Sezonul 2014 prin ochii unui copil de 12 ani

Continuăm publicarea articolelor din concursul Tu pe unde ai pedalat anul acesta? Toți sunteți bineveniți în a participa la acest concurs.

Mihai Stefan Ciufu punctează astăzi cele mai importante momente din sezonul 2014, într-o formă telegrafică, dar impresionantă prin numărul de competiții la care a participat, raportându-le de asemenea la vârsta lui. Ne este foarte clar că dorim să vedem mai mulți puștani ca el, pasionați și motivați să facă treabă bună în ciclism. Să-i dăm cuvântul.

Numele meu este Ciufu Mihai Stefan, sunt din Oltenita, judetul Calarasi si am 12 ani si jumatate. Anul 2014 este al doilea an competitional pentru mine si cel mai bun de pana acum. Am participat la mule concursuri, am urcat de mai multe ori pe podium dar am avut si multe patanii, asa ca am ce povesti. Le voi pune in ordinea desfasurarii lor.

ciufu_3

Sa va prezint mai intai cele doua biciclete ale mele:

-Ghost SE 5000 Full XTR

ciufu_2

-Specizalized Allez

ciufu_1

Arena Chalenge-Bucuresti-20 martie 2014-categoria 10-11 ani – locul 1.

Concursul s-a desfasurat la Arena Nationala. Am participat pentru prima data cu noua mea cursiera Specialized Allez. Nu a fost chiar asa de greu. Am obtinut locul 1 si am fost tare fericit.

ciufu_4

Campionatul National de Duatlon-30 martie 2014-categoria 9-12 ani – locul 6.

A doua oara la un concurs de duatlon. Desi nu alerg prea des, am reusit sa ma clasez pe locul 6. Bicicleta m-a ajutat tare mult, mai trebuie sa ma antrenez la alergat. M-am simtit minunat pentru ca am alergat in centrul capitalei, de la Biblioteca Nationala, b-dul Unirii si am ocolit Casa Poporului. Parca toate strazile erau inchise pentru mine.

ciufu_5

Prima Evadare Bucuresti  -11 mai 2014 – 60 km – categoria 15-19 ani – locul 60.

Pentru a doua oara la acest cocurs. Am fost si anul trecut si am parcurs tot traseul. Cel mai indragit concurs, la care voi reveni cu drag in fiecare an. Anul trecut am participat la categoria Family, iar anul acesta la categoria 15-19 ani.

ciufu_9

Cozia Mtb Junior 2014 – categoria 12-14 ani – locul 4

Aici am facut cunostinta pentru prima data cu noroiul la un concurs de ciclism. Si am mai avut si nenorocul ca in ultima tura sa mi se rupa lantul. Dar din fiecare patanie avem cate ceva de invatat. Mi-am facut prieteni noi: Andy din Cluj, Patrik si Florian din Sibiu. Pe parcursul anului ne-am mai intalnit la competitii si pot sa va spun ca am ramas prieteni.

ciufu_10

Concursul La Broaste – Caldarusani – 24 mai 2014 – categoria 10-13 ani- locul 1

“E o poveste despre o explozie. O explozie de natura.” Am pedalat prin padurile umbroase cu stejari si plopi, pasarile rare, reptilele colorate, lacurile cu salcii bogate, pajistile inverzite si manastirile pitoresti din Zona Caldarusani, care m-au ajutat sa ma rup de cotidian pentru o zi.

ciufu_6

Concursul Dumbrava cu Margaritar – Comana – 14 iunie 2014- locul 2

Concursul “Dumbrava cu margaritar” s-a desfasurat in  Parcul Natural Comana.

ciufu_7

Road Grand Prix – Ploiesti -5 iulie 2014- concurs de sosea – categoria 12-14 ani  -locul 7

Primul concurs de sosea important. Am participat la doua curse intr-o singura zi – cea de juniori 12-14 ani unde am ocupat locul 7 si la cursa de amatori.

ciufu_8

Surmont MTB Challenge – Azuga – categoria 14-18 ani – locul 16

Alt concurs, alta patanie. S-a spart camera pe coborare si a trebuie sa merg pe langa bicicleta.

ciufu_15

Trofeul Muscelului Campulung -19 iulie 2014- 31 km – categoria 14-19 ani – locul 68

La acest concurs am participat pentru a acumula experienta.

In cea mai mare parte, traseul a urmat drumuri forestiere si poteci largi fara obstacole majore ce strabat pantele inferioare ale Muntelui Stramtu si Culmea Magurii. Cu toate acestea, nu se poate spune ca este un traseu excesiv de usor de parcurs, diferenta pozitiva de nivel tinzand catre 800 de metri iar punctul de maxima altitudine atingand 1.074 de metri.
Un concurs inceput pe o ploaie torentiala si incheiat pe un soare puternic!

ciufu_14

Soimii Bucegilor Predeal -9 august 2014- categoria 10-13 ani

Organizare proasta. Dupa ce au schimbat traseul de dimineata, am fost indrumat de organizatori pe alt drum, in loc sa ne trimita inapoi pe mine si Rares, ne-a pus ca urcam pe traseul adultilor.

ciufu_13

Geiger MTB Challenge 2014  -Sibiu -17 august 2014- categoria 14-18 ani, traseu incepatori, 23 km – locul 12

Este cel mai important eveniment de MTB din Romania. Organizare impecabila. Daca anul trecut am participat la cursa de copii, anul acesta am participat pentru prima data la cursa de incepatori de 24 km – categoria 15-18 ani.
Am cazut de 3 ori in noroi, am luat locul 12 la o distanta de 18 minute de primul.

ciufu_11

Campina Open MTB – 6 SEPTEMBRIE 2014

Alt concurs, alta patanie. De data aceasta am incurcat traseul si am fost descalificat. Am sa revin anul viitor si cu siguranta am sa castig.

ciufu_12

Rocket Bike Fest  -locul 1 categoria juniori 11-14

Castigatorii locului intai au primit tricoul galben de la Radu Naum. Rocket Bike Fest este un concurs de ciclism cross country care iși propune să sprijine un stil de viată sănătos și să promoveze ciclismul ca mod de petrecere al timpului liber. Evenimentul iși doreste să vină în întampinarea tuturor iubitorilor de natură și a pasionaților de competiții sportive, avand ca obiectiv conștientizarea autismului și susținerea programelor de integrare a copiilor diagnosticați cu tulburări din spectrul autist.

ciufu_18

Cursa Dunarii Calarasene -Locul 1- categoria 14-16 ani

Cel mai tanar concurent de la concurs!
Primul concurs acasa, la Calarasi. 40 de km prin noroi, mult noroi, extrem de mult noroi. Primul concurent sub 18 ani care a trecut linia de finish si care a parcurs tot traseul.
Evenimentul a facut parte din proiectul “Promovarea patrimoniului natural in zona Dunarii Calarasene prin ecoturism” si este finantat prin POP 2007-2013, beneficiarul acestuia fiind Consiliul Judetean Calarasi.

ciufu_17

TriKids -1 noiembrie 2014

Pe 1 noiembrie, Smart Atletic a organizat un eveniment special dedicat copiilor ,pe Stadionul de Rugby „Arcul de Triumf”-Bucuresti.

Trei concursuri intr-o singura zi:
-cros
-duatlon
-Family Fun

Dupa ce la cros am alergat 1 km ,la proba de duatlon m-am clasat pe locul 3-alergare
1 km-3 km bicicleta-1 km alergare.

Ștafeta de anul acesta, pentru proba Family Fun Run, a fost un volum din colecția „Cărțile copilăriei”, simbol pentru încurajarea unui stil de viață sănătos în rândul celor mici, carte oferita de Asociatia Curtea Veche -reprezentata la eveniment de Principele Nicolae al Romaniei. La stafeta a alergat alaturi de parintii lui.

ciufu_16

Am avut norocul de a lua un autograf de la Principe. Am stat putin de vorba. Am fost intrebat cum ma cheama si felicitat pentru rezultatul obtinut la duatlon.