Remorcile germane Qeridoo le-am întâlnit din ce în ce mai des. Ultima oară a fost la Pucioasa la concursul BikeXpert Alpine Challenge, când un părinte își plimba copilul în așa ceva cât timp celălalt părinte se chinuia cu bicicleta la concurs. Adevărul este că aceste remorci oferă cel mai bun raport între preț și calitate. Există și opțiuni mai ieftine, însă la o calitate mult mai slabă.

Qeridoo Kidgoo2 este una din remorcile testate pe final de sezon. Regiunea Târnava Mare a fost locul unde ne-am plimbat cel mai mult cu ea, ocazia fiind concursul Transilvania Bike Trails Race din zona satelor Viscri, Meșendorf și celelalte. Traseele de cicloturism construite de Fundația Adept, cât și drumurile de țară, asfaltate sau neasfaltate, s-au dovedit terenul ideal de utilizare a unei astfel de remorci. Și în oraș sunt însă utile, pentru a duce copilul la grădiniță sau a merge la cumpărături alături de cel mic.

După cum și numele spune, Kidgoo2 este pentru doi copii. Fiind mai lată, în remorcă pot sta confortabili doi. Copiii care ne-au ajutat la test aveau vârstele de 7 respectiv 5 ani și cam aceasta este limita. Mai mari de atât și deja vor fi cam înghesuiți. Pe de altă parte, de la vârsta asta ar trebui deja să știe să meargă pe propriile biciclete. La interior există centuri de siguranță în 5 puncte pentru cei mici. Însă dacă ai de plimbat doar un copil, interiorul poate fi reconfigurat, inclusiv centura de siguranță, pentru unul singur. Din specificațiile oficiale aflăm și că Kidgoo2 poate transporta 60 kg, copii plus bagaje. Deci totuși copii destul de mari dacă mai lași acasă din bagaje.

Kidgoo2 este construită având la bază un cadru din aluminiu fapt care îi oferă o greutate totală mică. Este convenabil pentru că astfel poate fi ușor transportată sau urcată în mașină, și de mămici. Remorca se pliază pentru ca transportul să fie mai ușor, iar în portbagajul mașinii să ocupe cât mai puțin loc. Nu este însă cea mai pliabilă remorcă testată de noi, aceasta fiind cam cu 10 cm mai înaltă în modul pliat. Cadrul oferă și o excelentă protecție în caz de răsturnare, comportându-se la fel ca un “roll cage”.

Qeridoo Kidgoo2 este plină de specificații care fac ușoară plimbarea copiilor, dar și viața celui care împinge. Spre exemplu la exterior avem acum un buzunar transparent unde poți pune telefonul. Este o specificație nouă pe care nu am mai întâlnit-o până acum.

Tot pentru părinți, Kidgoo2 are frâne pe disc. Te-ai putea întreba la ce folosesc asemenea frâne? Până la urmă, când remorca este trasă de bicicletă, nimeni nu încetinește cu frânele remorcii. Am descoperit însă că sunt utile când utilizezi remorca pe post de cărucior sau buggy de alergare. În loc să tragi puternic de remorcă atunci când vrei să te oprești, tot ce trebuie să faci este să apeși pe maneta de frână. Pentru un bărbat poate nu e atât de greu să strunească o remorcă însă pentru o mămică poate fi, dacă ții cont că la interior pot fi doi copii plus ceva bagaje și cumpărături. Și mai utile sunt aceste frâne când ai de coborât o pantă.

Întrucât roțile sunt detașabile și pentru că discurile de frână rămân pe remorcă și nu pe roată, ele devin vulnerabile la transport. Din acest motiv Qeridoo le protejează foarte ingenios cu o armătură specială. Aceasta este poziționată în spatele discurilor de frână și le depășește puțin în diametru. Când remorca stă pe asfalt fără roți, discurile de frână nu vor atinge terenul și nu se vor îndoi.

Frâna ce echipează această remorcă poate fi folosită și pe post de frână de mână. În cazul în care oprești pe plan înclinat, vei bloca frâna în poziția activat. Poți astfel să te îndepărtezi de remorcă fără să-ți fie teamă că pleacă la vale, singură sau împreună cu bicicleta de care este legată.

Roțile de 20 inch sunt suficient de mari pentru a oferi o rulare confortabilă pe teren denivelat. Am mers mulți kilometri pe drumuri de țara sau forestiere chiar și de calitate foarte proastă, iar copiii nu au protestat. Un merit suplimentar îl are aici și suspensia foarte eficientă.

Pentru părinții care folosesc această remorcă pe post de cărucior sau buggy de alergare, foarte util este mânerul din spate a cărui înălțime poate fi reglată în funcție de înălțimea persoanei. Când tragi remorca cu bicicleta acest mâner poate fi pliat, însă când alergi sau mergi la cumpărături este foarte util la împingerea remorcii.

Qeridoo Kidgoo2 vine echipată și cu a 3a roată care se instalează sau detașează foarte ușor. O scoți când remorca este trasă de bicicletă și o atașezi când folosești remorca pe post de cărucior. Această roată dispune și de un sistem de blocare a direcției. Poți face ca roata să stea tot timpul dreaptă, de folos când alergi și mișcările tale bruște influențează prea mult direcția de mers a remorcii.

Exteriorul conține o pereche de buzunare amplasate în spate. Nu sunt prea mari, dar suficiente pentru a-ți păstra acolo cheile, portofelul, o sticlă de apă sau telefonul dacă nu vrei să-l pui sus în buzunarul special. Pe vreme rece poți ține și mănușile, fularul sau căciula dacă te-ai încălzit de la alergare.

Însă capacitatea de transport este mult mai mare. Remorca dispune de un portbagaj în toată regula amplasat în spatele copiilor. Specificațiile oficiale spun că are 82L și într-adevăr, este mare. Încap doi rucsăcei de excursie. În plus, tot în portbagaj vei mai găsi încă un buzunar măricel unde au loc obiecte mai importante, documente etc.

La interior copiii sunt cu adevarat privilegiați. Centurile de siguranță le oferă securitate în timp ce restul specificațiilor le oferă confort. Dacă copiii sunt mici, remorca dispune și de tetiere speciale. Acestea pot fi scoase dacă nu vrei să le folosești.

Ferestrele remorcii sunt din material TPU fumuriu, rezistent la căldură și frig. În plus oferă și protecție UV față de razele soarelui. Dacă totuși este prea cald Kidgoo2 dispune de mai multe variante de ventilație. Cel mai evident este fereastra frontală principală din plasă. Pe caniculă aceasta poate fi lăsată în întregime deschisă. Dacă este soare avem în partea de sus un parasolar care se deschide în două trepte, în funcție de cât de multă umbră vrei. Dacă este răcoare poți coborî folia de plastic ce închide total fereastra frontală. Aceasta ajută și dacă plouă mărunt. Pentru ploaie torențială există de achiziționat separat o husă specială.

Dacă este frig, dar totuși este nevoie de ventilație, în fereastra de pe latura dreaptă există o mică deschizătură suplimentară cu plasă. La nevoie această ferestruică triunghiulară poate fi ținută deschisă. Finalmente, în spate avem încă o fereastră cu plasă care poate fi deschisă sau închisă în funcție de nevoi și temperatura de afară.

La interior mai găsim două buzunare din plasă amplasate pe cele două laturi. Sunt accesibile copiilor. Ei pot ține acolo o sticlă de apă, gustări, biscuiți sau jucării.

Pentru copii confortul cel mai mare vine din partea suspensiei cu care Kidgoo2 este echipată. Acestea sunt de tip lamelar fiind mult mai eficiente decât suspensia clasică cu arc. În plus poate fi reglată ușor în funcție de greutatea copiilor. Foarte utilă am găsit-o pe asfalt când ocazional, mai dădeam în câte-o groapă. Remorca fiind mai lată ca bicicleta, nu poți tot timpul să estimezi corect traectoria roților ei.

Prinderea de bicicletă este pe cât de simplă pe atât de eficientă. Remorca dispune de un proțap ce se instalează în partea stângă a butucului spate al bicicletei. Acolo fixezi în prealabil o piesă specială, iar de acea piesă se prinde proțapul. În trecut această piesă era mai puțin eficientă pentru că proțapul avea tot timpul tendința să tragă în jos. Acum nou formă a piesei a rezolvata problema.

Există patru elemente de siguranță și fixare care te asigură că remorca nu se va desprinde accidental de bicicletă. În partea dinspre remorcă avem un pin de siguranță care se fixează foarte sigur plus al 2lea pin de siguranță. Spre bicicletă avem și aici un pin de siguranță plus o chingă care trece prin cadrul bicicletei, fixându-se în buclă de proțap.

Când stochezi remorca, când o transporți sau când o folosești pe post de cărucior, proțapul se fixează în sens invers dedesubtul remorcii, devenind invizibil. În plus ești sigur că nu îl vei rătăci prin casă.

Pentru a rezista mai mult în timp Kidgoo2 are cele două colțuri din față apărate cu protecții din plastic. Acestea sunt zone expuse. Spre exemplu dacă nu ai apreciat bine lățimea între doi stâlpi poți lovi remorca exact în aceste colțuri. Tot la capitolul protecție remorca dispune și de două apărători pentru roți. Sunt de ajutor într-o situație similară când vrei să treci printre doi pomi, dar nu au loc și roțile. Atunci aceste protecții vor prelua impactul.

Pe traseu și în trafic remorca am simțit-o foarte bine închegată și sigură. La acest model toleranțele sunt mult mai mici, chiar inexistente, față de remorcile cu preț de buget. Asta înseamnă că inerția venită din partea ei este mult mai mică. O vei simți desigur că este acolo în spate, mai ales dacă sunt doi copii și bagaje însă întrucât conexiunea cu bicicleta este foarte bine realizată, ce faci tu pe bicicletă va face și remorca.

Pentru siguranță suplimentară și vizibilitate în trafic remorca dispune de un steguleț care te face vizibil de la distanță mai mare. Tot la capitolul siguranță avem și o serie de detalii reflectorizante la care se adaugă catadioptrii albi în față, roșii în spate și galbeni pe spițele roților.

Greutate cu roti si protap (fara maner spate si fara a 3a roata) 16,95 kg
Inaltime (cu roti) 92 cm
Inaltime (fara roti) 74 cm
Inaltime (pliat) 40 cm
Latime (cu roti) 85 cm
Lungime (fara protap) 74 cm
Inaltime spatar 65 cm
Latime bancheta 50 cm
Loc picioare (inclusiv adancime bancheta) 53 cm
Dimensiuni roti 20 inch
Pret recomandat 2.400 Lei
Pret prelata ploaie 150 Lei
Importator Martin Velo
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentConceptul Mandaric ‘Standard 21.5’ mută pinioanele în afara cadrului
Articolul următorTurul Ţinutului Secuiesc – video report
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ