Vine o vreme când nu se mai poate și trebuie să faci și tu pasul. Ai putere, ai antrenament, ai tehnică, dar nu ai pedale SPD. Încă nu ești convins că îți trebuie, dar simți totuși că ceva lipsește. Prietenii te-au sfătuit să-ți iei, te-ai mai documentat și tu și se pare că ești convins. Adevărul este că o pereche de pedale tip SPD aproape îți dublează puterea de pedalare, prin simplul fapt că acum nu doar apeși pe ele ci și tragi. Iar după ce avansezi în tehnică, poți chiar să ajungi la performanța de a aplica putere în pedale de-a lungul întregului cerc descris de ele. Mai este și partea de siguranță. Pe un traseu de mtb mai tehnic, în general la concursuri, nu mai există riscul de a-ți aluneca picioarele din pedale la o coborâre mai agresivă. Din punctul meu personal de vedere, când îmi fixez pantofii în pedalele SPD mă simt la fel ca atunci când îmi pun centura de siguranță în mașină.

Pedalele Kross Stunt pentru mtb sunt produse de fabricantul polonez care construiește și bicicletele Kross. Sunt pedale de tip SPD compatibile evident, cu plăcuțele și sistemul Shimano de fixare. Designul este elegant, iar înșurubarea în brațul pedalier se poate face doar cu hexagonală de 8 mm. Acest lucru poate fi un inconvenient pentru că dimensiunea asta este mai rar folosită. În general pedalele se strâng cu hexagonală de 6 mm sau cheie normală de 15 mm.

Kros Stunt dispun desigur de reglaje pentru tăria arcului, pe ambele părți ale pedalei. Este o caracteristică obligatorie la acest tip de pedale pentru că în funcție de experiența ta, le poți regla să elibereze piciorul mai ușor sau mai greu.

Construcția pedalelor este robustă și gândită să asigure o greutate cât mai mică. Corpul este din aluminiu prelucrat CNC, axul fiind din oțel CrMo și acesta prelucrat CNC. Acest lucru le oferă o greutate de doar 312 g / pereche, cea mai mică greutate din câte am măsurat la Freerider pentru această categorie și tip de pedale. Rulmenți sigilați LSL asigură o frecare minimă între ax și platformă, aceasta având dimensiunile de 80×55 mm.

În teren pedalele s-au comportat excelent. La fel de bine ca modelul Shimano M540 pe care le concurează. Foarte ușor și rapid am reglat tăria arcului în funcție de gradul meu de confort, iar pe traseu în situațiile limită când nu mai aveam timp să mă gândesc și la pedale, acestea se desfăceau automat dacă “simțeau” că sunt pe cale să cad. Cam la fel ca la legăturile de schi. Introducerea pantofului în pedale este de asemenea, facilă. Atâta vreme cât știi unde este plăcuța localizată în talpă, clipsarea se face rapid. Rotirea pedalei se face la fel de bine ca la început. Când erau noi nu se învârteau complet liber ci ușor înfrânate, datorită tipului de rulment și lubrifierii. După câteva luni de utilizare rotirea este la fel, semn ca rulmenții își fac treaba, iar fiabilitatea este bună per ansamblu.

De ce ai cumpăra Kross Stunt și nu clasicele Shimano pe care le concurează? Pentru că sunt mai ușoare și mai ieftine, fac aceeași treabă și funcționează la fel de bine. Și da, poate te-ai plictisit ca tot timpul să cumperi și să folosești aceeași marcă japoneză.

  • Sistem de reglare a tăriei arcului: da
  • Material corp: aluminiu
  • Material ax: oțel
  • Sistem de rulmenți: LSL sigilat
  • Dimensiuni platformă: 80×55 mm
  • Compatibilitate: Shimano SPD MTB
  • Greutate măsurată: 312 g
  • Importator: Kero Bike
  • Preț recomandat: 235 lei

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSenzaționalul Fabio Wibmer, freeride prin Viena
Articolul următorCursieră de buget, Romet Huragan 2, echipată cu Shimano Sora pentru 2018
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ