Acum citesti
Adaptorul 9261 pentru a 4-a bicicletă pentru Thule VeloCompact 926/927

Thule VeloCompact 926 și 927 sunt printre cele mai populare portbagaje de biciclete cu montare pe cârligul de remorcare a mașinii. Cu o calitate foarte bună, spațiu mare între biciclete, montaj ușor și mai ales forma compactă când nu este folosit (încape în portbagajul chiar și al unei mașini mici), VeloCompact pentru 2 biciclete (926) și pentru 3 biciclete (927) sunt probabil printre cele mai performante opțiuni de pe piață.

Uneori însă dorim să transportăm la drum lung o bicicletă suplimentară, fie a noastră, fie a copiilor, dar fără să folosim portbagajele de plafon, incomode la drum lung. Pentru acest scop, Thule oferă un adaptor ce permite montarea unei biciclete suplimentare pe oricare dintre aceste două modele, mărind capacitatea lor de transport la 3 respectiv 4 biciclete.

Am testat adaptorul împreună cu portbagajul VeloCompact 927 pe care l-am testat deja anul trecut. Am urmărit modul în care se montează, cât de bine se așează a 4-a bicicletă și ce probleme pot să apară pe parcurs.

Adaptorul 9261 (acesta este codul după care îl puteți găsi) se compune din două elemente principale: suportul orizontal de prindere a bicicletei, care este atașat de ultimul suport din cele 3 originale ale portbagajului și o bară de prindere dublă cu care cadrul celei de-a 4-a biciclete este securizat de cadrul ultimei biciclete de pe suport.

Suportul suplimentar se atașează, după cum spuneam, pe ultimul suport de bicicletă prin prinderea în șanțurile speciale ale acestuia, fiind apoi fixat cu ajutorul a două șuruburi cu rotiță pentru strângere manuală.

De la început se pot remarca două lucruri: adaptorul este mult mai apropiat de ultimul suport decât sunt restul suporturilor între ele, deci spațiul dintre biciclete nu este la fel de mare!

Pe de altă parte, noul suport este poziționat mai sus, fapt care face ca axele butucilor de exemplu să nu mai fie la aceiași înălțime, lucru care ajută mult montarea sigură a bicicletei. Un alt motiv pentru care a fost montat mai sus este mai mult ca sigur vizibilitatea numărului și a lămpilor din spate.

Bicicleta se prinde în adaptor cu ajutorul barei duble, atașată de cadrul acesteia și de cadrul ultimei biciclete de pe suport. Această bară se închide cu cheia, dar din păcate vom primi o altă cheie cu alt cod, ceea ce înseamnă că acum vom avea de gestionat o cheie în plus (nu se poate înlocui butucul cu sistemul de chei unice). Este evident că avem nevoie de o bicicletă pe ultima poziție ca să montăm adaptorul, dar logica ne spune că vom folosi adaptorul doar atunci când avem nevoie de o bicicletă în plus, deci restul locurilor sunt ocupate.

De asemenea sunt atașate și roțile în sistemul cu clapetă de strângere asemănătoare cu cele de pe restul pozițiilor, ușor de folosit.

În practică am încercat mai multe variante de a monta bicicletele, dar cele mai dificile sunt dacă e implicată și o cursieră, deoarece ghidonul acestora este mai greu de aranjat. Am testat așadar pentru voi montajul a unei cursiere pe ultima poziție din suport și a altei cursiere dar și a unui MTB pe adaptor. Pentru a lăsa imaginile mai ușor de înțeles, nu am mai montat biciclete și pe primele două poziții.

Se poate observa că datorită faptului că o bicicletă stă mai sus ca cealaltă, chiar dacă într-o parte se poate să avem o situație bună, cu ghidonul depărtat de șa, în cealaltă parte s-ar putea să fie destul de apropiate. Prin translatarea ușoară în lateral se poate regla situația, dar dacă nu merge există mereu varianta rotirii ghidonului unei biciclete cu 90 de grade.

După cum bănuiam, în zona butucilor bicicletele nu se ating. Ca de obicei e nevoie de o atenție sporită la pedale, care trebuie aranjate astfel încât să nu lovească în cadrul celeilalte biciclete.

Dacă montăm un MTB, am constatat că nu am mai reușit să facem să nu se atingă ghidonul, așa că am recurs la rotirea ghidonului cu 90 de grade. Atenție! Dacă rotiți ghidonul în timpul transportului prin slăbirea șuruburilor pipei, strângeți-le la loc până ajungeți la destinație. Datorită vibrațiilor, șuruburile se pot desface singure din mers și le puteți pierde, personal am văzut lucrul acesta în realitate!

Nu în ultimul rând, am verificat plierea portbagajului pentru accesul la portbagajul mașinii cu a 4-a bicicletă montată. După cum ne-am așteptat, nu a fost nicio problemă, bicicleta e departe de a atinge pământul.

Concluzia noastră e că adaptorul este un produs de o calitate la fel de bună cu restul portbagajului și că merită achiziționat dacă este nevoie de el, dar să vă așteptați ca aranjarea celei de-a 4-a biciclete să fie un pic mai migăloasă decât v-ați obișnuit la celelalte 3! Personal am folosit 927 plus adaptorul pentru un drum de peste 3000 km până în Austria și înapoi fără nicio problemă.

Importator: portbagajeauto.ro

Preț: 672.56 lei (redus la 577.80 lei la data redactării articolului)

Vezi Comentarii (6)
  • Mie mi-ar fi cam teama sincer sa fiu la un balans mai mare sa nu cumva sa mature pe jos din cauza greutatii in plus. Practic, o bicicleta in plus pe suport face ca acesta sa flambeze mai rau suportul si poate lovi mai usor solul in caz de groapa sau limitator de viteza(nu va ganditi ca sunt luate intentionat).

    • Cârligele auto au un standard de inaltime iar riscul sa dai de pamant cu portbagajul daca acesta e de calitate si carligul e omologat e inexistent. Bine, s-ar putea intampla cu ceva ieftinatura chinezeasca, dar un portbagaj Thule sau de la o marca consacrata e testat intens in toate conditiile, inclusiv in crash-test cu alte masini.

      Evident se interzice folosirea in afara drumurilor amenajate!

  • Salut Horatiu,

    De ce nu-ti iei o placa de inmatriculare suplimentara oficiala pentru suportul de biciclete? costa 20 lei, si se elibereaza in 2h.
    Placa artizanala pe care o folosesti, desi intentia ti-e buna, este ilegala si-ti poate aduce in functie de agentul pe care-l intalnesti, neplaceri. Cu atata mai mult risti la iesirea din tara.

    • Eu am intrebat la inmatriculari si mi-au spus ca in Romania e ilegal sa am 3 placute de inmatriculare si daca chiar vreau, pe riscul meu, trebuie sa mint intr-o cerere ca am pierdut o placuta. Oricum clar ar fi cea mai buna solutie, problema e ca acum coada la inmatriculari de de cateva zile, trebuie sa mergi la 5 dimineata, sa iti iei numar, sa stai ore intregi la coada. O sa fac asa cand se mai elibereaza, dar sunt curios ce o sa zica politistul de la ghiseu cand o sa ii spun: Buna ziua, am si eu o problema: am 3 masini si le-am pierdut la fiecare cate o placuta de inmatriculare…

      • Eu am facut rezervare online, cei drept in mai pt jumatatea lui iunie a acestui an, a durat fix 2 min sa depun actele si peste 2h era gata placa.
        Nu trebuie sa minti, se elibereaza placa special pentru suportul de bicicleta, mentiune care apare in cererea pe care o faci, impreuna cu CI, talon si buletin.
        Cand am cerut initial lista cu actele necesare la DRPCIV, mi-au zis sa aduc si bon/factura ca dovada de achizitie a suportului, in schimb la inmatriculare nu l-au mai atasat la dosar.
        Inainte sa ma duc la DRPCIV am intrebat si eu agenti de circulatie, si nu stiau, propuneau aceasi solutie mentionata de tine, dar mergi la biroul de inmatriculari si ei sigur te vor indruma corect.

  • Ati putea chiar sa publicati un articol aici, pentru a informa despre obtinera legala a placutei suplimentare, informatiile atat din online cat si cunostintele unor agenti de la rutiera nu sunt la zi.
    Nici eu n-am gasit informatii cand prospectam ideea, si n-am fost lamurit pana nu m-am dus la DRPCIV la biroul info. Le dadusem de 2 ori email inainte, dar n-am primit raspuns.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

2 × two =