Cine nu caută casca aia bună la toate? Să arate bine, să fie confortabilă, să fie aerisită, să fie aerodinamică… să meargă la fel de bine la șosea, la MTB sau chiar și prin oraș…

Lazer Century e o astfel de cască – performantă, inovatoare și care arată bine în aproape orice situație! Excludem evident de aici latura gravitațională a MTB-ului, ca să fim clari!

Am primit la test o astfel de cască extrem de elegantă, în culoarea neagră, care m-a fascinat atât de mult că mi-am și lipit numele pe ea. Pentru că în ultima vreme am tot folosit căști aerodinamice și mi-am dat seama că sunt foarte utile, dar în același timp că limitările lor de aerisire sunt destul de serioase. Iar Century promite să rezolve într-un mod destul de original fix această problemă…

Calitatea foarte bună se remarcă încă din primul moment când este scoasă din cutie iar combinația de negru mat cu negru lucios e extrem de elegantă. Există pentru doritori și versiuni mai colorate, dar eu am în momentul acesta o cursieră mai ”stealth” și mi se pare că se potrivește de minune!

Reglajul pe cap se face ușor, printr-un buton rotativ mic și cu un sistem denumit ACS ce cuprinde totul foarte confortabil. Este genul acela de sistem destul de subțire, în general am văzut că nu prea rezistă mult dar încă e prea devreme să mă pronunț. Oricum, ce e gros trage și la greutate, iar la 277 g Century e destul de ușoară pentru o cască așa de accesorizată.

Chingile nu mi-au plăcut în mod deosebit, fiind extrem de subțiri, dar chiar dacă estetic poate nu sunt destul de sofisticate, ele sunt confortabile și ușoare iar sistemul de închidere e simplu de folosit și cu mânuși.

Dar să trecem la cele două aspecte originale ale căștii Lazer Century. Primul dintre ele și cel care sare în ochi din prima secundă este sistemul TwistCap. În partea central-frontală a căștii, aceasta are un fel de capac care este fixat cu doi magneți de calitate și care are două poziții. Într-una dintre ele limitează fluxul de aer prin cască, transformând-o într-una ceva mai aerodinamică, în timp ce poziția cealalată mărește fluxul de aer cu 11% pentru o răcorire mai bună. Mai mult, capacul poate fi scos cu totul pentru a crește și mai mult curentul intern de aer în zilele toride de vară. Sistemul mi se pare extrem de util nu atât din perspectivă aero, care hai să fim serioși și să spunem că la noi, la amatori, e cam egală cu zero, ci deoarece permite reglarea aerisirii. Astfel, dacă dăm o urcare pe munte, putem lăsa capul să se aerisească la cățărare, unde transpirăm, în timp ce la coborâre unde e frig putem să îl păstrăm mai protejat de curent. Sistemul e cu atât mai util cu cât anotimpul e mai rece.

Al doilea sistem interesant este lumina integrată în spate, care nu e doar un mic led cum se găsește la alte modele ci e sub forma unei bare led ce ocupă o porțiune de câțiva cm în zona cefei. Sistemul e amplasat în interior, are acumulator intern și se încarcă prin microUSB după ce este demontat, apoi se montează la loc. Nu e un proces laborior, însă pornirea necesită apăsarea unui buton care e cam greu accesibil cu mânuși. Sistemul nu are o intensitate foarte mare pentru a nu deranja ceilalți cicliști din pluton și are două moduri de funcționare, continuu și intermitent. Mi se pare foarte util pe traseele montane unde există multe treceri prin tunel și unde de obicei nu ne obosim să ducem cu noi un set de lumini pe bicicletă.

Concluziile mele le puteți vedea și în video-ul de mai sus. Casca e un model care mie mi s-a părut superb, confortabil iar avantajele oferite de cele două sisteme inovatoare mi se par că sunt de luat în seamă. Vă recomand, dacă sunteți în căutarea unei căști polivalente, să aruncați o privire și poate să testați pe cap un Lazer Century!

P.S. Am testat deja casca peste 2000 km pe șosea și la MTB, pe trasee dure, cu vibrații și șocuri și nu am avut niciodată probleme cu sistemul de prindere cu magnet al capacului TwistCap, asta deoarece mulți se vor întreba de rezistența acestuia!

Importator: RomEuroTrade

Preț recomandat: 159 Euro

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLa Rioja, Utah-ul spaniol
Articolul următorInterviu cu Dragomir Kuzov, vecinul nostru cel care a pus bazele companiei DRAG
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ