Nu putem spune că piața este saturată cu astfel de produse, ochelari sport, însă cu siguranță în România găsim o mulțime de mărci și modele. Printre cele mai recente introduse este și BikeFun, o marcă mai puțin pretențioasă, care am văzut că a lansat produse de o calitate suficient de bună la preț competitiv.

Este și cazul ochelarilor sport BikeFun Fly, cu două perechi de lentile de schimb, borsetă de transport și lavetă pentru șters lentile. Per ansamblu produsul arată a fi de calitate și foarte în regulă.

Ochelarii BikeFun Fly au un design ceva mai deosebit, cu câteva elemente cromate, pentru un efect mai dramatic. Arată bine dacă te pasionează stilul „race”. Oricum, azi ochelarii sport arată din ce în ce mai „extrem”, motivul fiind poate pentru că și sportul respectiv devine mai extrem, sau mai „cool”.

Ce pot spune sigur însă despre modelul Fly, este că designul nu e simplist. Mi-a plăcut și că setul de lentile cenușii nu este închis la culoare și atât, ci oglindește imaginea într-o nuanță verde-albăstruie.

 

Fly dispune de câteva specificații gândite să-i facă eficienți la utilizare, dar și confortabili. Pe de o parte eficiența ține de fantele de aerisire din partea de sus a lentilelor. Acestea au rolul de a împiedica aburirea lentilelor. În timpul mersului efectul este clar. Dacă însă stai pe loc și ești foarte încins, lentilele vor începe să se aburească. Efectul este mai vizibil iarna decât vara. Însă în momentul în care te-ai pus iar în mișcare, efectul de dezaburire începe să se vadă.

Tot de eficiență ține și partea cauciucată a brațelor ochelarilor. Este moale și aderentă, asta însemnând nu doar că ochelarii vor sta fix pe cap, dar și că nu vor creea disconfort în timp. De confort țin și pernițele de nas fabricate dintr-un cauciuc mai tare, dar care nu deranjează în timpul purtatului. Distanța dintre pernițe poate fi modificată pentru a se potrivi pe lățimea nasului tău. Și greutatea este bună. La doar 33 grame, acești ochelari sport nu-i vei simți pe nas.

BikeFun Fly vin în borsetă cu două perechi de lentile de schimb. Așadar ai trei seturi, unele închise, pentru soare, celelalte galbene, pentru noapte, seară sau ceață și al treilea set complet incolor, tot pentru noapte, seară sau ceață. Schimbarea lor se face suficient de ușor, aș spune de nota 8 din 10. Nu trebuie tras prea tare de ramă pentru ca lentila să iasă. Lentilele închise au protecție completă față de radiațiile UV, în timp ce celelalte două nu au.

Lentilele în sine sunt de bună calitate, groase și solide. Nu le văd spărgându-se ușor. Cât privește zgârierea, depinde cel mai mult de tine să le protejezi. Ele sunt „echipate” cu un strat anti zgâriere, dar acesta rezistă doar până la un anumit punct. Lentilele dispun și de un strat acvastatic . Rolul său este de a face ca picăturile de apă să nu rămână pe lentilă ci să se scurgă. Am observat că efectul funcționează, iar cel mai bine se vede pe ceață, când broboanele de apă ce se formează pe lentilă, se scurg ușor.

Rama pare simplă, nu sunt prea multe de comentat. Specificațiile spun că este fabricată din policarbonat, un material rezistent și elastic. Cu alte cuvinte, vor rezista abuzurilor dacă cumva îi scapi pe jos sau ai ghinionul să cazi de pe bicicletă, iar ochelarii să zboare pe pietre. Rama nu permite instalarea unui al 2lea set de lentile cu dioptrii de vedere.

La borsetă aș avea de comentat. Pare prea mare pentru ce conține la interior. Iar o borsetă mare, dacă alegi s-o iei cu tine în excursie, va ocupa mai mult loc în rucsac. Am văzut alte mărci de ochelari cu dimensiuni la fel de mari însă cu borsetă mai mică.

În interiorul borsetei vei găsi și laveta din microfibră cu care poți șterge lentilele de amprente fără să le deteriorezi. Dacă cumva ai noroi stropit pe lentile, nu uita ca mai întâi să le speli cu apă și abia apoi să o ștergi cu laveta. Dacă o ștergi direct de noroi, riști să se zgârie.

În teren ochelarii i-am găsit eficienți. Pe soare puternic nu ai probleme cu privitul, chiar și direct în soare, iar pe vreme înnorată se vede suficient de bine. Dacă devine prea întunecat, poți schimba oricând lentilele cu cele galbene sau transparente. Pe ceață am folosit lentilele galbene și a fost foarte bine. Vizibilitatea era excelentă, ba chiar mi se părea mai cald decât era în realitate. Și dezaburirea a funcționat bine, cu condiția să te afli în mișcare.

Protecția la vânt este și aceasta bună. Pentru că ochelarii stau destul de aproape de față și ochi, vântul nu intră pe dedesubtul lentilelor. Dacă cumva ochelarii sunt prea distanțați, poți lărgi pernițele de nas pentru a-i apropia mai mult de față. În ciuda perforațiile pentru ventilație făcute direct în lentile, vântul nu deranjează ochii nici la viteză mare.

Ochelarii sport BikeFun Fly cu lentile de schimb, borsetă de transport și lavetă de ștergere îi găsesc foarte performanți pentru categoria din care fac parte și anume „brand name” fără pretenții. Legat de preț, găsești produse similare, la preț similar și de la alte mărci de același nivel. Practic nu excelează la categoria preț, însă totuși primești destul de multe accesorii odată cu produsul de bază.

  • Greutate: 33 g;
  • Accesorii: trei perechi de lentile de culori diferite, borsetă de transport, lavetă curățare lentile;
  • Opțiuni culori ramă: negru-verde, negru-roșu;
  • Preț recomandat: 149 Lei;
  • Producător: BikeFun.
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentIncendiu de pădure provocat de o frână pe disc de MTB în Austria
Articolul următorSuper Dridif Transylvania Gravel Adventure
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ