimbărilor noi am simțit nevoia să „dotăm” copilul transportat cu o șepcuță. Dar din nou nu putem spune că este un capăt de țara acest lucru. Mai ales că prelata transparentă anti-ploaie este detașabilă pentru a face loc plasei anti-insecte. Aceasta este perfect de folosit în zilele călduroase când la interior este nevoie de ventilație maximă.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 19

Așa cum spuneam mai sus, Qaba poate transporta unul sau doi copii. Dacă ai doi copii vei avea la interior două seturi de centuri de siguranță în 5 puncte. Dacă vrei să transporți un singur copil ai două opțiuni. Fie îl „instalezi” într-unul din locuri, pe partea stângă sau dreaptă a remorcii, fie modifici cele două centuri pentru a acomoda un singur copil. Acest lucru este posibil fără să ai nevoie de scule speciale și este menționat în specificațiile remorcii.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 11

La interior copii dispun de două buzunare amplasate stânga-dreapta. Acestea sunt destul de plate, dar totuși se poate pune acolo o sticlă de apă sau ceva biscuiți pentru ca cei mici să aibă snack-uri în timpul plimbării.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 18

Remorca Qaba este dotată și cu frână de mână. Aceasta este folositoare în special la munte când suprafața de rulare este adesea în rampă sau în pantă. Frâna se prezintă sub forma unei manete clasice de frână instalată pe mânerul spate al remorcii.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 08

Această manetă dispune de un sistem special de blocare pentru ca frâna să rămână acționată și când nu apeși pe ea. Este drept că e nevoie de ceva reglaje în service pentru ca frâna să fie cu adevărat folositoare și să țină.

review recenzie test remorca qaba bicicleta 09

Per ansamblu sunt încântat de această remorcă. Deși la modul general nu se ridică la standardele ridicate impuse de celelalte remorci de pe piață, totuși Qaba oferă un report preț / calitate excelent și imposibil de bătut. Pentru 730 lei vei primi o remorcă robustă, extrem de încăpătoare, atât pentru copii cât și pentru bagaje și extrem de pliabilă – perfect pentru transportat în mașină, chiar și de mici dimensiuni, sau păstrat în casă sub un pat. Desigur exista niște minusuri, despre care am vorbit mai sus, însă prețul redus le compensează din plin.

Înăltime (cu roți) 89 cm
Înălțime pliat 24 cm
Lățime cu roți (fără protecții) 81 cm
Lățime fără roți (măsurat la capatul frânelor) 81 cm
Lățime fără roți 67 cm
Lățime cu roți și protecții 89 cm
Lungime fără proțap 80 cm
Lățime șezut 58 cm
Adâncime șezut 26 cm
Înălțime spătar 57 cm
Greutate (cu roți și proțap) 16,78 kg
Preț recomandat 730 lei
Importator Martin Velo Sport
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNou pe piață – nutriție sportivă MyProtein
Articolul următorPrimele informații despre noul grup Shimano Dura-Ace 9100
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ