Nu prea există situaţii când în turele noastre pe bicicletă, să nu avem nevoie de un rucsac în care să ne punem lucrurie, chiar şi dacă e voba de-o ieşire de o singură zi. Aşadar rucsacul este la loc de cinste când vine vorba de excursii în natură, pe bicicletă sau doar la picior.

Rucsacul Merida Fifteen II este un astfel de produs gândit din start să fie util în turele pe care le facem cu bicicleta. Evident însă că este la fel de bun şi când mergem la picior pe munte sau doar cu treabă prin oraş.

foto Daniel Geiger

Merida Fifteen II este un rucsac de o calitate foarte bună, fabricat din materiale bune şi cu o construcţie robustă şi la fel de bine făcută. Însă spre deosebire de rucsacurile de bicicletă cu care ne-am obişnuit acestuia îi lipseşte husa de ploaie. Trebuie ştiut din start acest aspect pentru că e destul de esenţial. Indiferent unde eşti, prin oraş sau în natură, dacă începe ploaie trebuie să-ţi protejezi lucrurile. Aşadar dacă te atrage acest produs şi vei decide să-l achiziţionezi, trebuie să iei ulterior şi o husă de ploaie. Capacitatea rucsacului este de 15L, aşadar husa de ploaie trebuie să aibă o mărime similară. Altfel materialul, o combinaţie de 10% nylon şi 90% poliester, rezistă doar la o ploaie moderată de scurtă durată.

Pe de altă parte are însă toate celelalte specificaţii necesare şi utile unui rucsac de outdoor. Pentru capacitatea pe care o are îl văd folositor la ture de 1-3 zile. Pare mic însă după cum se vede şi din poza de mai jos, am reuşit să introduc în el o mulţime de lucruri şi înca mai era loc de câteva sandwichuri.

Estetic rucsacul îmi place cum arată. Este disponibil în două variante de culori: roşu cu negru sau gri cu negru pentru cei mai sobri, iar pe spate stă foarte bine. Este confortabil şi nu formează puncte de presiune. Însă nu este arcuit şi nici nu are un cadru care să-l îndepărteze de spatele tău. Aşadar vei transpira mai mult decât în cazul unui rucsac care are acest spate curbat. Are totuşi în alcătuire un matrerial mai tare care îi păstreaza forma cât şi zone în relief care permit o ventilaţie minimă.

Principalul detaliu pe care l-am apreciat la acest rucsac este că stă foarte bine în spate. Fixat cu cele două chingi, de la piept şi brâu, Merida Fifteen II devine una cu tine şi complet imobil, în felul ăsta putând fi folosit cu succes inclusiv la mtb-enduro, nu doar cross country.

foto Daniel Geiger

În ciuda dimensiunilor destul de mici am fost cu adevărat impresionat de cât de multe lucruri au intrat totuşi. Pentru o tură de o zi este mai mult decât suficient, fiind loc să pui haine pentru frig, ploaie, electronice, scule şi mâncare. Este foarte ok şi pentru ture de două zile, fiind loc la interior şi pentru haine de schimb pentru seara şi pentru dormit. Cu condiţia ca dormitul să fie la cabană sau oricum indoor, pentru că în acest rucsac nu va fi loc şi pentru salteluţa gonflabilă sau sac de dormit, chiar şi de vară.

Buzunarul mare din interior este special făcut să poţi pune acolo burduful cu apă. Furtunul poate fi scos apoi spre exterior prin două orificii, fie pe stânga fie pe dreapta. Dacă însă poţi transporta apa pe bicicletă, în bidon, atunci acel buzunar poate fi folosit la altceva. Ţine cont de faptul că dacă vei folosi acel buzunar pentru apă, atunci în rucsac vor încăpea mai puţine lucruri.

Pe spate întâlnim mai multe specificaţii care sunt utile la bicicletă. În primul rând este gaica unde poţi agăţa un stop, apoi avem două chingi de care poţi prinde casca atunci când nu vrei să o foloseşti, spre exemplu când ai de urcat timp îndelungat şi ştii că nu urmează nicio coborâre pe care să fie nevoie de cască. După care mai avem două „clipsuri” din plastic de care poţi agăţa ochelarii de protecţie tip goggles.

Fermoarele sunt de bună calitate. Culisează bine şi nu dau semne că au tendinţa să agaţe sau că se vor strica repede.

Pe laterale regăsim două buzunare din plasă pentru care eu am găsit mai multe întrebuinţări. Le poţi folosi fie pentru a mai transporta recipiente cu apă, fie să ai telefonul la îndemână pentru poze, fie le foloseşti pe post de coş de gunoi atunci când mănânci un baton de ciocolată şi arunci ambalajul.

Buzunarele sunt suficiente ca număr pentru un rucsac atât de mic. Pe exterior avem unul de dimensiuni medii în care poţi pune portofelul. Deasupra mai este unul în are loc telefonul. Acesta nu este căptuşit cu material moale, pentru protecţia ecranului, dar nici nu va strica ceva pentru că este nylonul obişnuit care nu zgârie.

Buzunarele din interior sunt cu plasă pentru a vedea ce este înăuntru şi găsi mai repede ce cauţi. Cele două sunt de dimensiuni diferite pentru se potrivi cu diversele tale obiecte. Al 3lea buzunar nu are fund şi este îngust pentru a pune acolo pompa.

Cât priveşte preţul, Merida Fifteen II nu este cel mai ieftin de pe piaţă însă la categoria sa de volum şi specificaţii este mai ieftin în comparaţie cu ce găsim la mărci concurente sau chiar de nivel premium.

Per ansamblu Merida Fifteen II mi-a plăcut şi l-am găsit foarte folositor în turele pe care le-am făcut. Cel mai mult am apreciat că stă foarte bine pe spate. Aşa cum spuneam şi mai sus, chiar dacă eşti la vale pe o potecă foarte accidentată, rucsacul va sta bine pe spatele tău, atâta vreme cât vei folosi toate chingile de fixare.

  • Capacitate: 15L;
  • Greutate gol: 480 g;
  • Material: 10% nylon, 90% poliester;
  • Impermeabil: nu;
  • Husă de ploaie: nu;
  • Fixare la brâu şi la piept;
  • Pregătit pentru buruf de apă (nu este inclus);
  • Chingi laterale pentru transport cască;
  • Catarame laterale pentru transport ochelari goggles;
  • Spate întărit pentru susţinere bună;
  • Gaică externă pentru fixare stop;
  • Elemente reflectorizante pe laterale şi spate;
  • Buzunar special interior pentru pompă;
  • Buzunare: două externe, după laterele, două interne plus al 3lea mare în care intră burduful pentru apă;
  • Culori: roşu cu negru sau gri cu negru;
  • Preţ la data testului: 249 Lei
  • Importator: BikeFun.
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentO zi perfectă pe bicicletă!
Articolul următorNoul Santa Cruz Hightower are cursă mai lungă și suspensie reproiectată
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ