Bryton Rider 450 2018 la test

0

Anunțat încă din primăvara acestui an, alături de alte două modele, noul Rider 450 reprezintă vârful de gamă al producătorului de GPS, unul cu un ecran mai lat, care oferă o serie de informații pe display-ul alb-negru. Acesta vine livrat într-o cutie de mici dimensiuni, iar dacă tot am adus vorba despre dimensiuni, țin să menționez că 450-ul se încadrează la fix pe ghidon, nefiind nici exagerat de mare, dar nici atât de mic încât să te holbezi la informațiile de pe ecran: 53mm lățime, cu 84 înălțime și alți 18mm adâncime sunt valori bune.

Acesta este noul Bryton Rider 450.

Câteva date tehnice: cântărește 71 de grame, este waterproof după standardul IPX7, are un ecran de 2.3 inch, un total de 78 de funcții (dar mă voi axa pe cele principale), acumulatorul are o durată de viață estimată undeva la 30 de ore, poate să rețină ultimele 130 de ture și este compatibil ANT+ cu PowerMeter, oferind suport și pentru schimbătoarele Shimano Di2, Sram eTap sau Campagnolo EPS. Senzori precum cel pentru cadență, viteză sau puls (achiziționabili separat) pot fi oricând adăugați pe parcurs.

Partea dreaptă cu două butoane: pornit/oprit sau OK/back.
Cele două butoane din stânga: sus/jos, pentru navigare.
În partea de sus se află senzorul de temperatură.

Odată scos din cutie a trebuit să-i fac update de firware, de altfel un mesaj în acest sens există deja de când îș scoți la lumină. Totul se întâmplă prin soft-ul ce poate fi descărcat online sau conectând aparatul la rețeaua wireless din casă. Nu durează mult și toată treaba este pusă la punct rapid. Montarea pe bicicletă se face cu ajutorul unui suport, prin învârtire, iar suportul cu partea din spate cauciucată se prinde la rândul său de ghidon cu două inele elastice. Este foarte stabil și l-am putut monta atât pe partea centrală (mai groasă) a ghidonului (31.8mm) cât și mai spre extremități, fără ca acesta să-și schimbe poziția pe teren denivelat.

Imediat ce-l pornești acesta începe să caute sateliții și va trebui să aștepți undeva între două și cinci minute pentru ca totul să fie în ordine. Față de alte versiuni construite de Bryton, acesta de față incorporează mai multe sisteme de sateliți, fiind astfel mai precis. În porțiunile de pădure acesta prestează mai bine decât modelele anterioare, dar tot există mici momente de ezitare. Rare ce-i drept. Totodată, legat de sistemul GPS, înclinația unei rampe nu este precisă dacă distanțele sunt foarte scurte. Spre exemplu pe o urcare brutală cu 40 de metri lungime. Ca să obții o înclinație corectă, este necesar să ai o viteză de peste 5-7 km/h, iar secțiunea pe care pedalezi să fie mai lungă.

Ecranul de 2.3 inch este suficient de mare pentru a acoperi o serie de informații, precum busola, timpul de pedalat, viteza (prin GPS dacă n-ai senzor), distanța parcursă, înclinația rampei (pozitiv și negativ), viteza medie, diferența de nivel, apusul (foarte faină funcție), temperatura exterioară (de asemenea o funcție binevenită pe care am apreciat-o în mod deosebit) și nu în ultimul rând: harta. Harta este suficient de mare și de lizibilă, concepută în așa fel încât să te descurci cu ea. Drumurile sunt trasate doar dacă este vorba despre asfalt sau forestier, altfel îți indică doar un punct care coincide cu traseu GXP urcat de tine în memoria aparatului. Odată ce intri în modul de navigație, vei mai avea doar informații despre disctanța parcursă, timpul scurs de la start și viteza. Imaginează-ți că fiecare secțiune de traseu este împărțită în mai multe slide-uri: asta înseamnă că traseul rămâne fix și doar punctul (care te reprezintă) se va mișca din josul până în susul ecranului. După care se schimbă relativ rapid slide-ul și treci în secțiunea următoare de traseu. Poate că, grafic vorbind, nu este cea mai fericită alegere, însă este una funcțională. Să nu uităm că acest aparat nu costă nici măcar 200 de euro.

Diverse slide-uri de pe ecran:

Apusul, dreapta jos.
Temperatura, dreapta jos.
Harta când te afli pe un drum forestier.
Harta, când te afli în sălbăticie. Dacă te abați de la traseu ești anunțat!
Busola în dreapta jos și înclinația, stânga jos.

Navigarea prin meniu se face facil și te prinzi repede cum stau treburile. Există un buton în stânga jos cât și alte două pe partea din stânga a aparatului prin care poți naviga. Setările se fac foarte ușor din meniu, iar dacă ai nevoie de mai multă lumină pe display, este suficient să apeși o singură dată pe butonul din dreapta jos. Acesta este responsabil și pentru deschiderea sau închiderea dispozitivului, proces care se realizează destul de repede (nu instant, în niciun caz). Cu ajutorul butoanelor de pe partea dreaptă a dispozitivului, poți da start turei sau stop, poți pune pauză sau te poți întoarce în meniul prin care navigai. Butonul de record are și rolul butonului de confirmare prin meniu (adică OK-ul).

Luând în calcul prețul de aproximativ 715 lei, este clar că nu poate fi comparat cu dispozitive mai scumpe, însă din punct de vedere al performanțelor este undeva pe acolo, iar asta contează destul de mult. Nu a dat erori, iar exceptând cele câteva situații când a avut un semnal mai slab prin pădurile dese de munte, acesta s-a comportat excelent la fiecare ieșire, drept dovadă că îl voi folosi de acum înainte pentru a înregistra trasee sau pentru a-l oferi celor care vin să închirieze biciclete electrice, încărcându-le pe el hărțile. Nu este un dispozitiv pentru cei cu pretenții asupra aspectului sau a graficii, dar este setat pe treabă și își duce la îndeplinire toate saricinile.

Importator: BikeFun România
Preț recomandat: 839 lei (dar poate fi găsit mai ieftin)

 

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ