Mersul urban pe bicicletă în scop utilitar este și mai folositor dacă ai putea transporta mai multe bagaje. În general este suficient dacă folosești o pereche de coburi de oraș, pentru cumpărăturile uzuale. Însă când ai de transportat mai mult, este nevoie de ceva mai rezistent, care să facă față greutății.

Remorca Samax pentru bagaje este una din cele mai bune opțiuni de pe piață de la această oră. Se atașează/detașează ușor la bicicletă, este ușoară, poate fi folosită și pe post de cărucior, are un volum mare și poate transporta nu mai puțin de 60 kg!

La prima vedere remorca pare a fi din gama „entry”. Toleranțele sunt mai mari, iar asamblarea a durat ceva mai mult decât la produsele „premium”. Însă finisajele sunt bune. Chiar dacă pe alocuri mai avem suduri grosolane, per total produsul arată foarte bine. După ce totul este asamblat și șuruburile strânse, remorca este extrem de bine închegată. Mi-a plăcut faptul că până și la această remorca roțile sunt detașabile. Deși sistemul nu este atât de „fin” ca la remorcile scumpe, detașarea este la fel de „quick”.

Remorca este alcătuită din câteva părți distincte: cadrul metalic, roțile, mânerul și lada de transport. Cadrul din oțel este robust nu pare să dezvolte probleme dacă respecți sarcina maximă de încărcare. Roțile pneumatice, cu spițe pline sunt și acestea robuste. Mânerul poate fi folosit nu doar pentru a atașa remorca de bicicleta ci și pentru a o folosi pe post de cărucior și transporta lucruri manual.

Lada de transport este fabricată din plastic rezistent și este foarte încăpătoare.

Mi-a plăcut faptul că este echipată inclusiv cu un cric pe care îl poți folosi pentru ca remorca să stea dreaptă când nu este atașată la bicicletă. Se folosește un sistem quick release, pentru ca ridicarea și coborârea cricului să se facă ușor și repede.

Atașarea de bicicletă este, de asemenea, „quick”. M-aș fi așteptat ca la acest nivel mic de preț, prinderea să se facă greoi și să necesite ceva scule. Însă este suficient să apeși pe un buton pentru a deconecta remorca de bicicletă. Nu uita însă că dacă pleci cu remorca la cumpărături și o lași nesupravegheată, să o legi și pe aceasta cu antifurt, nu doar bicicleta.

În prealabil trebuie să instalezi pe tija de șa suportul de care se conectează remorca. Aici am întâmpinat o problemă pentru că adaptorul care se prinde pe tijă este făcut să se potrivească doar pe tije subiți, de 27,2 mm. Din păcate pe diametrele de 31,8 mm, și restul de variații, nu va putea fi prinsă. Partea bună, dacă este să gândim pozitiv, este că în oraș mai degrabă folosești o bicicletă veche care mai mult ca sigur dispune de tijă de șa subțire. Pe de altă parte, s-a început să se revină la standardul de 27 mm. Azi, din ce în ce mai multe biciclete moderne sunt echipate cu tijă de șa de 27,2.

Remorca este dotată inclusiv cu o husă impermeabilă. Am testat-o pe câteva ploi torențiale și nu a pătruns nimic înăuntru. Dimensiunile fusei sunt fix pe dimensiunile lăzii. În plus husa se prinde cu încă patru benzi velcro de cadrul metalic. Deci nu va zbura nimic din remorcă atunci când mergi cu foarte mare viteză.

Capacitatea de încărcare a remorcii este apreciabilă. De câte ori am mers la cumpărături nu am reușit să o umplu, chiar și când am avut înăuntru inclusiv un pepene mare roșu și unul mediu galben. Cei 70L / 60 kg sunt suficienți pentru cineva care locuiește la oraș sau la țară.

Lada în sine este robustă, așa cum spuneam mai sus. Însă poate este prea robusta, „over engineered”. Producătorul i-ar fi putut aplica niște găuri și perforații și ar fi obținut 3 avantaje dintr-un foc. Ar fi economisit material, ar fi făcut-o mai ușoară și ar fi permis apei să se scurgă.

Nu în ultimul rând, remorca este dotată cu catadioptri, pe toate laturile și de toate culorile. Așadar, un plus de siguranță în trafic.

În trafic remorca se comporta foarte bine. Având două roți nu îți imprimă nimic din inerția laterală pe care o are o remorcă de bagaje cu o singură roată. Lățimea este de 58 cm cu tot cu roți. Așadar mai îngustă decât lățimea ghidonului, chiar dacă acesta este îngust, urban. Doar la virajele strânse nu trebuie să uiți că mai ai ceva în spate. Trebuie să lași mai mult spațiu pe interior, pentru a nu zgâria vreo mașină.

Consider folositoare această remorcă și pentru excursii extra urbane, nu doar utilitate în oraș sau la țară. Capacitatea mare și faptul că poți acoperi totul cu prelata inclusă, o fac utilă inclusiv pentru cicloturism.

  • Latime cu roti 58 cm
  • Latime fara roti 47 cm
  • Lungime cu protap 149 cm
  • Lungime 66 cm
  • Inaltime fara roti 22 cm
  • Inaltime 41 cm
  • Latime lada 42 cm
  • Lungime lada 60 cm
  • Adancime lada 30 cm
  • Pret recomandat: 470 lei
  • Importator: Martin Velo Sport

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentUnul dintre cele mai spectaculoase full-suspension-uri din 2018 vine de la SUNN
Articolul următorDouă noi curisere de la Bianchi pentru 2018 și… o cursieră electrică cu o autonomie de 200 km!
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ