Acum citesti
Test – cască Bell Slant (2016)

Când spui Bell, spui protecție, cască de protecție mai exact. Este aproape la fel cum numești Xerox orice copiator despre care vorbești. Denumirea Bell vine de la orașul Bell din California. Compania are una din cele mai lungi istorii în domeniul protecției capului, care începe în 1954 când firma a produs primele căști pentru cursele auto. Mai târziu, în 1968, Bell lansează primele căști full-face pentru motociclete de șosea, iar în 1971 primele căști full-face pentru moto offroad.

1975 este anul care ne interesează pe noi pentru că atunci a lansat compania prima cască pentru ciclism. Însă Bell este atât de dedicată acestui segment încât americanii au produs de-a lungul istoriei căști pentru orice îți vine în minte: skydiving, ski, hockey, fotbal, baseball, pompieri, poliție și chiar pentru armată. Revenim în 2017 când am testat la Freerider casca Bell Slant.

Slant este în primul rând o cască „onestă” așa cum spune și producătorul. Este un model entry level sau cel mult de mijloc, fără pretenții, dar care oferă utilizatorului tot ce-i trebuie: protecție în primul rând și apoi confort care înseamnă ventilație bună, greutate mică sau cel puțin acceptabilă și lipsa punctelor de presiune pe cap.

Producătorul clasează Slant a fi o cască pentru mtb, însă poate fi folosită fără probleme și la șosea. Cutuma este că la șosea să folosești o cască fără cozoroc, așa că tot ce trebuie să faci pentru a te „conforma” este să detașezi cozorocul de la Slant, iar casca devine de șosea. Aici cel mai important era ca Slant să fie suficient de ușoară pentru a nu o simți pe cap ca pe-o povară. Cu cele 296 grame fără cozoroc, casca nu este una dintre cele mai ușoare, însă cu siguranță nu devine obositoare nici într-o tură lungă de zeci-sute de kilometri. Și ventilația a fost importantă, iar cele 21 de fante au făcut față cu succes. Nu am simțit că mă „topesc” nici când temperatura ambientală era mare.

Am testat-o inclusiv în ture recreaționale când, important era confortul pe timp îndelungat. Purtata de-a lungul întregii zile, de la 10 la 8-9 seara, casca se simte foarte bine pe cap. Este ea „entry” însă beneficiază de tehnologii împrumutate de la modelele mai scumpe, precum construcția Fusion In-Mold. Mulțumită acestor specificații, nu apar puncte de presiune pe cap care în timp devin deranjante până chiar la momentul când nu mai suporți casca pe cap.

Însă testul de foc a venit la maratonul mtb pe etape din Croația, Mitas 4 Islands MTB când, timp de patru zile, am testat casca la nivel intens. Nu, nu am căzut și nici nu am dat cu capul de pământ. Însă aici am testat modul de fixare și ajustare pe cap. În fiecare din cele 4 etape, traseul de la maraton a fost stâncos, bolovănos și extrem de tehnic. Și cum bicicleta de cross country era echipată cu suspensie scurtă de 100 mm, totul se zguduia la vale în continuare destul de intens. Cu toate astea casca a stat pe cap excelent și a rămas în poziția fixată dimineață fără a fi nevoie de ajustări de-a lungul zilei.

foto Sportograf.com

Acest lucru este posibil mulțumită sistemului de prindere. Curelușele de fixare se reglează în stilul clasic, dar precis, partea interioară a căștii împreună cu căptușeală sunt bine gândite să acomodeze marea majoritatea a formelor de cap, iar sistemul de strângere Ergo Fit™ de la ceafă este și acesta bine gândit să fixeze bine fără să devină deranjant. Spre deosebire de alte sisteme la care ai nevoie de două mâini pentru a face reglajul, aici dispui doar de o rotiță de care învârți pentru a strânge. Deschiderea se face apăsând ușor pe rotiță și învârtind în sensul opus. Din nou, greutatea bună, de 317 grame cu tot cu cozorocul detașabil Blade™, a făcut ca Slant să stea bine pe cap, să nu se miște și nici să nu devină obositoare.

Casca mi-a plăcut din toate punctele de vedere, inclusiv prețul care este prietenos și comparabil cu alte mărci concurente. Avantajul lui Slant este că o poți folosi confortabil oriunde: mtb, șosea, touring.

Greutate: 317 grame, mărime 54-61 cm
Ventilație: 21 fante
Preț recomandat: 260 Lei

Importator: Extreme Riders Distribution

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen + 11 =