Sezonul este în toi, iar vacanțele pe bicicletă încep să se contureze. Dacă însă vrei să pleci în concediu alături de cei mici care încă nu pot ține pasul pe bicicletă cu tine, soluția este să îi transporți într-o remorcă specială. Pentru ei este distractiv, iar pentru tine este un antrenament suplimentar. Așadar câștiguri de ambele părți.

Recent am primit la redacție remorca Samax de copii, pentru bicicletă. Este o remorcă de buget, fără pretenții, dar cu suficiente opțiuni ca o remorcă mult mai scumpă. În plus este una dintre cele mai ușoare remorci testate de noi până acum. Este drept că pe bicicletă nu tragi după tine întreaga greutate a remorcii însă este important ca aceasta să fie cât mai ușoară pentru a o putea transporta pe scări, să o urci în portbagajul mașinii etc.

Samax este construită din materiale robuste și de calitate bună. Se vede că este mai „de buget”: toleranțele sunt mai mari, sudurile sunt mai puțin îngrijite, dar nu am găsit nimic care să o facă periculoasa sau improprie pentru a fi folosită pe trasee. Samax are câteva minusuri, dar și plusuri demne de luat în seamă. Însă chiar dacă aspectul este de buget, remorca este certificată TUV și oferă aceeași siguranță și protecție la răsturnare ca remorcile scumpe.

În primul rând remorca dispune de suspensie, suspensie care lucrează chiar mai bine decât la remorcile mai scumpe. Este apoi mai ușoară, așa cum am spus deja. Noi am folosit-o în varianta cea mai ușoară, adică fără protecțiile de roți instalate și fără mânerul instalat atunci când remorca e folosita pe post de buggy sau stroller. Am folosit-o și am cântărit-o așa cum ai folosi-o în mod normal legată de bicicletă.

Un aspect care mi-a plăcut mult este că o poți folosi „decapotabilă”. La Samax prelata poate fi complet detașată fără să atârne în timpul mersului. Scoți prelata, o stochezi în portbagaj, iar pe vreme bună este mult mai plăcut pentru copil. Pe de altă parte chiar și cu prelata pusă, pe soare puternic remorca oferă puțină umbră la interior în comparație cu remorcile mai scumpe care dispun de tot felul de paravane ce pot fi atașate. La Samax cel mic trebuie să fie “echipat” cu șepcuță de soare.

Legat de portbagaj, acesta este bine separat de compartimentul copiilor și este de dimensiuni apreciabile. Poți pune acolo un pled și doi rucsăcei în care să transporți tot ce ai nevoie pentru o tură de o zi.

În compartimentul copiilor mai există două buzunărașe laterale, dar care sunt cam mici. Sunt practic plate și bune să pui acolo un… plic. Dar cu puțină bunăvoință intră și o pungă cu ceva biscuiți sau stiksuri.

Plierea remorcii Samax este încă un atu. Pliata, Samax se face extrem de mică, doar 18 cm înălțime. Încape fără probleme dedesubtul paturilor, sprijinită de perete în debara, ocupă foarte puțin loc în portbagajul mașinii. De menționat este și că în ciuda faptului că instalarea remorcii este mai greoaie, nu este nevoie de scule. Tot ce trebuie să faci este să citești atent instrucțiunile.

Așa cum spuneam la început, remorca este una de buget. Se vede acest lucru și la modul de asamblare. Roțile se atașează și demontează într-un mod, nu aș spune rudimentar ci mai simplist. Totuși sistemul funcționează foarte bine și reflectă din plin prețul mic al remorcii.

Apoi modul de pliere și securizare, și acesta este simplist însă surprinzător sau nu, funcționează foarte bine. Pereții laterali și restul de componente demontabile se fixează cu clipsuri. Însă nu am întâlnit probleme de potrivire, să zic ca am fost nevoit să trag de piese pentru a le „obliga” să se potrivească. Nu, de fiecare dată componentele au intrat în locașul lor fără probleme.

Samax are o lățime de 61 cm și poate transporta doi copii. La fel ca remorcile mai scumpe, este echipată la interior cu două centuri de siguranță. Însă acestea pot fi modificate pentru a transporta un singur copil dacă asta dorești. Din nou, spre deosebire de remorcile scumpe unde centurile sunt “sofisticate”, la Samax treaba este simplă, dar rezultatul final este același – siguranță pentru cei mici în timpul depalsării.

Proțapul este suficient de lung pentru ca remorcă să fie atașată fără probleme și la un mtb 29er sau chiar fat bike. În plus Samax dispune și de elementele de siguranță de transport în timpul mersului, la fel ca la remorcile scumpe. Mai precis chinga de siguranță pe care trebuie să o fixezi prin cadrul bicicletei pentru a preveni o detașare accidentală, în cazul în care nu ai fixat tu corect remorca.

Prelata Samax este dotată cu plasă împotriva insectelor. În acest fel remorca poate fi folosită pe vreme caldă și când nu plouă, pentru ca la interior remorca să fie aerisită. Dacă afara este mai frig sau plouă puțin, poți rula în jos folia transparentă de plastic. Aceasta protejează și împotriva vântului, dar și dacă este umed. Pentru ploaie torențială există o prelată specială care poate fi achiziționată separat de la importator.

Samax este echipată inclusiv cu frână de mână. Este o situație pe care am întâlnit-o des, să oprești pentru o pauză, cu bicicleta și remorca pe un drum în pantă și să fii obligat să rămâi lângă bicicletă pentru că altfel o vor lua la vale. Însă dacă acționezi frânele remorcii tot ansamblul remorcă-bicicletă va rămâne pe loc, iar tu vei putea să dai rapid o fugă în pădure dacă trebuie să răspunzi „chemării naturii”.

Desigur nu lipsesc nici elementele de siguranță în trafic. Samax este echipată cu catadioptrii roși în spate, albi în față și galbeni pe spițele roților. În plus ai și nelipsitul steguleț portocaliu. Potrivit specificațiilor oficiale, remorca poate transporta maxim doi copii, o greutate de maxim 40 kg și cu o viteză maximă de 16 kmh.

Celelalte accesorii pe care le primești în cutie sunt a 3a roată și mânerul ce se instalează în spate. A 3a roată o folosești când vrei să utilizezi remorca pe post de cărucior. Spre exemplu ești pe litoral și vrei să faci o plimbare pe înserat la picior, cu cel mic pe malul mării. Sau ești la munte și pleci dimineața devreme la plimbare pe un drum forestier liniștit când încă este rouă. Mânerul spate este util în aceste situații. De acesta este fixată și maneta care acționează frâna.

Pe traseu remorca s-a simțit bine atașată la bicicletă, chiar dacă toleranțele mai mari făceau ca atunci când pedalai, mișcările să fie puțin mai ample. Instalată la un 29er, deci cu roată mai mare, Samax era ușor ridicată de față însă nu exista pericolul să se dea peste cap.

Concluzia pentru remorca Samax este foarte pozitivă. Este drept că nu se ridică la „pretențiile” remorcilor din categoria premium pe care le-am mai testat la Freerider, însă Samax este un produs onest cu un preț onest. Instalarea este mai greoaie, dar oferă aceleași beneficii, specificațiile sunt mai modeste, dar fac același lucru. În plus, față de remorcile mai scumpe, Samax are câteva beneficii superioare cum ar fi greutate mică și pliabilitate excelentă.

Greutate (cu roți și proțap) 13,76 kg
Înălțime (cu roți) 90 cm
Înălțime (pliată, fără roți) 18 cm
Lățime (cu roți) 77
Lățime (fără roți) 61
Lungime (fără proțap) 74
Înălțime spătar 55
Lățime banchetă 58
Dimensiuni roți 20”, profil asfalt
Culori disponibile Negru cu roșu, albastru, portocaliu, verde, galben
Preț recomandat 610 Lei
Preț prelată ploaie 90 Lei
Importator Martin Velo Sport
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLiv au lansat gama de cursiere de top pentru femei Langma
Articolul următorCiucaș Enduro, a 4a ediție chiar în acest weekend!
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ