Acum citesti
Far Union UN170 și stop UN120

Pentru vacanța de iarnă, pe care am petrecut-o la munte, am avut la test două dispozitive de iluminare pentru bicicletă, un far Union din seria UN170 și un stop, din seria UN120. Unul dintre motivele pentru care ne-am dorit aceste accesorii la test este ziua mai scurtă în această perioadă, fapt pentru care am avut nevoie de un dispozitiv care să lumineze noaptea. Evident, chiar și în oraș un set de lumini este recomandat, dar ținând cont de capacitatea farului Union UN170 mi s-a părut mai potrivită utilizarea acestuia la munte, acolo unde sunt șanse mai mari să străbați poteci în plină beznă decât străzi (prost) iluminate.

far_union_stop_1

Farul Union UN170 nu este mic, dar poate fi descris ca fiind compact. În general, când vrei să beneficiezi de un fascicul de lumină mai mare, vei avea nevoie în principiu de un dispozitiv mai generos din punct de vedere al dimensiunilor. Și cu toate că această afirmație nu reprezintă o regulă generală, pot spune că „gabaritul” lui UN170 este decent.

Montarea se face foarte facil și vine cu o prindere suplimentare care se montează pe ghidon. Apoi, cu ajutorul unei șine, se prinde farul de suport. Suportul de ghidon este similar cu cel al camerelor video, cu un colier și cu un robinet de prindere. Este util, deoarece permite demontarea rapidă a farului atunci când lași bicicleta nesupravegheată (presupunând totuși că o vei asigura cu un antifurt). Prinderea este suficient de puternică încât farul să rămână în locul lui, chiar dacă sari o bordură sau dacă dai un mic drop de pe o rampă aflată pe poteca din spatele casei. De asemenea, prinderea de ghidon nu-și mișcă poziție indiferent de câte șocuri primește. Cu ajutorul unor inele din cauciuc aflate pe prindere, o poți monta pe diferite dimensiuni de ghidon.

În ceea ce privește puterea de iluminare, care în fișa tehnică a apare menționată ca 30 Lux, pot spune că am fost mulțumit. LED-ul oferă un contrast bun atunci când iluminează porțiunea de drum pe care urmează s-o parcurgi și având construcția unui far, are un fascicul mai larg decât în cazul unui simplu LED prins într-o carcasă din cauciuc. Asta îl face o variantă rezonabilă atât pentru traseele de munte cât și pentru zonele mai slab iluminate din oraș. După cum poți vedea și în fotografia de mai jos, pata de iluminare nu are o formă foarte coerentă, dar este suficient de lată încât să observi eventualele obstacole din timp.

far_union_stop_7

Stopul în schimb are o prindere cu care nu am fost foarte fericit, cauciucată, o brățară care se prinde în jurul tijei de șa și se agață peste partea sa superioară. Din cauza acestui sistem de prindere, poziția nu poate fi decât una singură și va depinde de unghiul în care este poziționată tija de șa (sau seat tube-ul). Are două LED-uri, suficient de capabile și face exact ceea ce ar trebui să facă un stop: să-i avertizeze pe cei aflați în spatele tău că te afli în preajma lor. Greutatea stopului este de 23 de grame (cântărit).

far_union_stop_6

Ambele accesorii pentru iluminat, adică farul și stopul, se pot încărca printr-un cablu USB, așa cum ne așteptam de la un produs în pas cu vremurile moderne. Greutatea farului este rezonabilă, de 101 grame (cântărit) cu tot cu prindere, mai greu decât un LED de mici dimensiuni, dar mai puternic. Așadar, acest dezavantaj al greutății (pentru cei care se uită la cele 100 de grame), este suplinit de o putere mai mare de iluminare. Durata de viață declarată a acumulatorului este de 4 ore (nu neapărat și la temperaturi de sub zero grade) și poți salva energie utilizându-l pe modul diminuat (pe care noi nu l-am găsit prea util) sau pe modul intermitent, atunci când te deplasezi în zone iluminate.

Prețurile sunt de asemenea rezonabile, farul costând 79 de lei și 40 de lei, stopul. Raportând prețul la performanțele de pe traseu dar și la alte versiuni no-name aflate pe piață, le recomandăm celor care ies mai des prin oraș sau care parcurg trasee montane scurte. Cei care se așteaptă să parcurgă ture mai lungi pe timp de noapte ar trebui să se uite către un produs care fie vine cu acumulatori cu o capacitate mai mare (modelul UN-170M2), fie cu acumulatori montați separat, fie cu unii ce pot fi înlocuiți.

Importator în România: Biciclop.
Far Union UN-170 AM.
Stop Union UN-120 AM.

Vezi Comentarii (5)
  • l-am cumparat in ianuarie 2013 si acum in iunie 2013, mufa mini usb din far mi-a intrat in interiorul farului,deci nu se mai poate incarca! am fost nevoit sa tai farul deoarece este capsulat(turnat) si daca tot l-am taiat i-am schimbat ledul cu un led xp-g mult mai puternic 495 lumeni si alimentat extern cu un acumulator 18650 li-ion!in rest este un far excelent cum am spus si in comentariile din celelalte posturi este

  • Ca de obicei, Marius Macarie este peste tot ! Avand in vedere ca stiu ca te pricepi bine la faruri, lumini, baterii, acumulatori si alte chestii de-astea, am tinut cont de parerea ta si am comandat si eu unul acum, insa este un Union UN-170M2 (cred ca singura diferenta este faptul ca are baterie de 2000 mAh, deci o durata de functionare mai mare, 8 ore fata de 4 ore) . Sa vedem cat de bine va merge…Din ce-am studiat eu la noi pe net, in acest moment probabil ca este cea mai buna alegere ca raport calitate-pret. Eu am dat 108 lei pe el, dar la banii astia nu stiu daca mai gasesti ceva asemanator, adica 30 lux, baterie 2000 mAh si incarcare USB. O sa revin cu detalii despre cum functioneaza dupa mai multe luni de folosire.

    • Ovidiu sa-l folosesti sanatos! sper sa fie mai de calitate decat l-am nimerit eu( mufa mini usb din far mi-a intrat in interiorul farului,deci nu se mai putea incarca)!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve − eleven =