Far Moon Meteor 200 (2016)

3

IMG_0361Zilele de iarnă mult prea scurte sunt o problemă la fel de mare ca şi frigul şi zăpada pentru biciclişti, în decembrie la ora 17 este deja întuneric iar din zi a mai rămas atât de mult… Inclusiv drumul spre casă sau cele 2-3 ore de antrenament după serviciu. Un far bun pe ghidonul bicicletei este foarte important şi util.

Piaţa este invadată de modele ieftine şi cu putere rezonabilă, în general alimentate de la baterii standard, dar şi cu modele foarte puternice şi foarte scumpe, în general mari şi care necesită un acumulator ataşat suplimentar pe cadrul bicicletei şi un cablu de conectare. Dacă prima categorie e ok, uneori e nevoie de o lumină mai puternică. Cele cu acumulator sunt greu de demontat dacă, de exemplu, vrem să intrăm să facem nişte cumpărături.

IMG_0362Astfel, la mijlocul gamei se află cele care sunt suficient de puternice, dar au totuşi acumulatorul încorporat. Un astfel de far este şi Moon Meteor 200: mic, puternic şi compact, la un preţ acceptabil.

product_324IMG_0354Farul are o greutate de doar 65,7 g cu acumulatorul încorporat şi dimensiunile de 71x43x25 mm. Acumulatorul este de tipul litiu-polimer de 3,7V şi 1200 mA. Încărcarea acestuia se face prin mufa miniUSB aflată pe spate, protejată cu un capac de cauciuc. Încărcarea completă durează în jur de 2 ore, dar diferă în funcţie de puterea încărcătorului. Corpul farului este din aluminiu de calitate iar lumina LED-ului este difuzată printr-o lentilă optică performantă care produce o rază combinată, atât focalizată cât şi difuză, pe o distanţă de 10 m.

IMG_0368Farul foloseşte un LED de tipul CREE XP-G 2 (R5) şi are 5 moduri de funcţionare selectabile uşor de la un buton. Este vorba de trei moduri continue: overdrive – 200 lumeni – 1h50min autonomie (1:37 testat de noi), high – 105 lumeni – 3h35min autonomie şi standard – 50 lumeni – 8 ore autonomie. Pe lângă acestea, există un mod flashing cu autonomie de 7 ore şi unul stroboscop cu autonomie de 6h55min.

Fiecare din modurile de funcţionare este indicat printr-o culoare diferită a led-ului de pe corpul farului: albastru, verde, respectiv galben. De asemenea, există un indicator vizual pentru starea bateriei. Acesta este albastru cât timp bateria este la peste 60%, verde până la 20 % iar apoi devine roşu.

IMG_0370Farul funcţionează fără probleme şi în timp ce este conectat la încărcător, astfel că pentru nevoi de autonomie mai mare se poate cupla o baterie suplimentară power-bank prinsă de cadrul bicicletei şi conectată cu un cablu. Există astfel de baterii de 12.000 mA, care ar mări teoretic autonomia de 10 ori.

În modul overdrive corpul se încălzeşte, dar nu foarte puternic, astfel că nu pare să aibă nevoie de un mod de protecţie care să comute în modul high. Singura problemă care am observat-o este că nu are un mod economic în care să treacă la finalul bateriei, astfel că rămâne în modul de iluminare ales până la final când se închide, deci practic ar putea să se închidă brusc în timpul rulării la viteză. Totuşi, indicatorul roşu ar trebui să avertizeze despre acest lucru din timp, deci nu este chiar o problemă reală.

IMG_0352IMG_0372În pachet este inclus un suport de cască şi unul de ghidon. Ambele sunt rapid de montat. Cel pentru cască are un velcro suficient de lung pentru a se putea monta pe două fante destul de îndepărtate. Cel de ghidon nu necesită niciun fel de şurubelniţă sau cheie, având o prindere simplă şi eficientă cu cauciuc. Farul se prinde uşor pe suport printr-o şină clasică cu blocaj. În pachet mai este inclus un cablu USB pentru încărcare, dar nu şi un încărcător, pentru aceasta se poate folosi un port USB de calculator sau un încărcător de telefon mobil cu cablu detaşabil.

Ne-a plăcut mult cum se comportă acest far, motiv pentru care a şi rămas montată pe cursiera de off-road GT Grade, cea care are rolul să se lupte cu noroaiele şi zăpada iernii. Este un produs de calitate, cu o funcţionare ireproşabilă şi o autonomie realistă (testele noastre s-au apropiat mult de valorile declarate). Calitatea materialelor şi a suportului ne face să credem că este de încredere pentru multă vreme. Vom vedea cu adevărat ce poate la concursurile de 24 de ore şi la Adventure Race-urile de mai multe zile din vară!!!

Din partea noastră primeşte un bine meritat 9/10, pentru 10 ar fi fost bine să mai aibă şi un mod economic la terminarea bateriei.

Importator: www.rovelo.ro

Preţ: 230 lei (momentan redus la 185 lei)

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNoul Orange Four, pentru poteci agresive
Articolul următor2 Fat 2 Furious – Bicicletele fat pot să… freeride!
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

3 COMENTARII

  1. marea problema, la toate farurile cu baterii sau acumulatori incorporati,este frigul! la frig, scade mult autonomia si puterea de iluminare a farului! o spun din propria experienta! la frig cel mai indicat, sunt farurile cu acumulatori externi, protejati de frig intr-o borseta sau acoperiti cu un material,care sa-i protejeze de frig!

LĂSAȚI UN MESAJ