Pentru transportul bicicletelor cu mașina, cel mai avantajos sistem din aproape toate punctele de vedere este portbagajul tip platformă pe cârlig, dotat cu lămpi și număr de înmatriculare. Încărcarea bicicletelor e extrem de simplă, accesul la ele la fel, comportamentul mașinii este influențat foarte puțin, la fel și consumul de combustibil. Unul dintre marele dezavantaje ale acestui sistem e că portbagajele sunt foarte mari și atunci când nu sunt folosite necesită un spațiu serios de depozitare, în plus sunt grele și dificil de manevrat.

Am primit la test un model extrem de inovator și interesant de la Peruzzo – Pure Instinct 708/3, portbagaj pentru trei biciclete cu un sistem de pliere care îl face absolut incredibil de mic atunci când nu e folosit.

Pliat, portbagajul este atât de mic încât își găsește ușor loc sub un pat sau în spatele unei uși. De asemenea, el poate fi dat jos și depozitat în portbagajul mașinii în câteva zeci de secunde, fiind atât de mic încât încape inclusiv într-un model mini cum e Fiat Panda, iar într-un model de mașină break, în cazul nostru Dacia Logan MCV, ocupă un spațiu nesemnificativ.

Sistemul de strângere este foarte interesant și rapid, fără scule. Lămpile se pliază și sunt blocate pe poziție de o clemă rotativă. Cadrul înalt se pliază rapid deblocându-se cu două cleme ușor de acționat. Platformele pentru biciclete sunt individuale și se pliază și ele rapid, astfel că dacă avem nevoie să transportăm doar 1 sau 2 biciclete putem păstra partea nefolosită pliată.

Prinderea pe cârlig e extrem de rapidă și simplă, cu ajutorul unei manete care odată pusă pe poziție se blochează, fiind nevoie de cheie pentru demontare. Priza pentru sistemul electric este modelul cu 13 pini, specific rulotelor, deoarece lămpile au inclus și un bec de mers înapoi, lucru care poate fi util noaptea și care nu se regăsește la modelele cu mufă cu 7 pini. Mașinile mele sunt dotate cu prize cu 7 pini așa că a fost nevoie de un adaptor, în plus nu am beneficiat de becul suplimentar.

Pentru prinderea bicicletelor se folosesc brațe individuale care se atașează pe cadru, alături de chingile pentru blocarea roților. Ca orice model pentru 3 biciclete, Pure Instinct poate transporta în cele mai bune condiții 2 biciclete, fără ca acestea să ajungă să se atingă, nefiind nevoie de demontarea sau modificarea poziției componentelor pe biciclete. În cazul în care dorim să transportăm 3 biciclete, este nevoie de mai multă atenție la poziționare și aproape mereu un ghidon trebuie răsucit (în funcție de dimensiunile bicicletelor).

Brațele de prindere sunt demontabile, dar nu au un sistem rapid de prindere, astfel că ele trebuie practic dezasamblate complet. Este bine să păstrăm montate doar brațele folosite, deoarece restul se balansează și lovesc mașina și bicicletele în mers. Nu e foarte complicat de montat/demontat un braț, durează maxim 2 minute, dar e destul de dificil de făcut în condiții vitrege (pe ploaie, cu mâinile murdare de noroi după o tură). Totuși, brațele vin cu un avantaj interesant de design: în loc să aibă mobilitate doar pe verticală, ca la majoritatea modelelor de pe piață, acestea au și mobilitate laterală ceea ce ușurează enorm montarea optimă a bicicletelor.

Rozeta de prindere este simplă, fără blocare, lucru care e un dezavantaj nu doar pentru că nu e antifurt ci și pentru că riscă să se desfacă de la vibrații. Peruzzo oferă ca opțiune suplimentară rozete cu blocare, ce vin cu aceiași cheie cu cea de asigurare a portbagajului pe cârlig. Noi am folosit doar rozetele simple.

Sistemul de prindere a roților folosește bucle lungi care ajung chiar dacă bicicleta e poziționată mult în lateral. Buclele se închid și se deschid simplu, fără sisteme complicate.

În plus, pentru o asigurare suplimentară (utilă mai ales datorită lipsei asigurării rozetelor), Pure Instinct vine cu o chingă lungă cu cataramă rapidă ce poate fi trecută prin cadrul tuturor bicicletelor. Astfel, chiar dacă un braț cedează, bicicletele vor rămâne bine prinse pe suport.

O altă opțiune interesantă este un antifurt tip cablu inclus, care se poate prinde pe cadrul portbagajului dar se poate demonta și folosi după cum e nevoie. În lipsa rozetelor cu cheie, acesta asigură bicicletele. Ca orice antifurt tip cablu, nu este extrem de sigur și nu ar trebui să lăsați bicicletele nesupravegheate mult timp.

Pentru a accesa portbagajul mașinii, sistemul se pliază apăsând cu piciorul pe o pedală. Pedala e metalică și subțire și necesită un pic de acomodare, dar funcționează. După câteva utilizări am descoperit că dacă împingem puțin bicicletele spre mașină când acționăm pedala, ea se desface perfect.

Un ultim aspect este faptul că portbagajul nu are suport de număr de înmatriculare inclus, are doar locul prevăzut pentru acesta, fiind nevoie să se atașeze unul cu șuruburi.

Am folosit deja portbagajul la zeci de drumuri și putem să îl recomandăm fără ezitare. Deși nu are rigiditatea altor modele, acestea din urmă sunt mult mai grele și mai masive, necesitând practic un garaj cu spațiu de depozitare. Peruzzo Pure Instinct este însă o opțiune viabilă pentru oricine, chiar dacă locuiește la bloc, fiind extrem de ușor de dat jos și transportat, iar dacă mașina e mare el poate pur și simplu să stea pliat tot sezonul în portbagaj!

Iată și un mic video în care încercăm să vă explicăm mai bine totul despre Peruzzo Pure Instinct, cel mai compact portbagaj platformă de biciclete pe care l-am văzut vreodată!

Preț: 1587.22 lei (redus la 1431.81 lei la data testului)

Importator: Aleo

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ