După ce în vară am testat câteva produse de al Aladdin și Brita pentru sezonul cald, a venit și vremea termosului Aladdin, ideal de folosit iarna pe bicicletă. Termosul este construit din inox disponibil fiind în culorile negru sau albastru mat. Termosul Aladdin este perfect de folosit pe bicicletă întrucât are dimensiunile potrivite pentru a fi transportat în suportul dedicat de bidon, mai precis 223 mm înălțime și 74 mm diametru, foarte similar cu bidoanele clasice din plastic pentru bicicletă. Aceste dimensiuni îl fac potrivit și pentru suporturile normale dedicate cănilor de călătorie din mașină.

Greutatea nu este mare însă e totuși mult mai mare în comparație cu bidoanele normale. Vorbim de 316 grame în comparație cu 97 cât are un bidon din plastic de 800 ml. Însă comparația nu este totuși corectă pentru că vorbim aici de un termos din inox cu pereți dubli. Pe de altă parte greutatea este pe aceeași linie cu a altor termosuri de bicicletă, spre exemplu Elite Deboyo Thermal, pe care l-am testat în trecut.

Capacitatea este mai mică în comparație cu bidonul mic tradițional pentru apă, mai precis 470 ml față de 600. Asta se datorează pereților dubli pe care termosul Aladdin îi are. Însă tocmai această specificație permite produsului să mențină temperatura mare la interior timp de mai multe ore. 470 ml înseamnă practic o cană și jumătate de ceai, sau de vin fiert dacă tot e sezon acum. Totuși dacă termosul ar fi avut pe exterior filetul capacului, atunci capacitatea s-ar fi mărit cu încă 100 ml.

Un detaliu căruia i-am simțit lipsa a fost capacul sub formă de cană, specific în general termosurilor. Este un accesoriu util pe care îl folosești tot timpul atunci când ești undeva afară în frig. Însă lipsa acestei căni este justificata de sistemul special de curgere al capacului. Este gândit să poți bea direct din termos, la fel ca în cazul bidoanelor normale de apă pentru bicicletă. Capacul „Leak-proof” garantează că lichidul nu va curge din termos chiar dacă îl transporți în rucsac la grămadă printre lucruri. Un alt avantaj al lipsei acestei căni este greutatea mai mică a termosului, ceva ce tot timpul apreciem când e vorba de biciclete, piese sau accesorii pentru biciclete.

Însă testul pentru temperatură a fost relevant și a demonstrat ca termosul Aladdin ține bine băutura caldă. La o temperatură ambientală de 8 grade, ceaiul din termos a scăzut la 60 grade după trei ore, temperatura inițială a lichidului fiind de 96 grade. Nu știu dacă băutura poate fi numită „fierbinte”, însă la 60 de grade încă trebuie să sufli pentru a putea bea ceaiul. Termosul s-a comportat chiar mai bine decât bidonul Elite Deboyo Thermal, acesta din urmă fiind special pentru bicicletă. Spațiul vidat dintre cei doi pereți din inox și-a făcut bine treaba și a păstrat ceaiul cald chiar mai mult timp decât este menționat în specificațiile oficiale.

  • Material: inox
  • Capac: Leak-proof, fără cană
  • Greutate: 316 g
  • Capacitate: 470 ml
  • Înălțime: 223 mm
  • Diametru: 74 mm
  • Nu conține Bisfenol A (BPA)
  • Poate fi spălat manual sau la mașina de spălat vase
  • Preț la data testului: 110 Lei
  • Importator: Kitchen Shop

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLiteSpeed Gravel Bike folosește titanul acolo unde e ideal
Articolul următorCol de la Croix, Col du Pillon și Col des Mosses din Elveția
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ