Firma italiană de încălțăminte pentru ciclism Northwave, dispune de o gamă foarte largă de modele de pantofi, pentru orice disciplină și orice buget. În plus, istoria lor care începe în 1993 ne asigură că de-a lungul numărului mare de ani au fost în măsură să acumuleze suficientă experiență pentru a produce pantofi nu doar de calitate, dar și performanți și comozi.

Northwave Enduro Mid se află în partea de sus a scalei performanței. Sunt model de top adresat celor care trag mai tare nu doar de bicicletă ci și de echipament. Și cum în România downhill-ul și enduro sunt din ce în ce mai populare, mulțumită Campionatelor și Cupelor Naționale, am spus că este un moment bun pentru a testa o pereche de pantofi destinați acestor discipline.

Northwave Enduro Mid sunt gândiți să ofere maximum de performanță și confort la enduro, all-mountain și trail. Dar cu siguranță îi poți folosi cu încredere și la downhill. Pentru acest model italienii au ales să se concentreze mai mult pe protecția piciorului și mai puțin pe greutate redusă. Pantofii nu sunt grei, dar sunt totuși mai grei în comparație cu ceva gândit pentru cross country. Greutatea măsurată de noi a fost de 534 g / pantof (mărime 44, cu plăcuță spd instalată). Comparativ, pantofii Shimano AM9 au o greutate de 464 g mărime 45, iar Giro Terraduro Mid au 527 grame mărime 45. Deci, pe-acolo.

Cum Enduro este o disciplină mai nonconformistă și practicata de rideri cam pe aceeași lungime de undă, noii Enduro Mid sunt disponibili în mai multe variante de culori: negru cu roșu, albastru cu verde sau ediția specială Cédric Gracia cu alb, negru și verde cu un model de camuflaj urban. Există această ediție specială întrucât Cédric Gracia alături de Damien Oton și Cécile Ravanel au contribuit la realizarea pantofului.

Închiderea pantofului se face modern, cu ajutorul sistemului SLW2 de la Northwave. Sistemul este similar cu închiderea BOA cu diferența că SLW2 oferă în plus reglaj micrometric sau deschidere completă dintr-o mișcare, folosind un singur buton. În plus, în partea de sus a pantofului mai avem o curelușă velcro. Recunosc că sistemul este convenabil. Închiderea se face extrem de ușor și rapid rotind de buton. La final nu rămâne șiret pe afară, pe care trebuie să-l bagi pe undeva ca să nu se încurce în angrenaj. Iar curelușa de sus ajută și ea la o fixare mai fermă pe picior. Spre exemplu când cazi și lovești cu picioarele în toate părțile, pantoful nu va zbura din picior.

În cazul în care ai strâns pantoful prea tare nu trebuie să desfaci complet bucla SLW2 și să o iei de la capăt cu strângerea, sperând că acum te oprești la timp. Dacă ai strâns prea tare este suficient să apeși pe butonul argintiu, iar șiretul se va elibera cu 0,72 mm per apăsare, potrivit specificațiilor Northwave. La final de tură, când vrei să-ți dai pantofii jos, tot ce trebuie să faci este să tragi de butonul argintiu și întreaga buclă SLW2 se deschide.

Strângerea asigurată este foarte bună în ciuda faptului că avem o singură rotiță SLW2 și nu două așa cum mai întâlnim la pantofii de top. Fixarea pe picior este bună, iar tensiunea simțită este constantă de sus până jos. Nu am simțit puncte de presiune.

În cazul în care în urma unei căzături închiderea SLW2 are de suferit, toate părțile sunt servisabile. Poți și tu singur să schimbi toate componentele. Ai nevoie doar de o hexagonală mică și ceva mai multă răbdare. Însă anticipând eventuale probleme, Northwave include în pachet și o pereche de capace de protecție pentru închiderea SLW2. După ce ai strâns pantoful pe picior tot ce trebuie să faci este să pui aceste capace. Sunt fabricate din plastic relativ moale, dar tot este mai bine decât zero protecție.

La fel ca în cazul pantofilor Northwave Dolomites Evo testați de noi mai demult, și pentru Enduro Mid, Northwave a colaborat cu Michelin pentru a construi o talpă robustă și performantă. Dacă la Dolomites inspirația a venit din partea anvelopelor Michelin Wild Rock’R 2, la Enduro s-a folosit profilul a două anvelope Michelin: Wild Dig’R și Country Rock. Primul este folosit la capetele pantofului, iar al 2lea pe centru.

La fel ca la anvelopele de top, talpa X-Fire de la Enduro Mid este fabricată folosind doi compuși din cauciuc care oferă specificații diferite: aderență pe de o parte și rezistență în timp pe de altă parte. Tehnologia X-Fire ajută să fixezi mai ușor pantofii în pedală în cazul în care folosești plăcuțe spd. Dacă nu folosești, spațiile destinate plăcuței pot rămâne acoperite cu un capac special fixat în șuruburi direct din fabrică.

Cum pantofii sunt gândiți să fie folosiți la modul extrem, protecția integrată în ei este la nivel înalt. Avem protecție suplimentară la vârf, protecție suplimentară pentru degete și protecție la călcâi. La călcâi avem în plus și un strat suplimentar de amortizare pentru o absorbție mai buna a șocurilor.

Însă cea mai evidentă este protecția gleznei, a părții interioare mai exact. Astfel, pantoful dispune de o construcție asimetrică, mai înaltă pe interior și mai joasă pe exterior. În acest fel osul maleolar este perfect protejat de eventualele lovituri venite din partea brațului pedalier.

La mărimea 44 pantoful mi s-a potrivit perfect, aceasta fiind măsura mea reală. Însă dacă îi folosești și mai târziu în sezon, când este mai frig, va fi loc la interior și pentru o șosetă mai groasă. Pantofii sunt bine ventilați, dar nu exagerat de mult. Acest lucru îi face utilizabili și vara și primăvara sau toamna. I-am folosit spre exemplu și în Thassos în luna august și nu mi-a fost cald în ei.

Construcția pantofului este termo-sudată. Asta înseamnă că în general cusăturile lipsesc de pe suprafața sa. În plus această construcție cu lipire la cald, permite inserarea de plasă în multe locuri strategic alese pentru a oferi ventilație bună. Așadar avem plasă atât la vârful pantofului cât și pe laterale. În partea din față protecția este maximă, Enduro Mid fiind galoșați pentru a rezista impactului cu pietrele. Însă partea cu confortul este subiectivă și diferă de la om la om. Eu i-am găsit foarte comozi însă cel mai bine este să dai o fugă la magazin și să-i încerci direct.

În teren pantofii i-am simțit foarte confortabili în picioare. Pedalând la deal și fiind fixați cu spd, i-am simțit preciși și robuști. Oferă susținere bună laterală asemeni unui bocanc de munte însă fără a fi butucănoși. La vale, după multi kilometri fără pedalare, nu am simțit să apară puncte de presiune în talpă. Se pare ca aceasta distribuie corect tensiunea venită din pedală. Și la push-bike au fost foarte buni. Aderența a fost la fel de bună cam pe orice teren, de la piatră și stâncă la pământ tare sau reavăn. La mers normal, spre exemplu la coadă la gondolă sau până la magazinul din colț, pantofii se simt confortabili și nu deranjează la mers. Rigiditatea tălpii este medie. Este mai moale decât la un pantof de race, dar mai fermă decât la un pantof de touring. Plăcuța spd din talpă este aproape în întregime îngropată și nu există pericolul să aluneci.

Nu în ultimul rând, după câteva sute bune de kilometri cu bicicleta, talpa arată încă foarte bine și nu pare să dea semne de oboseală. La fel ca și restul pantofului. Uzura de la frecare este minimă.

Concluzia testului pentru acești pantofi destinați disciplinelor all-mountain, trail, enduro și downhill este foarte pozitivă. În acest moment nu am ce să le reproșez. Confortul a fost bun, aderența pe teren ideală, strângerea perfectă și nu în ultimul rând arată super! Poate doar capacul de protecție al strângerii SLW2 să fie cam inutil. Se dă jos destul de greu și poate deveni enervant. Îi găsesc ideali de folosit în regim de concurs la Cupa Națională de Downhill și Enduro sau la o tură intensă între prieteni, spre exemplu o coborâre extremă din creasta Făgărașului.

Importator: BikeFun
Preț recomandat:
Pantofi Northwave Enduro Mid: 715 Lei

Capace protecție SLW2: 13 Lei
Șiret de rezervă și hexagonală: 26 Lei
Kit SLW2 (rotițe, șuruburi, hexagonală): 47 Lei
Kit complet SLW2 (rotițe, șuruburi, șireturi, hexagonală, clicheți: 55 Lei

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEchipament nou de la Force pentru 2018
Articolul următorTaiwan KOM Challenge – cea mai grea cățărare din Taiwan
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ